Gå til innhold

Hva er en narkoman?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg lurer på hvordan definisjonen på en narkoman er? 
Si de som røyker hasj hver dag, men de sier selv at de langt ifra er noe narkoman?? Hvis ikke folk som bruker narkotika hver dag er narkomane, hvem er det da som er det??
 
 


Anonymous poster hash: 47009...f62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er narkoman hvis bruken av narkotika eller legemidler går ut over din fysiske eller psykiske helse eller din sosiale tilpasning.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b510e...1b6

Skrevet

Du er narkoman hvis bruken av narkotika eller legemidler går ut over din fysiske eller psykiske helse eller din sosiale tilpasning.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b510e...1b6

Åh, takk for svar! 

 

Anonymous poster hash: 47009...f62

Skrevet

Den som bruker ulovlige narkotiske stoffer, er narkoman, i mine øyne.

 

Anonymous poster hash: 4e743...5e2

Skrevet

Ordet narkoman er stigmatiserende og gammeldags.

 

men til spørsmålet ditt så er det mest vanlig å bruke dette ordet på de som er avhengig av tyngre stoffer, hovedsaklig heroin og amfetamin. Og som også har sosiale utfordringer. 



Anonymous poster hash: ea2ec...583
Skrevet

Så lenge du er avhengig av en narkotikum. Altså må ha det så er du narkoman, uansett hvor "tung" stoffet er. Mååå du ha 1 glass med vin hver dag. Så er du alkoholiker. Trenger ikke å være super rusa for å være avnhengig.

 

Anonymous poster hash: c3b0e...cf4

Skrevet

Takk alle svar! 

Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? 



Anonymous poster hash: 47009...f62
Skrevet

 

Takk alle svar! 

Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? 

 

Anonymous poster hash: 47009...f62

 

Eller død.

Skrevet

 

 

Takk alle svar! 

Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker? 

 

Anonymous poster hash: 47009...f62

 

Eller død.

 

Hehehe, ja. 

 

Anonymous poster hash: 47009...f62

Skrevet

 

Takk alle svar!

Så hvis en dame drikker 5 liter sprit på noen få dager en hun alkoholiker?

 

Anonymous poster hash: 47009...f62

Nei hun er ikke alkoholiker pga to dager med fyll!

Hvis hun må drikke dette hver uke og ikke klarer å holde seg unna alkohol over lengre tid så kan man begynne å lure.

 

Anonymous poster hash: aaaa2...0fd

Skrevet

En narkoman er i mine øyne en som misbruker tyngre rusmidler og har falt utenfor samfunnet.

Rusmisbruker er en som misbruker rus, er avhengig men holder seg foreløpig på beina. Evt de som misbruker mildere rusmidler og har falt utenfor.

Rusbruker er en person som studerer eller jobber, har kanskje familie, "every day joe", bruker altså rusmidler i noen sammenhenger, og har et kontrollert inntak.

 

Anonymous poster hash: 362b3...526

Gjest Antarctica
Skrevet

På dette forumet: en som tar toalettmappa til venninna over grensa, og blir tatt med et gram hasj i den.

Ute i samfunnet: folk som har mista kontrollen over sitt misbruk, f eks av beroligende tabletter.

Skrevet

En narkoman er etter min oppfatning en rusmisbruker. En som misbruker stoffer i så stor grad at det går ut over livsførsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...