Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fikk påvist kyssesyken i dag. Føler meg helt elendig. Noen lindrende tips? Halsen er hoven og VOND, og hodet banker. Musklene verker. Anonymous poster hash: 08b2d...a48
Gjest Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Medfølelse til deg. Hatt det selv og lå vel i en mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Roooo! Nå skal du virkelig lytte til kroppen og ikke presse deg overhodet. Hilsen ei som har hatt ME i 6 år nå etter kyssesyken. Jeg trodde bare jeg ikke kunne drikke alkohol eller trene hardt jeg, og tok alt for lite hensyn. Jeg presset meg max, jobbet mer en full tid osv. Endte med at jeg ble gørrsyk og lagt inn på sykehuset... Aldri blitt frisk igjen. Anonymous poster hash: ea5cf...8bf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Åh herregud!!! Ta det med ro så lenge kroppen behøver! Jeg presset meg selv altfor fort. Er 2,5 år siden jeg hadde kyssesyken. Fortsatt ikke frisk og fikk diagnosen ME like før jul. 😢 Angrer på at jeg ikke tok det mer med ro i begynnelsen. God bedring! Anonymous poster hash: 731ac...861
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Huff.. Jeg visste ikke at man kan få ME av kyssesyken! Høres forferdelig ut Anonymous poster hash: 08b2d...a48
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Huff.. Jeg visste ikke at man kan få ME av kyssesyken! Høres forferdelig ut Anonymous poster hash: 08b2d...a48 Kyssesyken er en kjempebelastning for kroppen, særlig når man får den i voksen alder. Er jo en grunn til at idrettsutøvere som får det blir borte fra idretten sin i et år og noen ganger lenger. Anonymous poster hash: ea5cf...8bf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fikk og ME av kyssesyken. Fikk kyssesyken da jeg gikk i ulønnet permisjon med min hyperaktive 1,5 åring. Så jeg fikk ikke slappe av noe, og ble aldri frisk. Så pass på at du slapper av, og tar det med ro lenge etterpå. Vent med trening og alt fysisk krevende til du har følt deg frisk en god stund. Anonymous poster hash: 91c9a...a9b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har også ME etter kyssesyken som jeg ikke tok hensyn til... Ta det med ro så lenge du ikke føler deg 100 %!! Bedre med et halvt år sm nå enn verdens kjipeste diagnose... Anonymous poster hash: 406e3...adb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fikk MS av kyssesyken Anonymous poster hash: 97518...956
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har også ME etter kyssesyken som jeg ikke tok hensyn til... Ta det med ro så lenge du ikke føler deg 100 %!! Bedre med et halvt år sm nå enn verdens kjipeste diagnose... Anonymous poster hash: 406e3...adb Verdens kipeste diagnose sier du? Har du prøvd MS? Kreft? Anonymous poster hash: 97518...956
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har også ME etter kyssesyken som jeg ikke tok hensyn til... Ta det med ro så lenge du ikke føler deg 100 %!! Bedre med et halvt år sm nå enn verdens kjipeste diagnose... Anonymous poster hash: 406e3...adb Verdens kipeste diagnose sier du? Har du prøvd MS? Kreft? Anonymous poster hash: 97518...956 Beklager at jeg såret deg. Mente kjipeste fordi det er så mye stigmatisering og fordi man opplever å bli sett ned på.. Det å få kreft/ MS er jo tragisk på et helt annet nivå. Ikke bare kjipt liksom... Anonymous poster hash: 406e3...adb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Legg deg ned og lytt til kroppen. Jeg var sengeliggende i 4 mnd forbred deg på å ta det med ro det neste året. nå får folk det veldig forskjellig da men det viktigste er at du lytter til kroppen din hele veien. Anonymous poster hash: 1dc22...a2c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #14 Skrevet 6. mars 2015 Ro, ro og atter ro.Fikk det når jeg var 15. Jeg var uheldigvis alene en uke akkurat da når mamma var borte så jeg hadde ingen til å hjelpe meg. Jeg lå på sofaen i 2(!) dager uten å komme meg opp av sofaen. Heldigvis hadde jeg ei flaske med vann som holdt liv i meg. Tror jeg aldri har vært så syk i hele mitt liv. På dag to klarte jeg å kravle på badet, klarte ikke å stå for jeg var så ør. God bedring, du har all min sympati! Anonymous poster hash: 9d0a6...771
Guttaboys Skrevet 6. mars 2015 #15 Skrevet 6. mars 2015 Et spørsmål...Hvordan kan jeg vite at det er influensa jeg har nå, og ikke kyssesyken?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #16 Skrevet 6. mars 2015 Et spørsmål...Hvordan kan jeg vite at det er influensa jeg har nå, og ikke kyssesyken? Hvis det varer lengre enn typisk influensa. Hovne lymfekjertler er også et tegn, og det er vel ikke vanlig ved infuensa..?Legekontoret tester om de mistenker kyssesyka. Anonymous poster hash: 56a3d...80b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #17 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fikk MS av kyssesyken Anonymous poster hash: 97518...956 Tenker du å få stamcellebehandling? Anonymous poster hash: 85595...a03
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #18 Skrevet 6. mars 2015 Et spørsmål...Hvordan kan jeg vite at det er influensa jeg har nå, og ikke kyssesyken? Jeg har så sinnsykt vondt i halsen, og høy feber. Jeg tok meg derfor en tur til legen. Der tok de en test, som ga sterkt positivt utslag på kyssesyken. Anonymous poster hash: 08b2d...a48
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #19 Skrevet 6. mars 2015 Som andre har sagt - ro, ro, ro og atter ro og hvile! Du MÅ ta dette på alvor, Hi! Dvs. du må ikke presse deg selv, ikke noe "jeg må bare...". Ta hensyn til kroppen og formen din, ikke overdriv noe som helst. Unngå selvfølgelig alkohol - det bør du gjøre en stund fremover også. Regner med at du fikk vite det hos legen og at de tok leverprøver av deg? Unngå alkohol inntil leverprøvene har vært fine en stund. Spis sunt, unngå mat som er belastende på leveren, dvs. unngå sukker og raske karbohydrater og usunt fett. Velg grønnsaker, gode proteinkilder, bær, mørk sjokolade, gode fettyper som meierismør, olivenolje og cocosa. Unngå brus og kaffe. Akupunktur kan lindre en del av plagene dine og kan hjelpe deg med immunforsvaret når du har kommet over de mest akutte dagene nå. Du kan lage te med timian og ha i ferskpresset sitron og ev. litt honning i for halsen. Eller te av ingefær, sitron og honning, det er og gjør også godt. Ta dette på alvor, ikke tren eller belast deg selv for mye før du har følt deg helt fin en stund. Når du føler deg bedre kan du begynne å gå rolige korte turer, så kan du heller utvide sakte. Ikke, ikke, ikke press deg selv før du har følt deg bra en stund. Kan virke skremmende det jeg og andre skriver her, men de fleste blir jo bra av kyssesyken generelt sett. Men når man får den som voksen så får man det som regel verre og det er hardere for kroppen. Tar du hensyn så kan du bli helt frisk igjen. Hør på oss som har vært der før deg og ikke tatt hensyn... det ender som regel i ME. (legen nektet for at jeg var syk, så det tok trekvart år før jeg fikk diagnosen, da med alvorlig leverbetennelse fremdeles... og endte i ME. Ble bra igjen mer eller mindre, men det tok ganske mange år.) Vi har gjort feilene for deg - så do as we say, not as we did God bedring! Anonymous poster hash: 3263f...148
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #20 Skrevet 7. mars 2015 Et spørsmål...Hvordan kan jeg vite at det er influensa jeg har nå, og ikke kyssesyken? Kyssesyken gir deg svært sterk halsbetennelse og det verste tar godt over en uke... Anonymous poster hash: dcd50...77e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #21 Skrevet 7. mars 2015 Et spørsmål...Hvordan kan jeg vite at det er influensa jeg har nå, og ikke kyssesyken? Kyssesyken gir deg svært sterk halsbetennelse og det verste tar godt over en uke... Anonymous poster hash: dcd50...77e Det er ikke nødvendigvis sant, det var ikke sånn for meg. Jeg hadde en høst jeg var mye syk, den ene innfeksjonen tok den andre. Jeg var forkjølet hele tiden, utviklet både bihulebetennelse, bronkitt og stille lungebetennelse den høsten. Var sår i halsen, men hadde ikke noen voldsom halsbetennelse. Var så trøtt, utslitt og elendig da jeg til slutt satt på legekontoret og gråt, trodde jeg måtte ha blodkreft eller en alvorlig immunsvikt av noe slag. Også viste blod- og leverprøvene at det var kyssesyken. Anonymous poster hash: ea5cf...8bf
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2015 #22 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har i allefall aldri hatt så vondt i halsen som det jeg har nå. Ikke blir det bedre heller ser det ut som Jeg vil bare sove. Jeg er slapp, fryser og svetter. Halsen er helt grusom vond, hodet og ledd/muskler likeså. Håper det gir seg snart! Jeg skal i allefall ta det helt med ro HI Anonymous poster hash: 08b2d...a48
SuperFries Skrevet 7. mars 2015 #23 Skrevet 7. mars 2015 Hvile, masse vann og ingen Paracet. Det er det viktigste. Og selvsagt ingen alkohol eller trening på en lang stund.
Nodisc Skrevet 7. mars 2015 #24 Skrevet 7. mars 2015 Når jeg hadde kyssesyken tok jeg aaaaaltfor masse ibux og paracet. Fikk anbefalt av legen å ta dispril istedefor, for det er visst mye snillere mot kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå