Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Jeg lurer på hvordan definisjonen på en narkoman er? Si de som røyker hasj hver dag, men de sier selv at de langt ifra er noe narkoman?? Hvis ikke folk som bruker narkotika hver dag er narkomane, hvem er det da som er det?? Anonymous poster hash: 47009...f62
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Du er narkoman hvis bruken av narkotika eller legemidler går ut over din fysiske eller psykiske helse eller din sosiale tilpasning. Anonymous poster hash: b510e...1b6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Du er narkoman hvis bruken av narkotika eller legemidler går ut over din fysiske eller psykiske helse eller din sosiale tilpasning. Anonymous poster hash: b510e...1b6 Åh, takk for svar! Anonymous poster hash: 47009...f62
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Den som bruker ulovlige narkotiske stoffer, er narkoman, i mine øyne. Anonymous poster hash: 4e743...5e2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Ordet narkoman er stigmatiserende og gammeldags. men til spørsmålet ditt så er det mest vanlig å bruke dette ordet på de som er avhengig av tyngre stoffer, hovedsaklig heroin og amfetamin. Og som også har sosiale utfordringer. Anonymous poster hash: ea2ec...583
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Så lenge du er avhengig av en narkotikum. Altså må ha det så er du narkoman, uansett hvor "tung" stoffet er. Mååå du ha 1 glass med vin hver dag. Så er du alkoholiker. Trenger ikke å være super rusa for å være avnhengig. Anonymous poster hash: c3b0e...cf4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Takk alle svar! Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? Anonymous poster hash: 47009...f62
sug lut Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Takk alle svar! Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? Anonymous poster hash: 47009...f62 Eller død.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Takk alle svar! Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? Anonymous poster hash: 47009...f62 Eller død. Hehehe, ja. Anonymous poster hash: 47009...f62
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Takk alle svar! Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? Anonymous poster hash: 47009...f62 Nei hun er ikke alkoholiker pga to dager med fyll! Hvis hun må drikke dette hver uke og ikke klarer å holde seg unna alkohol over lengre tid så kan man begynne å lure. Anonymous poster hash: aaaa2...0fd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 En narkoman er i mine øyne en som misbruker tyngre rusmidler og har falt utenfor samfunnet. Rusmisbruker er en som misbruker rus, er avhengig men holder seg foreløpig på beina. Evt de som misbruker mildere rusmidler og har falt utenfor. Rusbruker er en person som studerer eller jobber, har kanskje familie, "every day joe", bruker altså rusmidler i noen sammenhenger, og har et kontrollert inntak. Anonymous poster hash: 362b3...526
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 På dette forumet: en som tar toalettmappa til venninna over grensa, og blir tatt med et gram hasj i den. Ute i samfunnet: folk som har mista kontrollen over sitt misbruk, f eks av beroligende tabletter.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 En narkoman er etter min oppfatning en rusmisbruker. En som misbruker stoffer i så stor grad at det går ut over livsførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå