Gå til innhold

Kan alle bli slank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 15 kg overvekt og tenker at jeg aldri kan bli slank. Jeg vet at jeg må legge om kostholdet og trene, det har jeg så vidt begynt med, men jeg er redd for at selv om jeg går ned 15 kg vil jeg bare være tykk likevel. Noen som kan vise meg et bilde av noen som har gått ned i vekt og fått en fin og stram kropp???

Anonymous poster hash: 57225...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Alle kan bli slank.

Anonymous poster hash: fb7c4...859

Skrevet

15 kg er ikke så mye, Hi, selv om du føler det slik. Det er så lite at du fint kan få en stram og fin kropp etterpå.

Jeg gikk for mange år siden ned 25 kg. Har holdt meg slank siden. Mangler litt på stramheten i øyeblikket pga. manglende trening pga. langvarig sykdom, men beholder vekten likevel.

Men legge ut bilde av meg selv vil jeg ikke ;)

Anonymous poster hash: fd363...df0
Skrevet

15 kg er ikke så mye, Hi, selv om du føler det slik. Det er så lite at du fint kan få en stram og fin kropp etterpå. Jeg gikk for mange år siden ned 25 kg. Har holdt meg slank siden. Mangler litt på stramheten i øyeblikket pga. manglende trening pga. langvarig sykdom, men beholder vekten likevel. Men legge ut bilde av meg selv vil jeg ikke ;)Anonymous poster hash: fd363...df0

Skjønner at du ikke vil legge ut bilde. Det vil ikke jeg heller. Jeg bare føler at jeg aldri kommer til å få en slank kropp som jeg hadde før. Jeg trenger å se noen som har gjort det. Vet dere om noen bilder som kan søkes opp?

Skrevet

15 kg er ikke så mye, Hi, selv om du føler det slik. Det er så lite at du fint kan få en stram og fin kropp etterpå. Jeg gikk for mange år siden ned 25 kg. Har holdt meg slank siden. Mangler litt på stramheten i øyeblikket pga. manglende trening pga. langvarig sykdom, men beholder vekten likevel. Men legge ut bilde av meg selv vil jeg ikke ;)Anonymous poster hash: fd363...df0

Skjønner at du ikke vil legge ut bilde. Det vil ikke jeg heller. Jeg bare føler at jeg aldri kommer til å få en slank kropp som jeg hadde før. Jeg trenger å se noen som har gjort det. Vet dere om noen bilder som kan søkes opp?

Googler du before and after weight loss så finner du bilder.

Anonymous poster hash: fd363...df0

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: db373...e55

Skrevet

selvfølgelig alle kan bli slanke, vi blir ikke født tykke!

Anonymous poster hash: a415e...d2b
Skrevet

selvfølgelig alle kan bli slanke, vi blir ikke født tykke! Anonymous poster hash: a415e...d2b

Hvis man er 70kg overvektig kan man ikke bli slank, med mindre man opererer bort overflødig hud

Anonymous poster hash: db373...e55

Skrevet

Nei, alle kan ikke det. Noen går på medisiner eller har ubalanser i kroppen som gjør det veldig vanskelig.

Andre sliter av samme grunnen med å komme opp på en sunn normalvekt.

De aller aller fleste vil være i stand til å få kroppen sin på en sunn normalvekt om nok arbeid legges i prosjektet - men det betyr ikke at de kommer til å føle seg slanke eller at kroppen deres får samme fasong som man ser på skuespillere, modeller eller naboens vakre tenåringsdatter. Kroppsfasong, beinbygging og proporsjoner er individuelt. Selv har jeg f eks brede skuldrer, brede hofter og veldig små pupper - de forhold kommer ikke til å endre seg uansett hvor mye jeg måtte greie å slanke meg.

Skrevet

selvfølgelig alle kan bli slanke, vi blir ikke født tykke!

Anonymous poster hash: a415e...d2b

Jo, mange gjør faktisk det..... ;)

Skrevet

jeg blir ikke slank samma pokker va jeg gjør.

Bygger lett muskler, så ingen problem å bli stram og veltrent.

men slank blir jeg ikke, får derimot store og markerte muskler

Anonymous poster hash: 3ec38...d44
Skrevet

Ja, alle blir slanke om de spiser lite nok over tid.

Anonymous poster hash: 5e8d9...4e0

Skrevet

Nei. Jeg tror nok de fleste kan komme seg ned i vekt, men å holde seg der er tilnærmet umulig for de fleste. Til og med fedmeopererte der en kan påvise at hormonbalansen endrer seg regner en med at de ikke kan stabilisere vekten på det laveste punktet. 

De felste normalvektige vil nok tro at å oppnå normalvekt og holde den der ikke krever mer enn det de har innvistert i sin egen kropp. Det stemmer virkelig ikke, balansen er veldig vanskelig å finne for de fleste som har hatt kraftig overvekt. De felste av dere som er normalvekitge hadde antagelig gått opp i vekt om dere hadde de samme forutsettningene.

Anonymous poster hash: 08b06...ebf
Skrevet

Hvis jeg gjør det til et livsprosjekt kan jeg bli slank. Kommer jeg noensinne til å gjøre det? Nei. For jeg gjorde det som 16-åring, i 1 år tenkte jeg utelukkende på slanking og trening og levde på nesten ingenting. Jeg har aldri vært så trist og nedfor som i denne perioden. Og selv med hoftebein bein som stakk ut så jeg ikke ordentlig slank ut, for jeg har stor beinbygging: jeg hadde ingen midje, ingen pupper men skikkelig brede skuldre og store beinmuskler. Selvsagt kom alt tilbake med litt til innen 2 år var gått og voksenlivet har vært preget av sykluset slankekur, depresjon, vekoppgang, god periode. Virker rett og slett som om kroppen min har det bedre med fett på seg.

Jeg klarte å gå ned 10 kg for 5 år siden uten å legge på meg igjen. Det er en stor seier, ikke så mye å gå ned men å ikke gå opp og finne akkurat riktig balanse av trening og kosthold til å klare det uten at livet blir surt og trist.

Akkurat nå ønsker jeg å gå ned 10-15 kg. Det vil plassere meg i lubben-delen av BMI-kurven. Men det må skje på et tidspunkt der jeg kan fokusere på det for jeg vet at livet mitt kommer til å gå helt i stå i denne perioden, jeg kommer til å være gretten og sur og trøtt uansett hvilken metode jeg bruker og hvor mye jeg trener. Så sier jeg stopp og det blir siste gang.

Anonymous poster hash: 3a663...a22

Skrevet

Ikke alle men mange mange mange fler enn de som er det nå. Om de gidder.

Anonymous poster hash: de197...851

Skrevet

Da jeg var yngre trodde jeg at jeg hadde tung benbygning, og derfor ikke kunne bli slankere. Så fikk jeg barn, og ammingen gjorde at jeg raste ned i vekt. Der har jeg holdt meg siden. Så jeg tror veldig mange, som ikke tror på det selv, kan bli tynne ja.

Så er spørsmålet om det er verdt det? Er du relativt sunn og ganske aktiv, er det egentlig verdt å streve etter en slank kropp? Sunn er viktigere enn tynn for meg.

Anonymous poster hash: 7197a...d09

Skrevet

Slank er relativt, og handler veldig om man har et realistisk bilde på "slank" iforhold til sin egen kropp. Jeg er nå på slankern, men har ingen ambisjoner om å bli fotballfrueslank, giselle bunchenslank eller slank som min gode venninne er.

Så ja, alle kan bli slank, noen må ha mer hjelp enn andre, men slank kommer i mange forskjellige fasonger.

Skrevet

Gi nå beng i "slank", skulle ønske du skrev: kan alle bli sunne og friske i kroppen? For det bør vel være målet, uansett utseende?

Jeg har stødig gått opp siden tenårene, vekslet mellom veldig tykk og ganske tykk. Nå er jeg godt innenfor bmi, er aktiv og frisk! Stram? Aldri i verden, må operere bort hud etter stoor gravidmage og mye fett. Men legen sier jeg er sunn som en okse og har en kropp som stødig kan bære meg til jeg blir 100! Helsa er på topp, sjelden syk og har ikke hatt en infeksjon på lenge!

Så alle kan bli sunne, om det følger med en slank kropp er individuelt, men er det så forbanna nøye? Så lenge du ikke har farlig magefett spiller vekta liten rolle så lenge muskler og ledd ikke blir overbelastet.

Anonymous poster hash: 69e3e...05f

Skrevet

Definer ordet slank!  

Om du mener at alle kan bli som noen sylfider så er svaret nei, men alle kan bli kvitt overflødig fett.

Skrevet

Definer ordet slank!  

Om du mener at alle kan bli som noen sylfider så er svaret nei, men alle kan bli kvitt overflødig fett.

Slank er ikke sylfide. Slank er å ikke ha overflødig fett.

Skrevet

jeg blir ikke slank samma pokker va jeg gjør.

Bygger lett muskler, så ingen problem å bli stram og veltrent.

men slank blir jeg ikke, får derimot store og markerte muskler

Anonymous poster hash: 3ec38...d44

Da må det være noe spesielt med deg. For kvinner må jobbe hardt for å få muskler. Og er de synlige og markerte, kan du jo ikke ha mye fett på kroppen. Da vil jeg si du er slank og.

Anonymous poster hash: 36fdc...5ce

Skrevet

jeg blir ikke slank samma pokker va jeg gjør.Bygger lett muskler, så ingen problem å bli stram og veltrent.men slank blir jeg ikke, får derimot store og markerte musklerAnonymous poster hash: 3ec38...d44

Da må det være noe spesielt med deg. For kvinner må jobbe hardt for å få muskler. Og er de synlige og markerte, kan du jo ikke ha mye fett på kroppen. Da vil jeg si du er slank og. Anonymous poster hash: 36fdc...5ce

Ikke spesielt sært. Jeg har også lett for å bygge muskler, og selv med overvekt har jeg synlige biceps og leggmuskler. Magemuskelene derimot er godt begravd i fettet, men de er sterke for det.

Den tiden jeg var tynn så jeg ut som en østblokk atlet fra 80-tallet, ikke spesielt mykt og kvinnelig. Når ser jeg absolutt ikke spesielt atletisk ut med klær på, men jeg er sterkere enn mannen.

Anonymous poster hash: 3a663...a22

Skrevet

For litt siden hadde jeg en depresjon og gikk ned 7 kilo.

Jeg var mager på overkroppen fra ribbeina og opp, og slank fra rompa og ned. Men fortsatt hadde jeg et midjemål på ca 83 cm.

Nå har jeg gått opp igjen 2-3, og er ikke mager lenger. Ser bra ut stort sett, men midjemålet endrer seg ikke.

Jeg veide ca 20 kg mer enn nå for 3 år siden, da hadde jeg selvsagt endra større midjemål.

Men til poenget: Hvis jeg skulle blitt kvitt "alt" overflødig fett på magen, ville jeg blitt så mager overalt ellers i prosessen at jeg ville antagelig blitt lagt inn.

Så nei, alle kan ikke bli slanke.

Anonymous poster hash: 96f81...e12
Skrevet

Jeg tror alle kan bli slankere og sunnere av de som har overflødige kg.

Men tror ikke alle kan bli slanke i betydningen str 38.

Se på Erna Solberg, hun er stor og rund, ser du på ungdomsbilder er hun stor der også.

Ungene hennes er også kraftige. Klart det er noe med livsstilen, men tror og at de har en kraftig kroppstype og vil slite med å holde seg slanke.

Ære være Erna for at hun godtar seg selv og fokuserer på annet en kropp og vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...