Gå til innhold

Starte på nytt med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en fantastisk mann. Han har ingen barn fra før, jeg har to barn fra før, minste barnet mitt er 8 år. Jeg er 37 år, og han er 38 år. Han vil veldig gjerne ha barn. Og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker et barn til eller ikke. Føler liksom jeg må finne ut av det fortest mulig, og hvis jeg overhodet ikke vil ha barn, så må jeg si det til han, så han kan finne en annen.

Jeg er skeptisk til flere barn, fordi jeg må starte helt på nytt, blir gammel mor. Jeg har vært 100% alene med mine i 7 år, og har vært mye sliten. Er det siste 2 årene jeg føler ting sakte har blitt bedre, og lettere. Starter å nyte den friheten jeg har, og at nå kan jo barna bli med på det meste, uten at jeg blir utslitt.

Jeg er redd for å bli enslig mor igjen.

Men ellers har jeg ønsket meg et barn nummer 3. Jeg er veldig glad i barn. Det hadde vært fantastisk å få oppleve å være en familie, være 2 foreldre som tar seg av barnet og er der for barnet og hverandre.

Og selv om det til tider har vært slitsomt med mine 2, så har de alltid gitt så utrolig mye glede og. Jeg ville jo aldri vært de foruten.

Noen som har vært i lignende situasjon? Og hva gjorde dere, hvordan gikk det? Eller noen som har tanker rundt det?

Anonymous poster hash: 08498...a1b
Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg tenker at når du er så usikker så har du egentlig lyst på ett til! For min del er flere barn totalt uaktuelt, blir faktisk uvel av å starte på nytt.. Ikke fordi jeg ikke liker barn, men to er mer enn nok for meg.

Hadde jeg hatt et snev av tvil ville jeg ikke utelukket muligheten. Man angrer ikke på barna man får, men man kan fort angre på de man ikke fikk.

Skrevet

Hei,

Jeg er i lik situasjon som deg. Har 2 barn fra før på 6 og 8 år og for 4 år siden møtte jeg drømmemannen som har ingen barn fra før. Har vært alene med mine 2 barn siden minste var 6 mnd. (de har samme pappan)

Vi har prøvd å få felles barn nå i snart 2 år :) og jeg gleder meg til den dagen vi kan få et felles barn :) Jeg ble gravid ifjor men mistet. 

Han er en fantastisk reservepappa for mine 2 barn og har vært i livet dems siden de var små.

Du burde finne ut av om du ønsker deg et barn til eller ikke veldig snart :)

Det er ikke alltid like lett å planlegge nå som vi ikke har alderen på vår siden lengere. Jeg er bare 31 år men har slitt veldig med å bli gravid nå.

Anonymous poster hash: ce5a1...98c
Skrevet

Tusen takk for svar.

Nå har ikke han møtt mine barn ennå, men det skjer snart. Og jeg har og tenkt den tanken, at det kommer nok veldig mye an på hvordan han er med mine barn. Er han fantastisk med de, så vil jeg sikkert ha barn med han. Er han ikke det, vil jeg heller ikke ha barn med han.

Var sammen med en mann i 2 år, og der var planen at vi skulle ha barn. Men der fristet det ikke så mye etter hvert, for han var ikke så engasjert i mine barn. Ble jo og slutt mellom oss, fordi det ikke funket.

Og jeg har nok alltid hatt ønske om flere barn. Er bare de tingene jeg er redd for. Så tenker jeg at vi kommer jo ikke til å starte å prøve før om 2 år heller. Og selv om jeg var veldig fruktbar i 20 årene. Så er det ingen garanti for at jeg er det som 39/40 åring.

Og tenker og på at når babyen kommer så er jo minste fra 11 år eller eldre. Største barnet kan jo nesten være på vei ut av huset.

Tenker vel og at viser det seg at han er mannen i mitt liv, han jeg vil bi gammel med, så vil jeg også ha barn med han. Men etter bare 4 mnd sammen, så vet jeg jo ikke det ennå. Selv om jeg er veldig forelsket, og synes han er fantastisk.

Skrevet

Hmm...i din situasjon tror jeg jeg hadde tenkt at jeg ville konsentrert meg om de barna jeg allerede har. Og å kunne nyte at du etter mange tøffe år endelig har overskudd igjen.

Tenk om det på et tidspunkt blir alene med det 'nye' barnet, og dine eldste kanskje er i ferd med å bli tenåringer.

Det er mine tanker!

Lykke til med valget! :-)

Anonymous poster hash: 3d599...cdf

Skrevet

Jeg begynte på nytt med ny mann. Jeg hadde en fra før og har fått to til med mannen jeg er sammen med nå. Det er 10 år mellom Nr 1 og 2. Jeg var veldig usikker. Fordi jeg som du sier endelig begynte å få litt tid for meg selv og frihet.

Je kjenner at jeg tåler mindre nå som jeg er eldre, blir fortere sliten osv. Men samtidig tror jeg at jeg er en bedre forelder for de minste barna enn jeg var for eldste på samme alder. Je har lært masse på de ti årene.

Anonymous poster hash: 04476...a97

Skrevet

Jeg har barn i to puljer, men det er med samme mann da.

Var jeg deg ville jeg gått for barn, men da to stykker ganske tett. Jeg innbiller meg det hadde vært ganske mye mer slitsomt om vi ikke fikk to stykker i pulje to. Det er 21 mnd mellom de to yngste og de har utrolig mye glede av hverandre, de har alltid noen å leke med, krangle med og underholde seg med. De gangene vi deler oss er det også greit å ha to hver, f.eks går jeg på kino med 11-års grense med de to eldste også går mannen på en tegnefilm med de to yngste. På ferie og i hverdagen, de to eldste har mye glede av hverandre og de to yngste har mye glede av hverandre, aldri noen som kjeder seg.

De to eldste er også supre med de to yngste, er ikke noe problem for meg og mannen å gå en tur på kveldstid, gå på et foreldremøte sammen eller ta en tur på kino. Eldste på 14 klarer fint å sitte barnevakt et par timer for de to yngste.

Det er veldig fint å ha fire barn :)

Anonymous poster hash: 60e05...8bc
Skrevet

Jeg har barn i to puljer, men det er med samme mann da.

Var jeg deg ville jeg gått for barn, men da to stykker ganske tett. Jeg innbiller meg det hadde vært ganske mye mer slitsomt om vi ikke fikk to stykker i pulje to. Det er 21 mnd mellom de to yngste og de har utrolig mye glede av hverandre, de har alltid noen å leke med, krangle med og underholde seg med. De gangene vi deler oss er det også greit å ha to hver, f.eks går jeg på kino med 11-års grense med de to eldste også går mannen på en tegnefilm med de to yngste. På ferie og i hverdagen, de to eldste har mye glede av hverandre og de to yngste har mye glede av hverandre, aldri noen som kjeder seg.

De to eldste er også supre med de to yngste, er ikke noe problem for meg og mannen å gå en tur på kveldstid, gå på et foreldremøte sammen eller ta en tur på kino. Eldste på 14 klarer fint å sitte barnevakt et par timer for de to yngste.

Det er veldig fint å ha fire barn :)

Anonymous poster hash: 60e05...8bc

Er det jeg som har skrevet dette?? Hehe. Her blir det også barn i to puljer, gravid med fjerde nå. Håper på en god opplevelse som dere :)

Skrevet

Jeg fikk nr 3 med ny mann da de eldste var 20 og 14. Koser meg glugg ihjel med minsten.

Ikke la fortiden farge fremtiden din :)

Anonymous poster hash: a6af1...9a4

Skrevet

Jeg fikk nr. 3 (med ny mann) 10 år etter nr. 2.

Er så utrolig glad for at vi har henne, solstrålen vår!! <3

Og jeg var mye mer trygg i morsrollen når jeg fikk henne i forhold til de to eldste.

Anonymous poster hash: 0e08e...d25
Skrevet

Tusen takk for svar. Og så koselig å lese om alle dere som koser dere masse med siste tilskuddet.

Skrevet

Hvis han fungerer med de eldre barna så ville jeg gått inn for barn nr 3 og 4.

Anonymous poster hash: dc353...8d4

Skrevet

Jeg ville sett svært kritisk på denne mannen, særlig i samspill med dine barn.

Er han så fantastisk som du sier og barna dine trives med ham så hvorfor ikke. Men gi det et år først så den første glansen legger seg litt :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...