Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har en 2 klassing som er aktiv med håndball og fotball. Siste 3 dager har han begynt å "hive etter" pusten når han er aktiv. Hva er dette? Han sier selv at han gjør det for å puste. Anonymous poster hash: d36f5...413
Skylander Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Jeg ville kanskje ha sett etter tegn som at barnet ikke makter å være like aktiv som andre barn, gir seg lett, trenger pauser oftere enn andre. Rett og slett at det virker tyngre for barnet å delta enn resten av barna. Tyngre å puste ut, overdreven pusting.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Det kan være anstrengelsesastma? Sønnen min har astma og han får noen ganger problemer med å puste. Hiver etter pusten og føler at brystet snører seg. Det er verst når han er i aktivitet, spesielt på fotballbanen. Men han hoster også mye hvis han spiser kalde ting (fx is).. Anonymous poster hash: 89a55...c9e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Det varierer hva som kjennetegner astma. Hos vårt barn var det natthoste det meste av vinterhalvåret. Nå har det gått over til infeksjonsutløst astma (oftest virus). Jeg ville tatt ditt barn til lege, han kan ha god nytte av ventolin. Astmatikere har i utgangspunktet problemer med å puste ut. Dersom det er vanskelig å trekke pusten under anstrengelse, kan det skyldes ut stemmebåndområdet snører seg. Dette har man blitt mer obs på de siste årene. Likevel vil nok de fleste leger forsøke ventolin. Til tross for at det ikke egentlig er astma. Lykke til Anonymous poster hash: 6c0ff...95d
Julie (: Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 http://www.naaf.no/en/astma/har-barnet-mitt-astma/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå