Gå til innhold

Hvor mye penger sparer dere til litt dyrere ting til dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da snakker jeg ikke klær. Men for eksempel kjøkkenmaskiner, sykkel, for min del symaskin, kamera, data og sånne litt større ting? Kan være tilbehør som vesker og sånn også, men du skjønner hva jeg mener med litt dyrere ting. Ting man tenker seg godt om før man går å kjøper. Kan du skrive gjennomsnittlig sum i året? :) Eller hvor mye kunne du brukt på de forskjellige ting som du legger litt ekstra penger i?

Jeg er litt der at jeg ikke klarer å nøye meg med billigste sort. Skal jeg kjøpe en symaskin for eksempel så kjøper jeg en som har litt høyere pris. Jeg klarer bare ikke velge den billigste fordi jeg er redd for å bli misfornøyd og som regel er jo dyrere, jo bedre :) Jeg mener ikke i dyreste klasse, men jeg ligger midt i mellom på alle ting jeg kjøper. Jeg bruker ikke pengene på ting som veldig mange andre bruker de på: restauranter, ut på byen, nyeste telefoner, data osv. Så derfor føler jeg at jeg kan legge litt ekstra i de tingene jeg interesserer meg for. Liker finurlige detaljer på det jeg kjøper, selv om jeg kunne nøyd meg med noe enklere. Redd jeg skal plages med symaskinen om den ikke er sterk nok osv. Hvordan er det med dere?

Anonymous poster hash: 7f905...9f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen penger til meg selv.

Kjøper et klesplagg spontant iblant, (hver andre eller tredje måned) til 2-300 kr.. Og da har jeg dårlig samvittighet etterpå .

Eneste jeg unner meg en gang i halvåret er en ny parfyme ..

Anonymous poster hash: 60fd9...ff5

Skrevet

Jeg har en konto med ca 20000 kr på. Den holder jeg ved like, sparer med ujevne mellomrom. De pengene er ikke ment til buffer, men til å kjøpe den fantastiske kåpa, eller penger til shopping på jentetur. Sist brukte jeg penger av den for å kjøpe bryllupsdagsgave til mannen (10 år).

Anonymous poster hash: 4d6e4...18e

Skrevet

Jeg har en konto med ca 20000 kr på. Den holder jeg ved like, sparer med ujevne mellomrom. De pengene er ikke ment til buffer, men til å kjøpe den fantastiske kåpa, eller penger til shopping på jentetur. Sist brukte jeg penger av den for å kjøpe bryllupsdagsgave til mannen (10 år).

Det lurt :) Viktig å unne seg noe til seg selv om man har råd til det :)

Skrevet

Jeg har veldig lenge hatt lyst til å spare til en dyr veske til rundt 8000kr. Har egentlig penger til den, men velger ikke å bruke dem på denne fordi jeg ikke vil at hus,heim, mann og barn skal kunne påvirkes av et så materialistisk og overfladisk innkjøp til bare meg selv. Jeg legger derfor litt og litt penger (300-400kr av nå og da) som ikke merkes. Da tar det tid!! Håper å komme i mål og kunne kjøpe denne til meg selv i "sommergave"😉

Anonymous poster hash: 82027...78c

Skrevet

Ingenting

Jeg har drøye 12.000 utbetalt i måneden i aap og de går i det store sluket alle sammen. Jeg har aldri kjøpt dyre ting til meg selv.

Anonymous poster hash: e5d1f...dec

Skrevet

Jeg bryr meg lite om dyre vesker, solbriller og klær, så det sparer jeg ikke til. Har alt jeg trenger stort sett, men trenger jeg noe dyrt ønsker jeg meg det i julegave. Det jeg derimot må unne meg av og til, er å reise. Neste år skal vi barndomsvenninnene på tur sammen, muligens Italia eller Frankrike. Da frister det lite å sitte på et råttent hostel og snu på krona, så da sparer jeg 1200 kroner i måneden til den reisen. Glede seg!!

Anonymous poster hash: 62346...00a
Skrevet

Det jeg har igjen etter månedsslutt setter jeg i en separat sparekonto. Den bruker jeg til gaver til mannen og til ting jeg liker. Dyrekjøpt erfaring har lært meg at det er bedre å bruke penger på kvalitet slik at man får ting som varer lenge. Jeg tar det nærmest som et personlig nederlag når noe jeg kjøpte går i stikker.

For tiden trenger jeg ingenting spesielt til meg selv, så det meste av "lommepengene" går til heiskort, transport, mat og overnatting på diverse skisteder. Koster litt å være en skibums...

Anonymous poster hash: 19f07...bf4

Skrevet

Sparer så mye som det jeg ønsker meg koster. Koster det 4000 sparer jeg det, koster det mer sparer jeg det.

Anonymous poster hash: 3230a...874

Skrevet

Har 300.000 på konto, vet fortsatt ikke hva jeg sparer til.

Anonymous poster hash: 77dac...517

Skrevet

Så lurt!

Anonymous poster hash: e2747...a0d

Skrevet

Jeg bruker 5000 på meg selv hver måned (har hest). Utover det er det sjelden jeg kjøper noe som koster mer enn 3500 kr.

Anonymous poster hash: b6d38...781

Skrevet

Jeg sparer ikke bevisst. Bruker bare generelt lite penger. Har alt jeg trenger og enda litt til. Om det er noe jeg virkelig ønsker meg, så kjøper jeg det. Noe jeg kjøper er billig, og noe er dyrt. Har jakke til 9.000. Sengetøy til 8.000. Symaskinen ga jeg over 6.000 for for over 20 år siden. Dersom jeg skulle kjøpt ny i dag, ville jeg ikke spart inn noe på den.

Jeg kjøper rimelig mat. Baker brød selv. Bruker rimeligste shampo fra Obs. Ingen kremer. Lite sminke. Har IKEA møbler. Dyre og rimelige puter om hverandre. Syr duker og gardiner selv. Jeg har både merkevesker og rimelige.

Jeg sparer mao på noe, og bruker rundhåndet om det er noe jeg virkelig vil ha.

Anonymous poster hash: 2ff6f...4fc

Skrevet

Jeg sparer ikke bevisst. Bruker bare generelt lite penger. Har alt jeg trenger og enda litt til. Om det er noe jeg virkelig ønsker meg, så kjøper jeg det. Noe jeg kjøper er billig, og noe er dyrt. Har jakke til 9.000. Sengetøy til 8.000. Symaskinen ga jeg over 6.000 for for over 20 år siden. Dersom jeg skulle kjøpt ny i dag, ville jeg ikke spart inn noe på den.

Jeg kjøper rimelig mat. Baker brød selv. Bruker rimeligste shampo fra Obs. Ingen kremer. Lite sminke. Har IKEA møbler. Dyre og rimelige puter om hverandre. Syr duker og gardiner selv. Jeg har både merkevesker og rimelige.

Du høres fornuftig ut :)

Anonymous poster hash: 60fd9...ff5

Skrevet

Det er som meg selv det :) HI

Skrevet

Vi har 2500 i lommepenger hver mnd. Så hvis uegnet skal kjøpe noe dyrt til meg selv må jeg spare av dem. Bruker ikke fellespengene på unødvendige ting.

Men om jeg feks trenger ny sykkel så trenger jeg ikke bruke lommepengene på det, heller ikke nødvendige klær. Skal jeg kjøpe sminke eller en dyr veske bruker jeg lommepenger.

Anonymous poster hash: 92e82...d93

Skrevet

Jeg og mannen sparer 4000 kr hver i mnd til ferie. Reiser 2-4ganger i året alt fra 3-14 dager med og uten barn.

Anonymous poster hash: dcffb...618

Skrevet

Jeg har veldig lenge hatt lyst til å spare til en dyr veske til rundt 8000kr. Har egentlig penger til den, men velger ikke å bruke dem på denne fordi jeg ikke vil at hus,heim, mann og barn skal kunne påvirkes av et så materialistisk og overfladisk innkjøp til bare meg selv. Jeg legger derfor litt og litt penger (300-400kr av nå og da) som ikke merkes. Da tar det tid!! Håper å komme i mål og kunne kjøpe denne til meg selv i "sommergave"😉

Anonymous poster hash: 82027...78c

Samme her-håper å cashe ut veska til sommeren 👜👝👛

Anonymous poster hash: 9e093...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...