Gå til innhold

Angående drømmekroppen:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser folk er ganske så uenige i tråden om pluss size-modellen ("Er dette drømmekroppen"). 

Dersom du ser for deg drømmekroppen, hvordan ser den ut? Jeg tenker kvinnekropp nå. Du trenger ikke ønske deg den selv, men hva hadde vært den perfekte kvinnekroppen rent estetisk?

Hvilken høyde, form, muskelmasse, hårfarge osv?

Drømmekroppen jeg ser for meg er slik: Ca 162 cm, litt timeglassfasong (men ikke overproposjonerte hofter og rumpe), slank, men ikke tynn, 70 b/c-cup, langt og bølgete mørkebrunt hår, grønne øyne, ikke definerte muskler og litt solbrun hud.

Anonymous poster hash: 965b4...c95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker mest formfulle kropper. Normalvektige, trente kropper, med pupper, rompe og lår. Dette er nok fordi jeg har sånn kropp selv. Jeg er 161 cm, veier 65 kg og trener en del. Jeg har store pupper og rompe, slank midje. Kunne sikkert gått ned noen få kg til, men ikke for mye. Da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme gikk jeg ned til 50 kilo, og de på sykehuset syntes jeg så alt for tynn ut, og jeg så jo ikke bra ut. I ansiktet ser jeg helt hul ut, og på overkroppen står ribbein og krageben ut. Mens jeg fortsatt har rompe og lår. Så jeg kler ikke å være for slank. Men har en venninne som er like høy og veier 50 kg, hun er jo nydelig, hun har en mer spinkel kropp, små pupper og liten rompe.

Så vi har jo forskjellige kropper, og like vel ofte det som er ganske likt oss.

Anonymous poster hash: 111fc...f96
Skrevet

Jeg ser folk er ganske så uenige i tråden om pluss size-modellen ("Er dette drømmekroppen"). 

Dersom du ser for deg drømmekroppen, hvordan ser den ut? Jeg tenker kvinnekropp nå. Du trenger ikke ønske deg den selv, men hva hadde vært den perfekte kvinnekroppen rent estetisk?

Drømmekroppen jeg ser for meg er slik: Ca 162 cm, litt timeglassfasong (men ikke overproposjonerte hofter og rumpe), slank, men ikke tynn, 70 b/c-cup, langt og bølgete mørkebrunt hår, grønne øyne, ikke definerte muskler og litt solbrun hud.

Hvorfor er dette interessant å bruke tid på? Kropp, kropp, kropp! Vi er ulike, vi oppfatter ting ulikt og vi finner lykke og glede i ulike ting og situasjoner. Jeg er så lei av at alt vi skal fokusere på er kropp og estetikk.

Anonymous poster hash: 09187...fbf

Skrevet

Hvorfor er dette interessant å bruke tid på? Kropp, kropp, kropp! Vi er ulike, vi oppfatter ting ulikt og vi finner lykke og glede i ulike ting og situasjoner. Jeg er så lei av at alt vi skal fokusere på er kropp og estetikk.

Jammen så ikke svar da!

Mye av grunnen til at jeg postet dette innlegget var for å belyse at alle foretrekker forskjellige kropper. 

HI

Skrevet

Jeg bare noterer meg at du når du snakker om drømmekroppen tillegger du den rase, lengde og frisyre (hvor rase strengt tatt er det jeg reagerer på)

For meg er drømmekroppen sunn, sterk, frisk, funksjonell og gjerne merket med de arr og merker som viser at den har levd, ytt og virket.

Anonymous poster hash: 46281...d83

Skrevet

HI: Jeg syns kroppsfokuset er alt for stort, det blir ikke mindre av at jeg ignorerer det. For meg blir det feil å la en slik tråd stå uten motvekt når jeg lett kan tiføre den det.

Jeg bare noterer meg at du når du snakker om drømmekroppen tillegger du den rase, lengde og frisyre (hvor rase strengt tatt er det jeg reagerer på)

For meg er drømmekroppen sunn, sterk, frisk, funksjonell og gjerne merket med de arr og merker som viser at den har levd, ytt og virket.

Anonymous poster hash: 46281...d83

Helt enig med deg:)

Skrevet

Svarer det samme som treåringen min synger jeg;

Se på min kropp, er den ikke flott? Og alt på min kropp, det liker jeg godt!

Alle kropper er forskjellige, folk er forskjellige. Det som kler en person, kler ikke nødvendigvis en annen. Det er godt vi har mangfold her i denne verden :-) Lær dere å være glad i det dere har, forandre det dere føler at dere MÅ (men kun for deres egen del) og ikke la kroppshysteri bli altoppslukende.

Anonymous poster hash: 1ba19...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...