Gå til innhold

Vektoppgang og graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går konsekvent opp 0,5 kilo i uka. Er nå i uke 26, har lagt på meg 13 kilo så langt.

Jeg spiser sunt. Har ganske kontroll på kostholdet mitt, så føler ikke at jeg får gjort noe med det heller. Hvis det fortsetter sånn så ender jeg opp på 20 kilo +...

Brus og sjokolade gir meg halsbrann, så det spiser jeg veldig lite av. Fet mat er jeg ikke glad i.

Jeg går en tur på ca. 1 t. til dagen.

Jordmor syns jeg hadde hatt et skikkelig hopp sist... Redd hun sier noe om det fortsetter i samme tempo... Er 20 kilo skrekkelig mye om det er av sunn mat? Hva kan jeg evt. gjøre?

Var normalvektig fra før, med 58 kilo og 164 cm. høy.

Anonymous poster hash: deec5...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste ikke spesielt mye og starta å legge på meg mye helt fra starten -gikk jevnt opp en halv kilo i uka !! La på meg 20kg første og 25kg andre gang...

Forsvinner fort igjen da

Anonymous poster hash: b2430...eca

Skrevet

Takk for svar!

Ja får håpe det går greit av etterpå. Jeg vil egentlig ikke stresse meg vekten i svangerskapet så lenge jeg vet at jeg spiser sunt. Men syns det er så ekkelt når det blir påpekt på kontroller...

Skrevet

Samme her, men jeg spiser mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, da spiste jeg lite, så det er naturlig at jeg går opp nå. Er i uke 24 og har lagt på meg 12 kg. Stresser ikke noe særlig med det, men håper jo selvsagt at det ikke bikker over 20 +

Anonymous poster hash: 306b6...dee

Skrevet

Har lest flere steder at den største vektoppgangen kommer mellom uke 20-24, håper dette stemmer. Jeg spiser mindre nå enn før jeg ble gravid. Er ikke i aktivitet grunnet ekstrem kvalme, tidligere trente jeg 5-7 dager i uken. Jeg går opp 1 kg uken. Gikk ikke opp noe før i uke 20 men etter dette har det tikket på 4 kg. Vet heller ikke hvordan jeg skal bremse dette. 

Anonymous poster hash: 32053...c8a
Skrevet

Takk for flere svar!

Kroppen lagrer kanskje alt vi spiser på en litt annen måte nå når vi er gravide. Forbrenningen er kanskje ikke like bra.

Jaja så lenge baby har det fint så :)

Skrevet

Denne gangen har jeg "bare" gått opp 9,5kg totalt (er straks 37 uker) å det er jeg ganske fornøyd med👍 Har ikke gjort noe spesielt hverken på den ene eller andre måten..

Anonymous poster hash: 8c24b...497

Skrevet

Jeg gikk opp 6-7 kg mellom uke 18 og 24 (ingenting før det). Er nå i uke 25 og siste uken har jeg ikke gått opp noe. Det roer seg nå :) Har gått opp 12/13 kg med mine to andre barn, regner med det samme denne gangen. Var slank i utg.punktet - 167 og 57,5 kg. 

Anonymous poster hash: de4f9...02f
Skrevet

Jeg bare raste opp i vekt, aner egentlig ikke hva jeg endte på til slutt... Men var nok et sted rundt 20 kg jeg la på meg!😱

Jeg drev å skrev og spurte her inne, ble jo helt stresset... Uansett, så var det jo ikke noe å gjøre med det... Kroppen bestemte liksom selv. (Spiste ikke usunt osv)

Skulle ønske jeg ikke kastet bort så mye tid på å bekymre meg over det!

Bukser som var helt stramme over rumpe og lår i graviditeten er nå blitt helt løse igjen;) Veier ca det samme som før.

Bare husk å ha en sunn kropp, og ikke kast bort energi på å stresse med kiloene!

Anonymous poster hash: 2aa1e...06d

Skrevet

Jeg la på meg 30 kg i mitt andre svangerskap, jeg.

ca 25 i det første.

og drøyt 20 i det siste.

Noen bare blir store gravide. Jeg endte opp på ca samme vekt hver gang, det var utgangsvekten som var forskjellig.

Dessverre ikke så lett å bli kvitt det igjen etterpå, men NÅ er jeg nede i 35 kg mindre enn på slutten av svangerskapene.

Anonymous poster hash: b17a7...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...