Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en venninnegjeng som har holdt sammen i en årrekke. Fire av fem har familie. Nå har ene venninnen tatt initiativ til påskeferie (hytte) og invitert med to venninner med familie. Det vil si at jeg, min mann og våre to barn ikke er invitert. Dette føles veldig sårt. Jeg føler at vi ikke får være en del av det gode selskap, og ingen har nevnt noe om at det er rart eller dumt e.l.

Hadde du konfrontert venninnene og gitt uttrykk for at du var lei deg for å ikke bli inkludert? Jeg ønsker på en måte å gjøre det, men er også redd for å bli sett på som sytete og klengete (jeg vil jo at de skal VILLE være sammen med meg og min familie, ikke bli "tvunget"). Fikk vite det nå i kveld, og innrømmer at jeg ble ganske lei meg...

Takk for at du leste.

Anonymous poster hash: 06efb...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde latt det ligge. Kommer neppe noe godt ut av å konfrontere henne. Men skjønner at det ikke er noe koselig for deg å holdes utenfor.

Anonymous poster hash: 40d83...f44

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. Hadde ikke engang tenkt på det på den måten du grubler over det. Er det virkelig slik at hvis man er en vennegjeng på 5 så må man invitere med seg hele hurven hver eneste gang det er noe for hvis ikke så sitter det noen igjen å er fornærmet?

Vi hadde ikke hatt plass til å invitere med oss alle våre gode venner hvis vi ville hatt med noen på hytta. Da hadde vi måttet valgt ut de vil hadde følt hadde passet best å ta med oss.

Anonymous poster hash: ce17d...f53

Skrevet

Og hvis jeg måtte ha forsvart meg ovenfor en fornærmet og såret venninne over at hun ikke hadde blitt valgt hadde jeg blitt paff og en smule irritert. Hun hadde nok fått seg en liten lekse ramset opp.

Anonymous poster hash: ce17d...f53

Skrevet

Jeg skjønner deg. Vi var også en gjeng på fem med familier. Har alltid gjort "alt" sammen, men etter jeg ble skilt ble jeg ikke invitert lenger. Det er trist.

Er nå gift på ny, men fortsatt ikke inkludert slik som før..

Anonymous poster hash: 05e38...df1

Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort noe, men ville følt meg ekstremt såret. En uting å stenge noen ute på den måten. Hadde nok ikke sett på vennegjengen på samme måte igjen egentlig... =/

Anonymous poster hash: d1eed...0d2
Skrevet

Det er sikkert praktiske grunner til at dere ikke er invitert! Fire familier er jo ganske mange på en hytte:) neste gang er det deres tur.

Anonymous poster hash: 6c4ac...308

Skrevet

Men HI: slik jeg forstår det er din familie den eneste av fire familier som ikke er blitt invitert, og du mener at dere også burde bli invitert. Men hva med femtemann da?? Hun som ikke har familie? Det virker som om du synes det er helt greit å ekskludere henne fra fellesskapet. Hun er jo heller ikke invitert på hyttetur ut fra det du skriver. Og du sier ingenting om at hun også burde blitt tatt med...

Anonymous poster hash: d8a2e...665

Skrevet

Det er ikke første gangen. Det var det samme i sommer. Derfor litt sårt når vi atter en gang ikke ble inkludert. Hadde det vært hver sin gang, ja vel, men når bi konsekvent utelates er det sårt. Bli sinna den som vil.

Klart jeg synes hun single burde inviteres også, men hun er ikke interessert fordi det blir mye ungeskrål og styr.

Hi

Anonymous poster hash: 06efb...d88

Skrevet

Jeg hadde aldri verden tatt det opp, bare akseptert at tre av familiene var litt bedre venner og at du og din familie ikke er har et like tett vennskap med dem.

Hytten har antagelig ikke plass til fire familier, og da er det de tre som er tettest som reiser sammen, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 5a01b...451
Skrevet

Da hadde jeg ganske stille latt vennskapet fare og funnet nye venner.

Det er tydelig at dere ikke er velkommen med av en eller annen grunn, og siden det kan bli ganske kleint å ta opp temaet hadde jeg latt det ligge og heller funnet venner som faktisk ønsker å være sammen med meg.

Skrevet

Hvis du hadde vært min venninne og kommet og klaget over noe sånt hadde du fått klar beskjed om å ta initativ og organisere noe sjøl! Er så lei de som klager og syter og bare er passive selv. Det er mye styr å organisere og desto flere som skal være med, desto mer å gjøre.

Fiks noe sjøl!

Anonymous poster hash: bbaed...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...