Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Vi bor ganske tett på foreldrene våre. Min mor og far vet om, men jeg er bare seks uker på vei m andremann. Når har dere nevnt noe? Anonymous poster hash: de11d...4d6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som mine foreldre selvfølgelig! Anonymous poster hash: b35c5...365
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Vi sa det på farsdagen i fjor, da var jeg syv uker på vei ! Hadde tatt bilde av testen og lagt det ved gaven Anonymous poster hash: 760d9...030
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Fortalte det selvsagt til alle 4 foreldrene samtidig Anonymous poster hash: c187e...e37
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Vi fortalte mine foreldre og svigers samtidig - noe annet synes vi er rart, men det er nå oss! Jeg var da 14 uker på vei (de fikk vite det på juleaften, hadde laget kort med UL-bilde fra uke 12) Anonymous poster hash: 3ff97...e2c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Fortalt det til mamma rett etter positiv test (4 uker), etter 12 uker fortalte vi det til svigers. Anonymous poster hash: 44951...3e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som mine foreldre, søsken, våre egne barn. Alle får såklart nyheten samtidig. Anonymous poster hash: 57644...975
skinnfilla Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Jeg vil fortelle det så fort vi har fått bekreftet hjerteslag gleder meg så til å si det til de ! De har 13 barnebarn , men vet de håper på at vi skal få en til svigerfar er så utrolig lettrørt så tårene kommer til å trille jeg må fortelle til mamma idag eller i morgen, hun er min arbeidsgiver. Men hun får ikke si det til noen, er bare snart 5 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d Jeg har 2 jenter så det blir ikke noe problem. Min mor står selvsagt høyere enn mannens for meg Anonymous poster hash: 44951...3e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som mine foreldre selvfølgelig. Alle 4 besteforeldrene har fått vite det samtidig alle gangene, mannen er jo like ivrig etter å fortelle sine foreldre som jeg til mine. I mine øyne har alle fire besteforeldrene også like høy verdi og jeg ville aldri forskjellsbehandlet dem. Hvorfor skal mormor få vite det før farmor? Tenk om de to møter på hverandre et sted og mormor nevner de lykkelige omstendighetene. Så utrolig sårende for farmor å skjønne at hun ikke var verdig å få vite hemmeligheten samtidig som mormor... Anonymous poster hash: ddf43...0dd
Fashionista Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Jeg har et veldig nært forhold til mine svigerforeldre, så for oss var det naturlig å dele nyheten tidlig. Jeg hadde dessuten Hyperemesis i forrige svangerskap og var kjempedårlig i månedsvis, så klok av skade fortalte vi at vi var gravide rundt uke 6 denne gangen. Heldigvis har jeg vært bedre denne gangen!!😊
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d Jeg har 2 jenter så det blir ikke noe problem. Min mor står selvsagt høyere enn mannens for meg Anonymous poster hash: 44951...3e4 Ja for DEG, men hva med mannen da ? Det er da hans barn også ? Anonymous poster hash: 083e2...91d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d Jeg har 2 jenter så det blir ikke noe problem. Min mor står selvsagt høyere enn mannens for meg Anonymous poster hash: 44951...3e4 Selvfølgelig har dine foreldre høyere verdi for deg enn mannens. Men i dette tilfellet er det snakk om å få vite om et nytt barnebarn, og for et barn har alle 4 besteforeldrene samme verdi. Derfor skal aldri en farmor måtte føle at hun kommer i andre rekke og ikke verdifull nok til å få vite om svangerskapet samtidig som mormor engang. Anonymous poster hash: ddf43...0dd
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Mine foreldre fikk vite det da jeg var 6 uker på vei. De bor rett i nærheten her og vi har mye kontakt i hverdagen. Svigers bor et stykke unna, kommer sjelden på besøk og vi har lite kontakt i det daglige. Føltes derfor naturlig å vente litt lenger med å fortelle dem om tredjemann på vei, så de fikk vite det etter tidlig ultralyd i uke 13, samtidig med "alle" andre. Anonymous poster hash: 56607...da6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Svigers hadde selvsagt fått vite det like tidlig som mine egne foreldre. De er faktisk likestilt! Anonymous poster hash: b533c...260
Violeta Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Svigermor fikk vite det julaften, mens mine foreldre fikk vite det nyttårsaften (fjerdemann). Da jeg var gravid med tredje fikk mine foreldre vite det en mnd før svigers, pga en begravelse vi var på sammen med dem (var veldig kvalm). Dessuten treffer vi ikke foreldrene mine så ofte så skulle vi si det face to face før resten av verden fikk vite det,måtte det bli da. Med de to første fikk de vite det omtrent samtidig, noen dager mellom bare. Endret 8. mars 2015 av Violeta
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 første svangerskap fikk mamma vite det først, men det var fordi jeg var ung, bodde fremdeles hjemme og var helt i sjokk, og mamma var den første jeg traff på da jeg kom hjem. Pappa og Svigers fikk selvsagt vite det samme uken. Svigermor fortalte det til ALLE hun traff på selv om vi ikke ville at noen skulle vite det for vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre.. Men det gikk jo bra :-) i svangerskap nr to så fortalte vi det kun til mine foreldre først, fordi svigermor ikke køarer å holde på en hemmelighet..! Anonymous poster hash: 34567...b3b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d Jeg har 2 jenter så det blir ikke noe problem. Min mor står selvsagt høyere enn mannens for meg Anonymous poster hash: 44951...3e4 Ja for DEG, men hva med mannen da ? Det er da hans barn også ? Anonymous poster hash: 083e2...91d Mannen gjør heldigvis som jeg sier, er jeg som er sjefen.,. Hehe nei bare tuller med dere, selvfølgelig er farmor og farfar likestilt med mormor og morfar. vi skulle vente til uke 12 med å fortelle det til alle 4, men min mor kjenner meg litt for godt så hun skjønte det i uke 6, vi var på middag der, så da ble det en telefon til svigers etterpå Anonymous poster hash: 44951...3e4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Grunnen til at mine foreldre fikk vite d nå så tidlig var pga mye blødning og jeg føler meg ikke sikker på at dette vil gå bra. Min noe har opplevd dette mange ganger og hun har vært god å snakke med. Mor har sladret til far, men d vet han ikke at jeg vet. Både jeg og mannen har lyst til å vente til vi vet noe mer nå. Anonymous poster hash: de11d...4d6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #21 Skrevet 8. mars 2015 Samtidig som dine foreldre, selvfølgelig. Jeg blir sjokkert over hvor mange som forskjellsbehandler foreldre/svigerforeldre her inne. Det er tydelig at deres foreldre står høyere i kurs enn mannens. Trist. Tenk selv hvordan dere ville følt det om deres sønn og svigerdatter ventet barn, og hennes foreldre hadde fått glede seg i nesten 2 mnd før dere fikk vite. Anonymous poster hash: 083e2...91d Jeg har 2 jenter så det blir ikke noe problem. Min mor står selvsagt høyere enn mannens for meg Anonymous poster hash: 44951...3e4 Men din mann venter jo også barn? Jeg er også helt klart nærmere mine egne foreldre men jeg har jo en mann som er nærmest sine egne. Skulle bare mangle at man fortalte begge familiene på samme tid. Anonymous poster hash: 1d1c5...3e0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #22 Skrevet 8. mars 2015 Svigerforeldrene mine fikk vite det i uke 8, de visste at vi holdt på med IVF m.m Mamma fikk vite det i uke 14 da hun var på besøk. Hun vet ikke at vi har brukt IVF, mun mener at det er noe noe tull. Svigermor vasket huset hver uke da jeg fikk kraftig bekkenløsning og hadde risikosvangerskap pga flerlinger. Det er hun eller svigerfar som har kommet på 5 min når ungene er syke og jeg ikke har sovet på flere døgn. Fantastiske mennesker Anonymous poster hash: 2dfca...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #23 Skrevet 8. mars 2015 Vi venter nr 3 nå som ikke var planlagt. Er I uke 13. Jeg sa det til min mor da jeg var 5 uker på vei. Forholdet til svigerforeldrene mine er desverre ganske betent og jeg valgte for 1 år siden å ikke ha kontakt med de. Så mannen får si det til de selv når det passer han.. Det kommer han antakeligvis ikke til å gjøre med det første, da han ikke orker å høre på meningene dems så han drøyer det vel så lenge som mulig tenker jeg. Jeg er glad jeg har en mor, jeg kan fortelle alt til som aldri dømmer meg eller blander seg I mitt liv. Som støtter meg uansett. Forholdet til meg og mannen har Vært gjennom mye det siste året, og vi vet veldig godt at det å få et barn til nå ikke er det lureste. Selvom alt er bra igjen nå. Det var på ingen måte planlagt og når det først er sånn det er så Gjør man det beste ut av situasjonen. Og da ønsker man ikke å høre hvor dumt det er osv fra sine foreldre. Med de to første, da forholdet til resten av familien var bra, sa mannen det til sine foreldre da det passet for han og jeg til mine da det passet for meg. Så mine visste det Før hans alle gangene. Jeg har fortalt det rundt uke 5-6 til mine og han fortalte det til sin far og stemor I uke 7 med første og uke 12 til sin mor. Andre gang sa han det til sin far I uke 8 og etter uke 12 til sin mor. Svigermor har satt seg i den situasjonen selv ved å Være som hun er. Det er ikke alt man trenger å mene så mye om.. dagen etter nr 2 ble født, dro vi direkte fra sykehuset og til henne for å vise fram babyen. Da sa hun: "Nå håper jeg ikke det kommer flere barnebarn" Dette var barnebarn nr 5. Hyggelig! Anonymous poster hash: c6f4b...198
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #24 Skrevet 8. mars 2015 Syns det er rart å ikke fortelle det til begge sine foreldre omtrent samtidig. Anonymous poster hash: f6311...3aa
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #25 Skrevet 8. mars 2015 Jeg synes ikke det er rart å ikke fortelle til begge sider samtidig. Helt naturlig spør du meg. Hos oss blir det aktuelt å fortelle hans først da vi møter de ofte og ikke klarer å holde det skjult like lenge. Mine foreldre ser vi ikke like ofte og de vil da få vite det senere. Anonymous poster hash: 4d7ab...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå