Gå til innhold

Kan katter bli sjuke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår er litt rar om dagen. Han som vanligvis har sine rutiner med mat og når han vil ut, vil nå bare være inne og sove. Han spiser, men mindre enn vanlig. Maser ikke som han pleier etter mat og kos. Han har ikke vondt noe sted som jeg kan se. Jeg har kjent på han rundt omkring, og han er fornøyd med det. Halter ikke, går helt vanlig, men ligger mye mer enn normalt. Kunne se ut som at han er litt pjusk, type virus eller noe. Går det an, da? Han er jo ikke kjempesyk uansett, så ser ikke helt poenget med dyrlege nå. Bare lurer. Vårslapp? Han er to år gammel og kastrert. Vanligvis mye mer leken og sulten. Hmmm....

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: c3ed8...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan katter bli syke, har du sørget for årlig vaksinering fks?

I tillegg kan de få betennelser og infeksjoner uten at man nødvendigvis ser noe sår. De kan også spise\drikke ting de ikke burde som gjør dem syke. Om katten har endret adferd og ikke vil spise\drikke så bør du ta turen til veterinær. Regner med du har sjekket om den har mark\orm?

Anonymous poster hash: e45bd...311
Skrevet

Den vaksineres hvert år, ja. Den fikk markkur i høst, kanskje greit med ny runde snart. Ja, vi får se an over helgen.

HI

Skrevet

Mine fikk markkur i desember, de måtte likevel ha ny runde forrige uke for da hadde de fått mark. Er du i tvil så koster det ikke all verden med en helsesjekk og det er verdt det. 

Anonymous poster hash: e45bd...311
Skrevet

De kan til og med dø.

Anonymous poster hash: a0767...e5b

Skrevet

De kan til og med dø.Anonymous poster hash: a0767...e5b

Er det sant? Wow, jeg trodde jeg hadde en robot-katt som levde evig! Vel, jeg mente vel om de kunne få noe sånt som influensa, liksom? Siden han er litt pjusk, men ikke kjempesyk? Som sagt, vi får se an til mandag hvis det ikke blir verre.

Skrevet

Ja, katter kan ha dager med nedsatt allmenntilstand der de bare ligger å sturer, for så å bli bra igjen.

:)

Skrevet

Ja, selvfølgelig kan katter bli syke. Halsbetennelser, lungebetennelser, osv. 

Anonymous poster hash: af05b...4a0
Skrevet

Ja, det kan de absolutt. Typ influensa osv

Men jeg tenkte på en annen ting. Har du sjekket tannhelsen i det siste. Om den dårlige matlysten fortsetter så kan det være en årsak.

Det skal også veldig mye til før en katt viser at den har vondt. Da gjemmer de seg heller bort.

Her har ene hunden vår hatt en runde med skikkelig forkjølelse hver vinter de siste tre vintrene. Vært pjuskete, sovet mye, vært så snørrete at det har dryppet av nesa på han osv. Men nå gikk det ikke over. Etter 1 1/2 uke med dårlig form, ble han brått mye værre. Ville ikke hverken spise eller drikke, kastet opp to ganger og bare ville sove ved ovnen eller med pledd i sofaen. Vi dro til dyrlegen dagen etter og jammen hadde han halsbetennelse. Han fikk penicillin og smertestillende av dyrlegen og vi fikk med penicillin-kur hjem. Tok ett par dager så var gutten så god som ny. Deilig å "få tilbake" det lille, lekne og lykkelige matvraket igjen. 😄😄

Skrevet

Du må være dum-Tror du ikke katter kan bli syke? De er som oss kan også bli syke akkurat som oss.Dyr er mer lik oss mennesker enn mange tror.

Anonymous poster hash: b3a69...a14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...