Gå til innhold

Hvordan snu ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er låst til huset på kveldene

Er 100 % alene med barnet mitt

Så det blir til at jeg drikker litt og spiser for mye drit

Klarer ikke å bryte mønsteret

Tips ??

Anonymous poster hash: 66736...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du føler du ikke klarer det selv så synes jeg du skal ta deg en prat med legen din og be om hjelp.

Hvor mye drikker du og hvor ofte?

Anonymous poster hash: 11025...451
Skrevet

Du må være motivert ellers er det nytteløst

Anonymous poster hash: 8fe58...fbb

Skrevet

Drikker 1-2 øl hver dag

Merker at drikkingen tar litt over

Motivert ?? Egentlig ikke

Men føler jeg må ta tak i det før det går for langt

Har slitt i noen år og blir verre og verre

Skrevet

Nr. en må være å slutte å handle inn øl eller annen alkohol.

Du må ikke drikke selv om du er alene, finn ting å gjøre, be folk til deg. Få nye hobbier. Er du alene så kan du søke støtte til barnepass, søke HomeStart om hjelp. Bli kjent med nye folk.

Men som hun over her sier - du må være motivert selv.

Venter du så risikerer du å bikke over.

Å drikke daglig blir jo også kostbart. Begynn å legge penger tilsvarende det du drikker i et norgesglass, og spar opp til noe du ønsker deg. Flott ferie neste år.

Men snakk med legen din. Du ser faresignalene selv, og det er bra. Da er det lurt å søke hjelp.

Skrevet

Jeg klarer ikke å la være å kjøpe inn øl

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Er 100% alene og har stappet i meg altfor mye dritt. Spiser av ensomhet. Det jeg gjorde var å melde meg på ett sykkelritt til sommeren og for å klare det så må jeg være i form så da kan jeg ikke spise dritt eller drikke hele tiden

Det er lett å si finn hobbyer og nye venner. .det er vanskelig når man ikke har spesielt med avlastning. Det er tungt. Men prøv å kjøp de to øl du pleier å drikke men ikke drikk de. Test ut hvor sterk du er. Det er lett å falle i dumme vaner når man er så mye alene.

Ta en dag om gangen og bestem deg

Anonymous poster hash: 24aa5...fa0

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Er 100% alene og har stappet i meg altfor mye dritt. Spiser av ensomhet. Det jeg gjorde var å melde meg på ett sykkelritt til sommeren og for å klare det så må jeg være i form så da kan jeg ikke spise dritt eller drikke hele tiden

Det er lett å si finn hobbyer og nye venner. .det er vanskelig når man ikke har spesielt med avlastning. Det er tungt. Men prøv å kjøp de to øl du pleier å drikke men ikke drikk de. Test ut hvor sterk du er. Det er lett å falle i dumme vaner når man er så mye alene.

Ta en dag om gangen og bestem deg

Anonymous poster hash: 24aa5...fa0

Tusen Takk for svar

Du har helt rett. Jeg har vært altfor mye alene og for lenge.

Jeg kan ikke trylle hobbyer hit og kommer meg ikke ut.

Jeg drikker det jeg har i hus

Er nytteløst å prøve å la være å drikke

Har slitt med det i sikkert 5 år

Og verre blir det

Skrevet

Hvis du ikke greier å la være å kjøpe og drikke øl/alkohol, da må du innse en ting, HI - da har du et alvorlig alkoholproblem!

Du har greid å holde drikkingen på et noenlunde "lavt" nivå, men du sier selv at det blir verre og verre - da er du rett på vei til å bli alkoholiker!

Du må oppsøke hjelp, du greier tydeligvis ikke å kontrollere ditt alkoholinntaket ditt selv.

Vil du at barnet ditt skal vokse opp med en mor med alkoholproblemer? Du har ansvar for å søke hjelp selv!

Med hjelp kan du komme deg ut av dette og snu livet ditt.

Skrevet

Ja du har rett

😨😨

Skrevet

Ja du har rett

Det er jo helt tydelig at alkoholen bare er noe du tyr til for å dempe det du føler ikke fungerer i livet ditt, derfor jeg kom med forslag over om steder du kan få avlastning/hjelp. Noen hobbier kan du absolutt gjøre hjemme, og nettet florerer med ulike forum for folk med like interesser - så noe kan du alltid gjøre selv om du er alene og ikke kommer deg noen steder.

Men første steg på veien er å innrømme at du har et alkoholproblem - noe du har når du ikke greier å la være å kjøpe inn alkohol og ikke greier å la være å drikke.

Kontakt legen din på mandag og be om en time. Du er IKKE svak om du ber om hjelp, tvert imot. Det viser at du har selvinnsikt og at du er sterk nok til å be om hjelp når du ikke mestrer situasjonen alene!

Jeg er overbevist om at hvis du får snudd litt om på livet ditt ellers, så vil du ikke lenger føle samme behov for alkoholen. Men det virker som om du har kjørt deg fast og ikke ser noen utvei. Det krever av deg at du er villig til å endre ting, men det er fullt mulig å snu.

Sjekk ut HomeStart om det finnes der du bor,  om ikke så kan du kanskje søke om avlastning innimellom slik at du kan komme deg litt mer ut.

Problemet ditt er så stort at du MÅ gjøre noe med det, Hi, men det er ikke så stort at det er uoverkommelig. Du greier dette!

Men be om hjelp, du må ikke gå veien alene, og det er enklere å gjøre det når du har litt støtte.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg også har store problemer, men det er mer sukker. Drikker sjeldent. Jeg spiser pga kjedsomhet og ensomhet. Alltid vært mye alene. Har lavt stoffskifte som gjør at jeg har mindre energi enn andre. Og det har påvirket barn-og ungdomsårene. Er lettere deprimert. Har skilte foreldre fra jeg var 6 år. Store deler av livet har gått med på å savne Noe eller noen. Selv i et 10 års langt forhold med 2 unger var jeg ensom og altfor mye alene.

Vet ikke hvordan jeg skal bryte dette. Har barn 100%. Får avlastning inni mellom men venner har seg og sitt og sjeldent tid til meg. Det kommer i perioder.

vil bare bli lykkelig. Slutte og urimelig gjøre meg og mine følelser. Slutte og sette meg selv og mine behov sist. Vaner er vanskelig å vende.

3 ganger har livet rast med meg. Man kommer seg videre, men ikke helt opp.

Har møtt en ny fyr nå. Men klarer ikke åpne meg og være helt ærlig med han. Eller mer blottlegge meg. Fortelle det som det er. Vil så gjerne ha noen som liker meg for den jeg er. En som er der for meg. En trygg havn. En å stole på.

Anonymous poster hash: 5710c...226

Gjest Antarctica
Skrevet

Ta en dag om gangen og bestem deg Anonymous poster hash: 24aa5...fa0

Tusen Takk for svar

Du har helt rett. Jeg har vært altfor mye alene og for lenge.

Jeg kan ikke trylle hobbyer hit og kommer meg ikke ut.

Jeg drikker det jeg har i hus

Er nytteløst å prøve å la være å drikke

Har slitt med det i sikkert 5 år

Og verre blir detAnonymous poster hash: 66736...7ff

Men.... Unnskyld at jeg spør. Du har slitt med dette fordi du har vært alene med barnet ditt i 5 år. Begynner ikke snart det barnet å bli så gammelt at du kan ha barnevakt, at du kan ta barnet med på aktiviteter der dere begge får frisk luft og mosjon, og gammelt nok til å overnatte hos venner innimellom?

Å påstå at du er "låst til huset" er veeeeeldig defensivt, jeg mistenker at det er en unnskyldning. Skaff deg en fast barnevakt, en hyggelig tenåring som kan få en hundrelapp i uka, og kom deg ut. Finn et klatrekurs eller blandakor eller hva som helst, hobbyene kommer ikke til deg, som du påpeker, men du KAN faktisk oppsøke aktiviteter. Jeg har også vært mye aleine med unger, men det er ikke det samme som å ha fotlenke på!

Skrevet

Du virker verken motivert eller lydhør for råd og tips. Kanskje du ikke vil ha endring men bare syter

Skrevet

Jeg har fått enda et barn alene i mellomtiden

Dette barnet er 2 år..

Har prøvd å gjøre mye.

Lege. Psykolog. Prøvd å ta kontakt med folk overalt

Føler at ting er håpløst ja

Jeg føler og at det er trøst i alkoholen

Men vil jo ikke ha det sånn

Hi

Skrevet

Men ingen av fedrene til barna dine vil ha barna noe? De har ikke besteforeldre som vil ha barna?  Venninner? Søsken? Homestart? Osv. Kan du invitere venninner til deg? Søk etter venninner på nett.

Jobber du? Hva med noen på jobb du kan invitere hjem?

Anonymous poster hash: c7e8c...4c0
Skrevet

Vil ikke legen hjelpe?

Skrevet

Dette barnet er 2 år..

Har prøvd å gjøre mye.

Hi

Er du ærlig med lege og psykolog om at du drikker for å takle følelsene dine, da?

Du kommenterer ingen av forslagene du har fått om avlastning, Homestart osv. Er det fordi du ikke orker å ta tak i ting, ikke egentlig vil slutte å drikke?

Skrevet

Har aldri sagt høyt at jeg er avhengig av øl

Men i kveld har jeg klart å holde meg unna

STOLT

Skrevet

Dette barnet er 2 år..

Har prøvd å gjøre mye.

Hi

Er du ærlig med lege og psykolog om at du drikker for å takle følelsene dine, da?

Du kommenterer ingen av forslagene du har fått om avlastning, Homestart osv. Er det fordi du ikke orker å ta tak i ting, ikke egentlig vil slutte å drikke?

Jeg kan godt kommentere

Men skjønner ikke hva jeg skal finne på når jeg har fri

Det jeg føler jeg trenger er å slippe alt ansvaret alene. Gå litt fred.

Har snakket med barnevernet. De kunne ikke hjelpe

Home start kunne bare hjelpe 2 timer pr uke maks 6 mnd

Skrevet

Dette barnet er 2 år..

Har prøvd å gjøre mye.

Hi

Jeg kan godt kommentere

Men skjønner ikke hva jeg skal finne på når jeg har fri

Det jeg føler jeg trenger er å slippe alt ansvaret alene. Gå litt fred.

Har snakket med barnevernet. De kunne ikke hjelpe

Home start kunne bare hjelpe 2 timer pr uke maks 6 mnd

Du bør ha mulighet for å få f.eks. avlastningshelg en gang i måneden gjennom barnevernet. Det fikk moren til mitt ene halvsøsken ordnet, og det snudde hele hennes og barnets verden :) Om du får lege og psykolog med på å bekrefte at du trenger det så bør du få det innvilget.

Og to timer i uken i et halvt år fra Homestart er jo mer enn ingenting, så ta imot. Alle monner drar.

Men jeg tror viktigste for deg i tillegg til overnevnte er at du må finne ut hva du ønsker deg i livet. Du skriver at du ikke vet hva du skal gjøre når du har fri. Hvor mye fri har du?

Om du slutter å drikke så vil du frigjøre en god del penger hver måned. Penger du f.eks. bruke på en barnevakt og et kurs, møte venninner eller annet.

Hva er prisen for en øl på butikken i dag? 20 kr? Mer? Drikker du to øl pr. kveld i en måned så bruker du 1.200 kr hver måned på alkohol. Du kan få en god del ut av de 1.200 kronene om du vil :)

Men du må finne ut hva du vil - det er det ingen som kan gjøre for deg! Så hva har du lyst å gjøre? Har du noe du har hatt lyst å gjøre en stund? Noe du har lyst å prøve, lære?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...