Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Etter 15 år som røyker, sluttet jeg for 3 år siden. Har siste året begynt å tenke litt nedsettende om røykere.. Veit det er tåpelig da jeg for kort tid i den satt på andre siden og irriterte meg grønn over ikke-røykere som hadde så mange meninger, og holdninger ovenfor røykere. Det skal sies jeg holder disse meningene for meg selv og uttrykker ingen misnøye, men tenker mitt i mitt stille sinn.. F.eks når jeg ser voksne med barn I ene hånda og røyken i andre, eller det stinker røyk av klærne til barn. Jeg har barn selv, og er ganske flau over at jeg røyket i nærheten av de. (Sluttet når jeg var gravid, og "smugrøyket" for barna de 3-4 siste årene jeg røyket) vet ikke engang om de har oppfattet at jeg har vært røyker, det var hovedårsaken til at jeg sluttet, for å være et godt forbilde. Nå gjør røyklukt meg uvel (heldigvis) og jeg kan ikke fatte jeg var avhengig av den dritten. . Men tilbake til spørsmålet; dere som er tidligere røykere; hva slags holdninger har dere til røkere nå? Anonymous poster hash: b6109...a99
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Har ikke holdninger til røykerne som sådan. Har holdninger kun til det å utsette meg og familien for røyk. Den er negativ. Men røykerne tenker jeg ikke så mye på. Pappa og broren min kommer aldri til å slutte, og det lever jeg helt greit med. Verst for dem. Men skjønner hva du mener, man kan lett bli litt "frelst" ! Anonymous poster hash: 8f4e0...5fe
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Vel, jeg har ikke vært røykfri i et helt år enda, men tenker ingenting negativt om de som røyker. Jeg synes derimot det er utrolig gøy når noen andre også slutter. Det hadde en liten smitte effekt når jeg sluttet, flere som heiv seg med. Kjempemorro! Men sånn ellers så ofrer jeg røykere svært liten tanke. Det har irritert meg at det var en eldre mann som satt i busstoppet og røyket, samtidig som det høljet ned, slik at jeg ikke kunne fjerne meg selv fra å stå i røyken, men utenom den situasjonen så er de aller fleste røykerne veldig respektfulle, og så lenge de er det, så har de min respekt også. Kjenner absolutt ingen som røyker inne med, eller oppi barn. Anonymous poster hash: 21f3c...c00
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Vært røykfri i ti år. Tenker ikke noe negativt om røykere, annet enn at jeg synes synd på dem. Avhengighet er en forferdelig ting og det kan være vanskelig å komme seg bort fra. Anonymous poster hash: 7a975...d83
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har det på samme viset som deg. Det irriterer meg når jeg skal inn eller ut av en butikk eller andre offentlige lokaler at jeg må gjennom den røykosen. Det samme når jeg er ute og jogger og møter damene på sin ukentlige spasertur dampende. Men, så har du røyklukten... Både av besøkende, barn og foreldre i barnehagen, i biler, osv... Men, som deg så sier jeg ingen ting om dette. Er bare utrolig flau over å ha vært der og gjort alt dette selv 🙈 Anonymous poster hash: 7d260...0bb
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har egentlig ikke noen holdninger til dem, hvem er jeg til å dømme. Anonymous poster hash: 3cf69...35f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Jeg må innrømme at jeg også blir litt irritert på røykere. Har vært røykfri i 4 år. Det er skikkelig guffent å gå gjennom en sky av røyk eller sitte ved siden av en innrøykt tante. Og jeg gremmes over at jeg selv var sånn. Anonymous poster hash: 69a8b...0be
SuperFries Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 De verste anti-røykerne er de som har klart å slutte. Og det finnes ikke noe mer irriterende! Hadde en venninne som sluttet, og hun ville omtrent ikke være sammen med meg fordi hun ikke tålte lukta. Sa tilslutt ifra om at de tankene kunne hun holde for seg selv. Røykere vet, men vi trenger ikke høre det.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Greit å se det ikke bare er meg som tenker slik, jeg opptrer høflig, er med ut som selskap om f.eks en venninne spør, steller meg slik at det ikke blåser på meg og smiler.. men føler noen ganger at siden jeg røyket selv tidligere forventes det at jeg ikke bryr meg om lukten eller at det er helt greit å røyke.. Det syntes jeg altså ikke, jeg er som flere andre her, skikkelig flau over at jeg har drevet med det, og vil på ingen måte forsvare at det er greit å røyke.. Men holder mine meninger for meg selv, siden jeg også husker godt hvor irriterende anti-røykere var for meg.. Hi Anonymous poster hash: b6109...a99
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Vært røykfri i snart 12 år, og ser veldig ned på røykere. Syns det er chabby og lite tiltrekkende. Men jeg sier det aldri høyt til noen. Svarte bare nå iom du spurte Anonymous poster hash: ee59e...59d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå