Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er 40 men får ofte høre at jeg ser yngre ut...det er forsåvidt flatterende men igår skjedde dette: Jeg var med på en utekveld med min kjæreste og jobben hans. Ingen av de visste hvem jeg var og jeg introduserte meg kun med navn. Kvelden forløp greit men siden vi ble plassert ved bord så snakket vi kun med de som satt der...så jeg kan ikke si at jeg snakket mye med de som var der. Vi satt på bord med en av hans kollegaer med kone og fire barn. Da vi kom hjem så sa kjæresten min at denne kollegaen hadde spurt hvem jeg var...OM JEG VAR DEN ELDSTE DATTEREN HANS!!! Herreguuud!! Jeg merket at det var første gang jeg virkelig ble dårlig av en slik kommentar. Noen ganger merker jeg at jeg har vanskelig for å komme i kontakt med "ukjente" andre voksne...føler liksom at de ikke svarer noe særlig tilbake. Eller at de snakker på en ovenfra og ned måte. Jeg følte dette skikkelig ille....blir jeg tatt for å være en lita berte som ikke er interessant å prate med?? Blæh...ikke rart keg sliter med å få kontakt Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er 30 og har det på samme måten. Må alltid vise leg for å kjøpe øl. Folk blir sjokkert når jeg sier jeg har 3 barn. Har fått høre flere ganger at : du er vel ikke gammel nok til å kjøre bil? Er du ute med pappaen din du da? (Eh, nei det er mannen) Er drittlei. Ser lik ut nå som da jeg var 15.... Anonymous poster hash: 21c2c...af8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Æsj...ja jeg vet. Man blir jo ikke akkurat tatt seriøst da Men det kan jo forklare en hel del i forhold til det at jeg noen ganger føler at andre jevnaldrende ikke "gidder" å prate med meg. Kanskje fordi de føler aldersforskjellen er for stor...? Selv om den ikke er det. Det er skikkelig kjipt da Jeg vil også bli voksen!!! Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Oi da. Skjønner at den var lei. Se heller det positive i det, hadde vært verre om de trodde du var mora til mannen din 😀. Anonymous poster hash: f6ac1...347
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Ja...det pleier å være flatterende med slike kommentarer...men i går så satt jeg akkurat denne i vrangstrupen. Og så fikk det meg til å tenke på hva jeg gir av signaler....dvs..folk får jo gjerne et førsteinntrykk før du i det hele tatt åpner munnen. Og hvis folk som er 35-45 tror jeg er yngre enn 25 så er det kanskje mange som "trekker seg tilbake". Det er slik jeg føler det med noen mennesker...at jeg prøver å innlede en samtale f.eks om jobb eller barn eller annet....og så får jeg ett avsluttende svar med ett avsluttende smil...gjerne med nikking i samme slengen. Ikke lett å være den som hele tiden fører an...når det ikke fører noe sted... Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Ikke noe å ta på vei for, vel, se på det som et kompliment I min venninnegjeng hører vi sånt stadig vekk. Vi er fra 35-39 år, men blir stadig vekk spurt om leg. på øl og røyk, forrige helg ble hun på 39 tatt for å være 19. Jeg er den yngste på 35, men blir uten unntak tatt for å være 22-24 år. Når dattera mi på 15 år og hennes venninner går sammen med meg og mine venninner tror folk vi er jevngamle Vi gamlisene syns bare det er moro Jeg forstår at det er kleint å bli tatt for å være dattera til kjæresten, for all del, men dette hadde jeg ikke brukt energi på Anonymous poster hash: fa401...a8f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Det spørs hvor gammel mannen din er da. Hvis han er 70 så er det ikke rart at folk spør :-) Anonymous poster hash: 61b82...a72
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 HI Haha...han er 37 ...datteren hans er 15 Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 HI Haha...han er 37 ...datteren hans er 15 Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Har det på samme måte. Er 37 år gammel. Blir alltid spurt om leg på både polet og på utesteder for å kjøpe vin. En gang hadde jeg med mannen og barna på polet og skulle betale. Og ble f... meg spurt om leg! Hallo, trodde de jeg var datteren til mannen min eller noe? Jeg vurderer faktisk å melde meg på en slik bli-ny-dag hos Jan Thomas og spørre han om han kan gjøre meg om til en sofistikert, classy dame som ser ut som hun er bittelitt eldre enn 20. ;-) Anonymous poster hash: 3665e...b4a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 HI Haha...han er 37 ...datteren hans er 15 Anonymous poster hash: 72c93...16c Haha. ok :-) Anonymous poster hash: 61b82...a72
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Kjenner til det. Jeg er noen og 30, og blir tatt for å være i begynnelsen av 20årene på det eldste. Har blitt spurt om jeg er storesøsteren til barnet mitt, blant annet. Det er forsåvidt greit det altså, heller det enn omvendt, MEN jeg føler ofte at jeg ikke helt blir tatt på alvor. Jeg har blant annet måtte kjempe veldig hardt for å bli hørt angående barnet mitt med ekstra behov. Og føler ofte at det kommer av at folk tror jeg er veldig ung og uerfaren. Jeg er i tillegg en stille og rolig person, så det hjelper jo ikke på. På den annen side er folk ofte veldig omtenksomme og behjelpelige med meg, tror de føler litt behov for å "ta vare på meg". Anonymous poster hash: 45e54...1a9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 HI Ja...kjenner til den følelsen. Det er akkuarat slik jeg føler det. Og i mange år så har jeg faktisk trodd det har vært meg det har vært noe galt med...når folk ikke snakker til meg. Og siden jeg har flyttet endel og brukt mye tid på å være åpen og få nye bekjentskap så har dette vært vanskelig. Jeg er også stille av meg men jeg har ikke noe problem med å samtale med folk. Men hallo...når jeg får avsluttende svar tre ganger på rad så begynner en jo å lure. Jeg synes det også er lettere å få kontakt med menn (uten koner til stede) og det har kanskje noe med å gjøre at noen damer føler seg "truet" av meg...at de dømmer meg litt og ikke ønsker å samtale med meg fordi det kan virke som om vi ikke KAN ha noe som helst felles (at de har barn og familie osv og tror at jeg er 25 og har helt forskjellige inteeesser enn dem...? Ikke vet jeg...men jeg fikk en litt wake up call i går Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #15 Skrevet 7. mars 2015 HI Ps....nei..han ser ut som sin alder...helt ok...og kollegaen hans vet jo hvor gammel han er Anonymous poster hash: 72c93...16c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #16 Skrevet 7. mars 2015 Jeg er litt delt når jeg hører at jeg ser yngre ut enn min alder (39). På den ene siden kan det godt hende at det er sant. Jeg går ikke mye i solen, har lite rynker, har rundt ansikt som ser ungdommelig ut og jeg smiler mye. Samtidig er jeg en som alltid har sett gammel ut, som 15-åring trodde folk flest at jeg var 20 år gammel. Det virker på en måte som om jeg alltid har sett slik ut, og jeg gjør ikke noe spesielt for å se ung ut heller (farger ikke håret en gang). Tror også det har også mye med fremtoning å gjøre, er man i stand til å ikke ta alt alvorlig fremstår man fort slm yngre enn man er. Jeg har forøvrig bedre kontakt med menn enn med kvinner fordi jeg er alt annet enn damete, og hos kvinner på min alder blir forskjellen litt vel påfallende. Det virker som å det er lettere å finne menn som er ungdommelig til sinns. Mannen har gått fra å bli tatt for lillebroren min til å se eldre ut enn meg. Men det er et stykke til noen spør om han er faren min. Et du forresten sikker at vedkommende mente det alvorlig? Anonymous poster hash: 8fd7c...a93
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #17 Skrevet 7. mars 2015 Jeg kjenner meg godt igjen her. Sist gang var tidligere i uken da jeg var på teater med elevene min på ca 16 år. Selv er jeg 34 år. Da vi kom inn lot han ene som jobbet der blikket sveipe over hele gruppen noen ganger og sier så: "Har dere ikke med læreren deres?". Da jeg kommer bort og sier at jeg er læreren ser han rart på meg og jeg må faktisk overbevise ham om at jeg ikke er elev! Selv synes jeg slett ikke at jeg ser så ung ut, og i hvert fall ikke som en 16-åring! Anonymous poster hash: 4723e...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå