Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Hvor høyt er "høyt blodtrykk"?? Da mener jeg når er det fare på ferde? Ja - jeg har lest litt på nettet, men der står litt forskjellig... Og - kan "stresset" ved å måle bt faktisk "skape" høyt blodtrykk i en målesituasjon - altså at det ikke er reelt? Anonymous poster hash: dee59...4af
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Kommer litt an på. Er du f.eks gravid eller i en situasjon som midlertidig tilsier at du kan ha forhøyet blodtrykk, eller er det en normalsituasjon som kan være permanent? Anonymous poster hash: d4c03...2ef
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 "Hvitfrakktensjon" - dvs. høyt blodtrykk pga. stress ved å måle det med helsepersonell er et veldig kjent begrep i helsevesenet. Jeg husker ikke lenger hva som er høyt og for høyt blodtrykk. Vet bare hva mitt eget er og det er fint - har ikke et snev av hvitfrakktensjon Anonymous poster hash: f47bb...2e9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 HI her... Jeg er ikke gravid. Har ikke hatt høyt bt før, ikke i mine tre graviditeter heller.Var gjennom en svært tøff periode for ei stund siden, med samlivsbrudd og samtidig en krisesituasjon (vedvarende noen mndr) på jobben. Da var jeg ekstremt sliten og gikk på viljestyrken en lang periode. Fikk sove kun 3-4t pr natt og var ikke meg selv - dårlig hukommelse, migreneaktig hodepine osv... Da var nok bt ganske høyt en periode, men målte aldri.. Nå er hverdagen normal igjen, og selv om hverdagen er slitsom er den helt grei nå. Men - målte bt forrige uke og da var det 150/90. Jeg er vel av dem som virkelig har det dere over her kaller hvitfrakktensjon, da. Kjenner pumpa øke takten bare jeg tenker på at jeg skal måle, og greide ikke å ta meg sammen heller. Legen målte bare en gang (skjønte vel tegninga)... Iflg legen kan man visst ha ettervirkninger etter slike tøffe perioder ganske lenge, og det virket ikke som han var bekymret for bt mitt... Jeg skulle ha spurt mer, men tenkte ikke mer over det før jeg kom hjem.... Er redd jeg stresser for mye........ :-( Anonymous poster hash: dee59...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå