Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Hvordan klarer dere alt i hverdagen? Og noen med noen solskinnshistorier? Trenger virkelig både råd og gode erfaringer! Anonymous poster hash: 8dfd9...309
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Jeg var kjempedårlig for ca 10 år siden. Masse panikkanfall, og kom meg nesten ikke ut av huset. Tok ikke buss, kunne ikke besøke noen osv. Jeg fikk raskt time hos en psykiater som jobber med kognitiv terapi, og utsatte meg hver dag for ubehangelige ting. Begynte i full jobb igjen, men med mligheter for pauser og trekke meg tilbake. Etter ca. 2 måneder fungerte jeg veldig mye bedre. Etter ca 9 måneder var jeg godt fungerende igjen. Jeg har fortsatt angst, og skjønner i ettertid at jeg har hatt det i mange år før jeg ble så dårlig. Men nå klarer jeg å kontrollere det. For ca. 3 år siden kjente jeg at jeg begynte å være dårlig hele tiden igjen, da tok jeg en ny runde hos psykolog. Jeg tror ingen rundt meg merker jeg har det. Tvert i mot får jeg til stadighet høre at jeg er så rolig og tøff. Anonymous poster hash: 8ddcc...cb5
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 HI her Takk for svar! Hadde du barn da du fikk angst? Og klarte du å være alene? Anonymous poster hash: 8dfd9...309
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Ja jeg hadde barn. SYns det var veldig vanskelig å være alene, men tvang meg til det. I samråd med behandler. Men tvang meg til å hele tiden prøve å gjøre ting så normalt som mulig. Angst er jo egentlig bare tøys ( selv om jeg er fult klar over at det er helt hinsides jævlig) og jo mindre næring man gir til angsten, jo mindre får den gro og utvikle seg. Jeg husker psykiateren sa til meg at om du nærmest ligger der i full panikk og et av barna eller noen du er glad i er i fare, så forsvinner alle angstsymptomer med en gang. Når man ikke gir det oppmerksomhet så forsvinner det. Når jeg begynte å stole på at det faktisk stemmer, så ble alt mye bedre. Det er tankene våre som tar kontroll over oss Anonymous poster hash: 8ddcc...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Takk igjen for at du deler Jeg har hatt panikkangst etter en episode hvor jeg trodde jeg skulle dø, så nå har jeg angst for angsten og angst for å dø. Ikke lett å være alene. Noen flere som kjenner noen eller selv har blitt friske av angst? Anonymous poster hash: 8dfd9...309
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Har hatt det psykiateren kalte "generalisert angst". Jeg gikk dessverre med det lenge før jeg skjønte at det var livssituasjonen det var noe feil med. Helsa er det første som får unngjelde når man lever feil liv, med feil folk og med feil arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 7d591...e4b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Hadde et ekstremt tilfelle i barndommen min som et resultat av en traumatisk opplevelse noe tidligere. Et rent helvete. Raste ned i vekt fordi jeg ikke klarte å spise normalt, og en hverdag som i over et år stort sett inneholdt tårer og "anfall". Det var når jeg først åpnet meg til psykologen min og tok små skritt at det begynte å gå i riktig retning. Jeg presset meg selv. Ca et år senere var jeg frisk. Jeg kan fortsatt kjenne på den, men i så liten grad at det ikke gjør meg noe. Lykke til, det blir bedre! Hilsen noen som vet hvor grusomt det er. Anonymous poster hash: 6c0f1...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå