Gå til innhold

Dere med barn som våkner i 05 tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye barnetv får de se på morningen?

Må innrømme at vi er trøtte og setter på opptak av barnetv eller noen ganger en film. Barna er 1,5 og 4 år og har den siste tiden våknet i 05-0530 tiden. Blir fort en time med tv før jeg skrur av og ordner noe mat til dem. De får hver sin vannflaske mens jeg sitter med dem og dormer. Samboer lar dem se enda mer på tv...dvs 1,5 åringen mister jo interessen etter 30 min ca men 4 åringen kan jo sitte leeeenge.

Anonymous poster hash: c7fe5...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, denne har jeg litt dårlig samvittighet for. 5åringen har skjønt at jeg ikke orker lange diskusjoner om morgen og at jo tidligere han står opp, jo lenger får han se på tv. Så han kan stå opp ca 6.30 og jeg er ikke oppe før 9-9.30. Jeg vet det er ille. Men han tar seg yougert og frukt selv.

Anonymous poster hash: 56557...5e1

Skrevet

3-åringen her ser barne-tv til tv'en slår seg av automatisk etter 3 timer... Har litt dårlig samvittighet, men samtidig ser jeg ikke helt hvordan det kan skade heller. Om han står opp 5 og ser barne-tv til 8 eller om han sover til 8, så blir det jo like mye tid til lek og utfoldelse uansett.

Anonymous poster hash: 62c28...c97
Skrevet

Jeg vet jeg er sær, men vi har ikke på tven når 2 åringen er våken.

Så i dag her vi lest bøker, malt og spist frokost før kl var 07:30 😳

Anonymous poster hash: b5e00...769

Skrevet

Legg dem senere, så skal du se at problemet forsvinner. Tipper de legger seg rundt 7 tiden?

Anonymous poster hash: ce4fb...30e

Skrevet

Poden her er 2.5 år og får ikke se på tv når han våkner tidlig (mellom 05.00 og 06.00). Han leker på rommet sitt og jeg halvsover 1-1,5 time til. TV får han kun se på sammen med oss, og stort sett bare 30 min etter kveldsstell. De skal garantert se nok TV npr de blir eldre, så trenger ikke legge til den vanen når de er små.

Skrevet

De får se tv til frokost klokka 7.30. Barn blir ikke permanent skadet av å se tv i helgene. Vi ser aldri tv i løpet av dagen, noen ganger en halv time før leggetid, så noen timer en tidlig morgen er helt greit. 

Anonymous poster hash: 92d2c...106
Skrevet

Vår 2åring våkner også i disse tider noen ganger med det er uaktuellt for oss å stå opp da. Sier at klokka ikke har ringt og at det fortsatt er natta 😬 sovner som oftest igjen i senga våres. Står aldri opp før kl 06.45. Noen ganger setter jeg på tlf youtube med noe barne greier for å slumre litt om morgenen. Men går stort sett greit. Han sover 2 t på dagen(12-14) og legger seg 19-19.15 sovner momentant. Sover stort sett til 07.00 men ofte ikke i egen seng. Henter han alt ifra 02-05. Hverken jeg eller samvoenr har ork til å ta kampen om å sove i egen seng hele natta.

Anonymous poster hash: 4c0fd...1a5

Skrevet

Vi er ofte oppe halv 6 og da kommer ikke tven på. Setter på radio på kjøkkenet, vi leker, tegner og synger. Er ofte oppe kl.6 da vi begynner på jobb kl.7. Så lenge vi legger oss til riktig tid så er det ikke noe problem å stå opp halv 6

Anonymous poster hash: cdeeb...fe0

Gjest Trulte med to små
Skrevet

I fare for å være veldig "Tante Pose" og en smule frekk syns jeg det er ganske vanvittig at dere virkelig vil la så små barn sitte i opptil 3 timer og se tv mens dere selv sover! Er det virkelig vanlig?

Visst er det kjipt å stå opp så tidlig, men likevel...

Skrevet

Uff, denne har jeg litt dårlig samvittighet for. 5åringen har skjønt at jeg ikke orker lange diskusjoner om morgen og at jo tidligere han står opp, jo lenger får han se på tv. Så han kan stå opp ca 6.30 og jeg er ikke oppe før 9-9.30. Jeg vet det er ille. Men han tar seg yougert og frukt selv.

Står du ikke opp før ni-halv ti? Midt på dagen? Å stå opp 6.30 er da helt normalt! Det er ikke tidlig engang. Stakkars gutt som må styre seg selv så lenge. Dette grenser etter min mening til omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: 1cf8c...ca5

Skrevet

å stå opp 6.30 er for faen ikke normalt i helgen!

Gutten min på 3 år får ikke lov å stå opp før klokken 7,før den tid så er det natt!

Anonymous poster hash: d082f...380
Skrevet

Står du ikke opp før ni-halv ti? Midt på dagen? Å stå opp 6.30 er da helt normalt! Det er ikke tidlig engang. Stakkars gutt som må styre seg selv så lenge. Dette grenser etter min mening til omsorgssvikt.

Dette er da helt sikkert i helgene da.

Anonymous poster hash: d0b2c...d4c

Skrevet

Ja, det er lørdag og søndag. På hverdagen er alle oppe 6.30. Jeg er jo ikke akkurat langt unna om han trenger meg. I dag lå faren på sofaen ved siden av han.

Skrevet

Ja, det er lørdag og søndag. På hverdagen er alle oppe 6.30. Jeg er jo ikke akkurat langt unna om han trenger meg. I dag lå faren på sofaen ved siden av han.

Ok. Jeg oppfattet det som i hverdagen.

Skrevet

Vi står ikke opp før 06.30 -07.00 uansett hvor tidlig de våkner, men de får komme inn i vår seng og ligge. Når vi står opp får de se på tv.  2 åringen har noen programmer hun vil se, og som hun spør etter, men hun kan like gjerne se i 5 min og så finner hun på noe annet. Tv blir ofte bare stående på i bakgrunnen. 

Anonymous poster hash: bae75...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...