Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Noen som har hatt hissig GBS i svangerskap? Hvilken oppfølging fikk du? Hvordan gikk det under fødselen? Er det grunnlag for keisersnitt? Anonymous poster hash: 11b4c...639
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Nå vet jeg ikke hva hissig betyr, men hadde flere ab kurer uten at det gikk over. Junior ble født fire uker før termin. Jeg fikk ab intravenøst under fødsel. Det ble tatt crp av junior. Tror ikke det er noen grunn til å få keisersnitt nei, men spurte ikke om det, da det aldri var aktuelt for meg. Anonymous poster hash: 5d40f...d53
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Takk for svar kom han tidlig pga infeksjonen? Anonymous poster hash: 11b4c...639
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Mest sannsynlig, men ikke godt å vite. Har to fra før som kom til termin. For tidlig fødsel er vel en risiko ved Gbs Anonymous poster hash: 5d40f...d53
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Noen flere med erfaringer? Anonymous poster hash: 11b4c...639
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Noen flere med erfaringer? Anonymous poster hash: 11b4c...639 Venter nr 3 om 12 uker og dette er 3 svangerskapet m GBS. Med første mann ble det ikke oppdaget selv med premature rier fra uke 26, fødte til termin men babyn ble smittet og var syk i 2 år av og på etter det. Med nr 2 ble det oppdaget når jeg fikk premature rier i uke 28. Fødte 4 uker før med AB behandling. Nå tester de meg ikke i dette svangerskapet fordi GBS kan være litt av og på og noen ganger ikke gi positivt svar, så de går bare utifra at man har det og gir behandling under fødsel. Det har aldri vært snakk om eller diskutert keisersnitt, man får nok ikke det som eneste grunn. Lykke til Anonymous poster hash: 98c60...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Fikk det i begge svangerskapene. Begge ble født før tidlig uten sikker årsak men regner nesten med det var derfor. Fødselen begynte nesten altfor tidlig første gangen men de fikk stoppet det og fikk lungemodningssprøyte i tilfelle osv. Fikk behandling under fødsel begge ganger. Ble veldig bekymret begge ganger men fikk info om at det som regel går fint og særlig når de vet om det før fødsel og gir behandling. Anonymous poster hash: 11caa...ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå