Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg mener vi skal prøve å bli gravide nå. Mannen er i mot. Anonymous poster hash: 32922...815
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Ser ingen fordeler. Av ulepmer er at barnet alltid vil være minst, og at det er lite og sårbart når rs-bølgen står på som verst. Anonymous poster hash: 0801d...edd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Det er ikke sikkert at du blir gravid på første forsøk... Anonymous poster hash: 8a9b9...3cc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Ser ikke problemet, jeg er desemberbarn selv. Anonymous poster hash: 367d1...148
HunMedDeBlå Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Syntes det var veldig kjekt. Litt dumt med bursdag og slikt. Har født i mai og september Før men syntes desember var best..Men nå har det vært en veldig mild vinter da...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Altså ærlig talt, har da vel ikke en dritt å si når barnet er født. Beklager, jeg blir provosert. Vi har prøvd i 4 år å bli gravid og så er dette problemstilliger andre har? Jaja, uansett, jeg er desemberbarn selv. Har aldri gjort meg noenting. Alltid vørt både høyest og best i klassen. Anonymous poster hash: 2acf6...65b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Det er da INGEN fordeler med å få barn i desember? Har desembergutt selv (veldig uplanlagt graviditet, men hjertelig velkommen) og nå som han skal begynne på skolen til høsten er han ca et hode lavere enn de fleste guttene i kullet, bursdagen er rett oppi jul, er kun 5 år når han begynner på skolen, er lei seg for at de andre er større og klarer å løfte han og at han ikke klarer å løfte de, det er iskaldt for baby i desember, det er et helvete å være gravid hele sommeren og høsten pga varmen... Osv. Anonymous poster hash: 92100...47f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Har desemberbarn, og jeg elsket faktisk den tiden mye bedre enn å få i juli som min første var.. Første tiden gikk mye til amming og bli kjent, så at det var kaldt og mørkt ute gjorde ingenting. Gikk mot lysere tider, så når ting roet seg begynte det å bli helt supert ute sommeren kom og ho var stor nok til å trives i gresset og på stranda. I barnehagen er ho unger på avdelingen sin, men det merkes i det hele tatt da ho er lenger fremme enn mange av de andre! går i Bhg enda, så hvordan det blir da ho begynner på skolen det vet vi jo ikke. Ellers vil ho jo alltid være av de yngste i sitt kull på skolen, og det vil ho nok syns er kjipt etterhvert. Men det går over det også. Søstera mi som er født i desember syns det er en helt super tid å ha bursdag på, så ho er veldig fornøyd med det selv Anonymous poster hash: 8b6bc...003
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har et desemberbarn, og for henne har det vært en fordel å få være sammen med de som er litt eldre heller enn de som er litt yngre. Hun har alltid syntes det har vært spennende å ha noen å strekke seg etter. Tror kanskje hun kunne kjedet seg om hun hadde blitt igjen som den eldste i barnehagen osv. Men det kommer nok an på personlighet. Hun har en eldre bror, og jeg ser de er tettere av å ha to skoleår i mellom selv om det er nesten tre år mellom dem. De ble veldig samkjørte av et år på samme avdeling i barnehagen. Det kommer sikkert situasjoner der hun synes det er utrolig kjedelig å være yngst, men jeg tenker som så at hun ikke har vondt av det, og at det er andre som har større ulemper her i livet. Anonymous poster hash: 3d892...147
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Det er da INGEN fordeler med å få barn i desember? Har desembergutt selv (veldig uplanlagt graviditet, men hjertelig velkommen) og nå som han skal begynne på skolen til høsten er han ca et hode lavere enn de fleste guttene i kullet, bursdagen er rett oppi jul, er kun 5 år når han begynner på skolen, er lei seg for at de andre er større og klarer å løfte han og at han ikke klarer å løfte de, det er iskaldt for baby i desember, det er et helvete å være gravid hele sommeren og høsten pga varmen... Osv. Anonymous poster hash: 92100...47f Og min unge er et hode høyere enn alle de andre på sitt kull.. Så det er like forskjellig som alt annet enda mer helvete å gå høygravid på sommeren.. Føde når det er 30 varme ute, og null sjans for å bevege seg ute pga ukomfortabel baby i varmen. Anonymous poster hash: 8b6bc...003
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har ikke desemberbarn, men midt-i-november-barn. Jeg ser ingen ulemper. Jenta mi klarer seg kjempebra, har alltid ligget langt fremme på skolen, henger med på alt. Stor god vogn, varm dunpose og det var ikke noe problem å trille seg gjennom den første vinteren. Jeg synes det er litt trist at folk ikke vil ha barn i 4. kvartal. Da går man jo glipp av så mange fine barn:) Anonymous poster hash: c2a3d...1fd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Har desemberbarn, og jeg elsket faktisk den tiden mye bedre enn å få i juli som min første var.. Første tiden gikk mye til amming og bli kjent, så at det var kaldt og mørkt ute gjorde ingenting. Gikk mot lysere tider, så når ting roet seg begynte det å bli helt supert ute sommeren kom og ho var stor nok til å trives i gresset og på stranda. I barnehagen er ho unger på avdelingen sin, men det merkes i det hele tatt da ho er lenger fremme enn mange av de andre! går i Bhg enda, så hvordan det blir da ho begynner på skolen det vet vi jo ikke. Ellers vil ho jo alltid være av de yngste i sitt kull på skolen, og det vil ho nok syns er kjipt etterhvert. Men det går over det også. Søstera mi som er født i desember syns det er en helt super tid å ha bursdag på, så ho er veldig fornøyd med det selv Anonymous poster hash: 8b6bc...003 Skriver under på denne! Den beste tiden å få barn på ifht permisjon! De første mnd er uansett bare amming og innekos og så har du hele våren, sommeren og høsten å kose deg på i permisjon. Ville valgt det igjen om jeg kunne! (Nå kommer nr to i juni, spent på hvordan det blir...) Anonymous poster hash: 899a7...0b3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Da venter dere en måned så er problemet løst. Tenker dere på barnehageplass bør du høre på mannen. Ellers ser jeg ikke noe problem med å få barn noen av årets 12 måneder. Anonymous poster hash: 08693...2c7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #14 Skrevet 6. mars 2015 Da venter dere en måned så er problemet løst. Tenker dere på barnehageplass bør du høre på mannen. Ellers ser jeg ikke noe problem med å få barn noen av årets 12 måneder. Anonymous poster hash: 08693...2c7 Bare så dumt om babyen kommer for tidlig da... Samme gjelder februar og mars Anonymous poster hash: 10960...870
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #15 Skrevet 6. mars 2015 Har desember barn, ingen problem med det. Han er desidert flinkest i klassen, har han vært siden han begynte. Og som noen andre sa lengre oppe her, er jo ikke sikkert du blir gravid med en gang... Anonymous poster hash: 720d4...102
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #16 Skrevet 6. mars 2015 Herregud! Bare... Herregud... Anonymous poster hash: 2279d...464
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #17 Skrevet 6. mars 2015 Ulemper er at barnet blir ett av de minste i klassen, demed litt umoden iforhold til de andre, Barnebursdag i desember kan bli få barn desverre. Min manns datter har bursdag noen dager før julaften, hun velger å feire i nov eller jan siden det har dukket opp så få i bursdagene tidligere. Desember er det mye som skjer og dermed har ikke alle anledning til å komme, og bursdager err ofte det folk glemmr i denne tiden. Min søster sa det var så kjedelig å få bursdagsgaverr innpakket i julepapir. Alle de andre fikk pakker i fine fargr og mønstere, fint pakket inn osv. Hun fikk alle i julepapir og kjedelig pyntet. Så jeg tenker på dette hver gang jeg pakker inn til noen ungee skal i bursdag til i desember. Bursdag skal være bursdag. Noen familiemedlemmer glemmer bursdager i desember. Farmoren til min manns barn glemmer alltid bursdagen til barnebarnet. Minner vi henne på dt blir hun skikkelig sur og furten, og kommer trassende med gave. Så nå har vi gitt opp, men mitt minste barn spør alltid om hun glemte bursdagen hennes når hun kommer her på julaften. For da er gaver nemlig så viktig. Støtt og stadig har hun glemt gave til halvparten også, så det er herlig her. (Vi forventer ikke noe, men hun snakker om gaver nesten hver gang vi snakker med henne. Bygger opp forventninger til unger, og de blir skuffet hver gang. 10åringen fikk gave. 2pk strømpebukse det sto 29,90 på. I str 98. Det var litt unna den snakkende dukken hun hadde snakket om at hun skulle kjøpe til henne. ) Anonymous poster hash: 46754...7bf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #18 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er desember barn Men har aldri fått feire bursdag eller jul Anonymous poster hash: 44d18...12e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #19 Skrevet 6. mars 2015 Ulemper er at barnet blir ett av de minste i klassen, demed litt umoden iforhold til de andre, Barnebursdag i desember kan bli få barn desverre. Min manns datter har bursdag noen dager før julaften, hun velger å feire i nov eller jan siden det har dukket opp så få i bursdagene tidligere. Desember er det mye som skjer og dermed har ikke alle anledning til å komme, og bursdager err ofte det folk glemmr i denne tiden. Min søster sa det var så kjedelig å få bursdagsgaverr innpakket i julepapir. Alle de andre fikk pakker i fine fargr og mønstere, fint pakket inn osv. Hun fikk alle i julepapir og kjedelig pyntet. Så jeg tenker på dette hver gang jeg pakker inn til noen ungee skal i bursdag til i desember. Bursdag skal være bursdag. Noen familiemedlemmer glemmer bursdager i desember. Farmoren til min manns barn glemmer alltid bursdagen til barnebarnet. Minner vi henne på dt blir hun skikkelig sur og furten, og kommer trassende med gave. Så nå har vi gitt opp, men mitt minste barn spør alltid om hun glemte bursdagen hennes når hun kommer her på julaften. For da er gaver nemlig så viktig. Støtt og stadig har hun glemt gave til halvparten også, så det er herlig her. (Vi forventer ikke noe, men hun snakker om gaver nesten hver gang vi snakker med henne. Bygger opp forventninger til unger, og de blir skuffet hver gang. 10åringen fikk gave. 2pk strømpebukse det sto 29,90 på. I str 98. Det var litt unna den snakkende dukken hun hadde snakket om at hun skulle kjøpe til henne. )Anonymous poster hash: 46754...7bf Ja det var jo relevant i forhold til spørsmålet.... Anonymous poster hash: bd359...5ae
Odine! Skrevet 6. mars 2015 #20 Skrevet 6. mars 2015 Jeg syntes det var hyggelig med vinterbaby. At han er liten når han begynner på skolen tenker jeg ikke gjør noe: lærerne er vant til å ha så små barn på skolen også. Barnebursdagen feirer vi på forskudd i november.
ulydia Skrevet 6. mars 2015 #21 Skrevet 6. mars 2015 Eg har desemberbarn. Er ikkje noko problem, på noko vis!Ho heng godt med på skulen, har mange venner, har godt oppmøte på bursdagar osb.Eg opplevde det som positivt å få barn i desember. Dei første månadane elska ho å ligge ute i kaldt vêr nedi skinnposen sin. Då våren/sommaren kom var ungen akkurat passe gamal til å sitje i sportsvogn (kunne setje seg opp sjølv). Deilig tid.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #22 Skrevet 6. mars 2015 Har desemberbarn og med han fulgte det altså kun fordeler! Anonymous poster hash: 0f7a5...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #23 Skrevet 6. mars 2015 Fordeler: du setter et nytt liv til verden, som kommer til å berike livet ditt, og ikke bare det, men bli hele livet ditt. Ulemper: tull og tøyse problemer som å være minst i klassen. Anonymous poster hash: 37ed7...045
Chl85 Skrevet 6. mars 2015 #24 Skrevet 6. mars 2015 Er selv et desember "barn" og har aldri merket noe negativt med det? Eneste ble litt skuffa det året jeg fylte 11, vi hadde badebasseng og jeg ville ha hawaii bursdagsparty(dette var enn varm sommerdag med 25 grader ute da jeg spurte).... Men så minte mamma meg på at jeg er født 6 dager før jul, he he ... Og at ingen vil gå i badedrakt hvis det er 15 blå ute Det er eneste gangen jeg kan huske at jeg synes det var kjipt Feiret bursdag og alle kom hvert år. Tror de fleste synes det var greit med vanlig bursdag i desember mnd, hvor det ikke kun var risgrøt og pepperkaker på menyen, he he. Her har jul og bursdag alltid blitt skilt på, så ingen problem. Nå er jeg voksen, så da hender det jeg heller får en ekstra stor gave på julaften Ellers ALDRI merket en tøddel forskjell
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #25 Skrevet 6. mars 2015 Har et barn født 31/12. Topp å være på føden på denne tiden, stille.... Fin tid å få baby, du kan være inne med god samvittighet og så blir det bare lysere og varmere utover våren. Ulempen er å være minst i klassen, de er svært små når de starter som 5 åringer. Men det er også et poeng at de yngste hele tiden henger seg på de eldre barna og slik får litt gratis. Er slett ikke sikkert på om det nødvendigvis er så gunstig å være eldst. Så har jeg også inntrykk av at det er få barn som fødes sent på året, ser i mitt barns klasse at de aller fleste har bursdag på nyåret, vår og sommerhalvåret. Når det kommer til barnebursdag feirer vi den alltid i januar, jeg går liksom ut fra at folk har annet å gjære oppunder jul. Anonymous poster hash: ad3ba...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå