Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Kjenner at hele kroppen stritter imot.. Jeg er 8 uker på vei og i natt skjedde det som ikke skulle skje! Problemet er at samboeren er i England og driver med sauklipping og kommer ikke hjem før neste søndag. Denne turen har han gledet seg til og den er også viktig for økonomien. Jeg vet at han kommer til å slenge seg på første fly hjem om jeg forteller han at jeg har mistet.. Dette er et etterlengtet barn! Etter 4 år som prøvere hadde vi mistet håpet, så denne beskjeden vil knuse han. Det siste han sa før han reiste var at han aldri noensinne hadde vært så lykkelig før. For det første skal vi endelig bli 2 barnsforeldre, for det andre har vi et helt fantastisk forhold og sist men ikke minst får han endelig oppfylt drømmen som klippeintruktør i England. Dette knuser hjertet mitt! Er det stygt av meg å vente en hel uke med å fortelle? Jeg vil bare at han skal få fullført jobben han har ventet på å drømt om så lenge. Forteller jeg det nå kommer han aldri verden til å fortsette arbeidet der borte. Jeg unner han en god uke før han får den triste beskjeden som vil endre livet vårt. Anonymous poster hash: 278e9...54b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Ville nok ikke klart å latt være å si det:( Anonymous poster hash: 8cc0f...e14
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Du må la det være hans valg Anonymous poster hash: 8cc0f...e14
Sint naken biltyv Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Jeg syns han er uansvarlig om han bare dropper ut av forpliktelser han har fordi han får en vond beskjed. Så om det er realiteten at han kommer til å gjøre det så ville jeg ventet. Men det kan jo hende han blir veldig sint da?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Takk for svar! Jeg vet at han til syvende og sist vil sette pris på denne uken han fikk i England vel uvitende om hva som ventet hjemme. Tidspunktet han får vite det på vil ikke på noen måte kunne påvirke det som allerede har hendt.. Det verste vil vel bli å måtte holde på dette alene i en hel uke. Anonymous poster hash: 278e9...54b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Jeg hadde faktisk jugd tror jeg, og heller sagt at jeg mistet like før han kom hjem. Det hadde så klart vært veldig, veldig tungt, men jeg ville nok gjort det dersom jeg virkelig ikke ville at han skulle kaste fra seg alt og komme hjem. Men jeg kan bare si det ut fra min situasjon, så det er vanskelig å si hva du burde gjøre. Det er ingenting han kan gjøre annet enn å trøste deg nå dessverre. Utrolig leit at du må gå gjennom dette, jeg håper dere lykkes igjen snart. Sender deg mange gode tanker <3 Anonymous poster hash: cf74d...c4c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Så trist for dere. Jeg tror at min mann hadde blitt både skuffet og sint om jeg hadde holdt det hemmelig, men det er du som kjenner mannen din best. Om du mener at det beste for han er å ikke vite enda venter du, hvis ikke lar du avgjørelsen være hans. Og om han føler for å komme hjem skjønner de fleste oppegående mennesker det og det er absolutt ikke 'dårlig gjort' å avlyse engasjementet sitt når man opplever en krise. Men om du føler at du trenger han så tar du mest hensyn til det. Det er tøft og vondt å få drømmen knust. Anonymous poster hash: 7ff78...bde
Villbringebringebær Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Mannen min hadde blitt utrolig såret om jeg lot være å si noe sånt for å skåne han! Han vil ta del i noe så alvorlig. Og han vil ikke at jeg i en så tung periode skal være det alene igår å skåne han, han ville følt seg litt bedratt og at jeg nesten så på han som litt svak for at keg trodde han måtte skånes. Så keg hadde sagt det, men oppfordret han til å fullføre uken for han får ikke gjort noe verken fra eller til:(
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Jeg syns han er uansvarlig om han bare dropper ut av forpliktelser han har fordi han får en vond beskjed. Så om det er realiteten at han kommer til å gjøre det så ville jeg ventet. Men det kan jo hende han blir veldig sint da? Man kan vel på sett og vis kalle det uansvarlig om han dropper ut, i allefall for oss utenforstående. Sauklipping kan kanskje høres ut som en enkel jobb som kun krever at man er fysisk sterk. Men det ligger mye mer bak det enn som så! Det krever i høyeste grad tilstedeværelse og konsentrasjon. En liten glipp kan gi katrastrofale følger.. Redskapene som brukes er bla store kniver i forskjellige varienter som ligger lag på lag og fungerer som en slags elektrisk saks. Sjangsen for å treffe seg selv er stor! Det er ikke uvanlig å kutte pulsårer, fingre, eller å kjøre maskinen rett inn i låret osv. Spark er også noe som oppstår hyppig! Og det er nå en ting! Men når han i tillegg har ansvar for mange ungdommer som skal opplæres, OG han har ansvar for alle dyrene som kan bli skadet.. Da snakker vi gravide sauer som skal få vårklippen før lamming, en liten glipp som ett kutt i juret fører til at både sau og lam blir avlivet på stedet. Så når det kommer til spørsmålet om det er uansvarlig av han å droppe forpliktelsene og få en annen man til å ta over for både mennesker og dyrs sikkerhet, da må jeg faktisk få sagt at det er nettopp det som kalles ansvarlig i en slik situasjon. Anonymous poster hash: 278e9...54b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Det var vel ei anna her på DIB som stod i samme situasjon for noen uker siden. Mannen var utenlands og hun ville ikke si at de hadde mistet (hadde mistet mange ganger før). Hun ventet med å fortelle det, og mannen hennes ble sint. Bare du kjenner mannen din godt nok til å vite hva som er rett å gjøre HI. Håper det går bra med deg og dere, samme hva du velger å gjøre. Ta vare på deg selv. Anonymous poster hash: 555d0...98e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Tusen takk for svar alle sammen! Dette er virkelig vanskelig Anonymous poster hash: 278e9...54b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Jeg tror faktisk jeg hadde løyet og sagt jeg mistet dagen før han kom hjem, slik en over sier. Om du orker å holde dette for deg selv da... Og innlegget ditt er jo gjenkjennelig om han tilfeldigvis kommer over det? Anonymous poster hash: 2ead3...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå