Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Forrige uke fikk jeg besøk av svoger, og han hadde med seg ungen sin. Hun sitter, men gjør intet annet. Hun krabber ikke, snur seg ikke, gjør liksom ingen ting annet. Men hun sitter. Synes så ufattelig synd på babyen! Ba han om å ha henne på magen slik at hun fikk utviklet seg! Men det ville han ikke da hun synes det var så kjedelig å ligge på magen ?! Dette skjønner jeg ikke. Mine barn gikk da de var 10-11 mnd, og hun her er 9 mnd og kan ikke engang snu seg! Anonymous poster hash: 41813...74d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Oi, hørtes veldig spesielt ut. Blir hun satt i sittestilling da, eller kommer hun seg opp selv? For ville jo trodd at den ikke kom seg opp uten å kunne noe av det andre Anonymous poster hash: d8bdf...58a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Barn er ulike. Anonymous poster hash: 4796e...420
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Understimulert. Å sette ungene på rumpa i den alderen er 1) passiviserende 2) skadelig for ryggraden 3) hindrer at de får øve diagonalbevegelsene, som åling og deretter krabbing. Da hindrer man også trening som senere vil hjelpe barnet å gå - og hold deg fast: lese, skrive, regne og mange andre kognitive aktiviteter! Si det til svogeren din - bedre å kjede seg to måneder som baby (noe som ikke vil skje, for hun vil begynne å krype da) enn å oppleve konsekvensen av forsinket motorisk utvikling resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå