Gå til innhold

Aldersforskjell på barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn på 4 og 6 år...vi har alltid sagt at dersom nr 3 ikke er på vei i løpet av dette året her så blir det ikke flere... Dessverre er nr 3 litt vanskelig å få til å sitte, så det begynner å bli lite med tid innenfor dette året her. Noen som har erfaring med såpass stor aldersforskjell? Dersom vi får nr 3 om ett år har vi en baby, en 5 og en 7 åring... Noen som har erfaringer som de vil dele?😃

Anonymous poster hash: eac97...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste min er 6,5 år eldre enn nr 2.. Har alltid gått veldig bra! Passer så fint på og er veldig redd for henne. Aldri noe sjalusi eller sånt styr .. De er veldig veldig gla i hverandre !

Anonymous poster hash: fa992...802

Skrevet

Så godt å høre...ønsker oss veldig en til❤️ Kanskje vi må utsette "fristen" vår 😉

Skrevet

Jeg har sistemann i magen, mellomste fylte 3 for noen dager siden, og eldste fyller 9 om noen dager :) 

Anonymous poster hash: c8a0e...c04
Skrevet

Vi har spredt de veldig :)

Han har ei på 15

Så har vi ei på 9 og 5 sammen.

Sistemann kommer tidlig i november :)

Skrevet

Jeg er også spent på dette med aldersforskjell. Vi har termin i juni med nr. 2, storebror har akkurat fylt 8 år.

Men han gleder seg stort! Snakker bare om hvor godt han skal passe på baby osv. Han skal hjelpe h*n hvis den faller, skal trøste, ta på sokker, kjøpe fine klær. Så jeg tror i hvertfall dette med sjalusi ikke blir noe særlig tema. Han har ønsket seg søsken lenge!

Noen ganger så blir det bare sånn. Men skal det bestemme om man skal få et barn til? De vil ikke få dette lekeforholdet mange tette søsken har. Men de vil jo få et søskenbånd fordet. Han vil nok bli en ordentlig storebror.

Det er 8 år mellom den minste broren min og meg, vi har en veldig fint forhold. Husker det var stas at jeg ble storesøster igjen når jeg var 8 år. Da kunne jeg hjelpe til litt mer.

Anonymous poster hash: d0ddf...7c1

Skrevet

Her blir det 2,5 år i mellom og ville ha de tette 😊

Anonymous poster hash: 5cdba...0d1

Skrevet

Jeg er nå gravid med nummer 3 som kommer til sommern. Da vil de to eldste være nesten 5 og 7 år gamle. Jeg tenker at det er helt perfekt for vår del, siden de to første uansett har såpass stor glede av hverandre, og at tredjemann blir en mer tydelig minstejente, som slipper å

"konkurrere" mot de to største, men heller bli dullet og dollet litt med ;)

Anonymous poster hash: 77ca2...a8e

Skrevet

Takk for gode svar... Da vi ble foreldre første gang så ønsket vi veldig å få to tette for å bli ferdig med småbarnstia... Men nå kjennes det likevel greit ut med en liten "attpåklatt"☺️ Det er jo ikke sikkert vi får en til i det hele tatt.

Skrevet

Vi har 7 år mellom nummer to og tre, og det har bare vært positivt :) Eneste er at minstemann har blitt "dratt med" på det meste av aktiviteter for de eldste, men det har i grunn vært uproblematisk :)

Skrevet

Takk for gode svar... Da vi ble foreldre første gang så ønsket vi veldig å få to tette for å bli ferdig med småbarnstia... Men nå kjennes det likevel greit ut med en liten "attpåklatt"☺️ Det er jo ikke sikkert vi får en til i det hele tatt.Anonymous poster hash: eac97...2fc

Jeg har bare gode erfaringer med at det er endel år i mellom :)

De er store nok til å forstå at de må vente, være litt rolige, og skjønner at baby først må spise ,sove osv

Det er ikke så enkelt for en 1-2 åring å skjønne.

De eldste hjelper til med mating, stell og kos.

Min niese var vel knappe 2 år da hun løftet opp lillebror på 2 uker og ville bære ham med seg opp trappa ;)

Svigerinne fikk nesten hjertestopp :)

Litt sjalusi har det vært, men ikke før de minste blir 2-3 år :)

Skrevet

Vi venter nr 3 nå.

Eldste vil akkurat ha fylt 5 år og mellomste rekker akkurat å fylle 3 år når minstemann kommer. Vi hadde egentlig sagt stopp etter nr 2, men så kom det en liten overraskelse. Blir spennende å se hvordan det blir. Jeg syns det var passe hektisk med bare 2.

Skrevet

No offence, men jeg snes d er litt smådustete å tenke aldersforskjeller når man lager barn :P

Er man enige og har lyst på barn, så kjør på!!

Mine tre eldste var 8, 12 & 16 når yngste kom :) Og siste satt litt langt inne...hadde bl.a. to MA før spiren satt, to år på "overtid" ;)

Anonymous poster hash: c322a...47a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine var 6 og 9 når tredje kom. Det var litt fr stort for vår del siden pappaen reiser mye k jobben. Var vanskelig å skulle følge opp 2 skoleunger med en baby på slep. Men det har gått. I år blir minste 2 og det blir lettere og lettere...

Skrevet

Jeg spurte ikke etter hva du syntes om aldersforskjell tankene mine..men takk for at du delte likevel😝

Skrevet

Eldste vår blir elleve og mellomste blir syv når minstemann kommer i november.

Anonymous poster hash: b4012...bb2

Skrevet

Har ikke erfaring den veien, men jeg har ihvertfall stor aldersforskjell mellom første og neste.
11 år, så 4år  og 3 år.

Dette er ikke noe vi har tenkt noe særlig over da det aldri har vært noe problem.

Skrevet

Mine to eldste var 5 og 8 år da yngste kom. Det var helt perfekt i småbarnstiden, men merker nå at yngste (som nå er 5 år) er "attpåklatt". De to eldste hadde stor glede av hverandre da de var små, men nå er de for store i forhold til yngste. De er mye ute med venner og jeg er den som blir sittende på gulvet med yngste. Eneste ulempen med å spre dem utover 😆

Anonymous poster hash: 58a82...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...