Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har faste utgifter (lån, husleie, forsikring osv )for 15 400 kr pr mnd, men får utbetalt bare 11 700 i foreldrepenger i mnd. Så får jeg jo 970 kr i barnetrygd. Det sier seg selv at dette går ikke opp. Jeg kjenner jeg får helt panikk av å gå i minus hver mnd før vi i det heletatt har fått kjøpt mat, og av at sønnen min skal vokse opp som et fattiglem. Vi får hjelp til å få mat av han som er far til barnet mitt, heldigvis, men jeg har ikke penger til f.eks klær, busskort eller andre ting. Hvor kan jeg henvende meg for å få hjelp. NAV forutsetter at jeg selger alt av verdi, feks data ( noe som er umulig siden jeg jobber som selvstendig næringsdrivende med dataen som arbeidsplass ) Tjener veldig lite utenom når jeg er i permisjon ca 70 000 i året, så har ikke sjans til å forsørge barnet mitt nå som "alenemor" Anonymous poster hash: 11d57...c98
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Unnskyld at jeg sier det, men da må du faktisk finne deg en skikkelig jobb. Ingen kan leve på en jobb der man tjener 70 000 årlig, det sier seg selv. Håper du får den akutte hjelpen du trenger frem til du finner deg en jobb, lykke til. Anonymous poster hash: b5570...464
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Da må du enten minske på utgiftene eller øke inntektene. Siden du bare har en barnetrygd bor du sammen med faren til ungen og da må han også stå for utgiftene. Anonymous poster hash: 30003...e66
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Er du alene skal du jo ha bidrag fra far samt barnetrygd for ett barn ekstra. Når inntekter og utgifter ikke stemmer overens så har du to alternativer: 1) senke utgiftene 2) øke inntektene. 15 000 i lån, husleie og forsikring for en voksen og ett spedbarn høres mye ut! Anonymous poster hash: 167c1...da0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Du kan ikke belage deg på en jobb der du tjener så lite. Hvordan har du klart å få mer i foreldrepenger enn du hadde i inntekt før permisjonen? Uansett må du jo ha gått kraftig i underskudd tidligere også. Eneste fornuftige jeg kan se du kan gjøre er å få barnepass til barnet fortere enn svint og så komme deg ut i jobb. I tillegg må du jo kreve barnebidrag av faren. Anonymous poster hash: bd1f6...403
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Men, da klarte du deg jo ikke før heller? Om du og barnet bor alene, eller om far også har lav inntekt, så kan du søke bostøtte. Det kan være en liten hjelp på veien, men du må tenke framover. En inntekt på 70 000 i året er ikke nok til å leve av. Anonymous poster hash: a00f6...cc5
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Tåpelig å satse på å være selvstendig næringsdrivende med SÅ liten inntekt når du er alenemor. Du bør søke vanlige jobber. Anonymous poster hash: c71cb...fe3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Har du søkt overgangsstønad, en ekstra barnetrygd og bostøtte? Anonymous poster hash: 6db7a...0e6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Men man må jo ha en jobb som man kan forsørge seg med? Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a80a...cdc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Om du er alenemor har du krav på en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Du kan også søke om bostøtte fra Husbanken http://www.husbanken.no/bostotte/ og overgangsstønad fra nav https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad.1039.cms Når barnet begynner i barnehagen må du selvfølgelig få deg en skikkelig jobb, ingen kan leve av 70.000 i året. Anonymous poster hash: 8bf5b...61a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Men man må jo ha en jobb som man kan forsørge seg med? Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 7a80a...cdc Hi skriver: "....år utbetalt bare 11 700 i foreldrepenger...." Vil anta at barnet er en baby Anonymous poster hash: 6db7a...0e6
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Flytt inn i noe mindre, hvis det bare er deg og ett barn? 15000 i lån, husleie og forsikring er dobbelt så mye som jeg betaler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå