Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Hvilken forsikkring har dere og hvilke tilfeller er det dere sikrer dere mot? Anonymous poster hash: cb6f7...701
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 To ting er viktig for meg -utbetaling om barnet blir liggende lenge på sykehus, det gir rom for at begge foreldrene en periode har permisjon for å få ting til å gå rundt i en vanskelig periode (nav lønner bare en person for å være sammen med barnet på sykehuset, den andre må ta permisjon uten lønn) -at uføreforsikringen kan videreføres fra barneforsikring til voksenforsikring uten ny helseattest. Har sett flere eksempler på at barn har hatt uføreforsikring, også får de diagnoser eller blir utredet for ting også gjør de tingene at barnet ikke får forsikring som voksen siden de må levere helseattest når de tegner voksenforsikring. Et eksempel er den jenta som ble utredet på hjerteavdelingen som 16-åring pga rytmefeil, de fant ingenting galt med henne, men pga den utredningen ble hun nektet uføreforsikring da hun måtte skrive helseattest som 20-åring da barneforsikringen skulle bli voksenforsikring. Anonymous poster hash: 44131...97a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Gjensidige. Vi har den utelukkende fordi det er et poeng for oss at barna kan videreføre uføredekningen som voksne uten ny helseerklæring. Jeg opplevde å aldri kvalifisere til uføredekning fordi jeg var kronisk syk før myndighetsalder, og tenker at det er noe man bør ha som voksen. Særlig med det trykket velferdsordningene vil være under om tjue år. Anonymous poster hash: 11634...561
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Storebrand. Og glad er vi for det. Barnet er sykt. Fikk engangsutbetaling og kan fortsette forsikringa som voksen. Ville ikke fått forsikring med diagnosen. Anonymous poster hash: 5ecfa...335
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Vi har Dnb, men har ikke sjekket det med å fortsette forsikringen som voksen... står det i vilkårene? Vi valgte dem først og fremst fordi de ikke hadde unntak for en diagnose som går igjen i min familie, som de fleste andre forsikringsselskap hadde. Anonymous poster hash: fa0dd...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå