Gå til innhold

Hjelpes, noen med automatgir her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parkerte bilen i en liten oppoverbakke da jeg dro til jobb, men klarer ikke huske om jeg satte den i Park eller om den faktisk enda sto i Drive da jeg forlot den. Brekket er iallefall på, så da er det vel ingen fare?

Anonymous poster hash: c6bbd...309
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja... Jeg har ikke håndbrekk jeg kan stole på, så jeg ville gått og sjekka.

Anonymous poster hash: f8c90...2dd

Skrevet

Du får ikke stoppa bilen uten at den står i park😊

Skrevet

Du får ikke stoppa bilen uten at den står i park

Høh, joda. Når du slipper bremsa vil den selvsagt bevege seg litt fremover, men ikke hvis den står i oppoverbakke. 

Anonymous poster hash: a4e53...be4

Skrevet

Du får ikke stoppa bilen uten at den står i park

Det får vi..

Så lenge brekket er på, vil den ikke begynne å trille uansett hva den står i, men ville nok gått ut og satt den i Park da bilen ikke har noe godt av å stå parkert i Drive

Anonymous poster hash: ccf75...791

Skrevet

Du får ikke tatt ut nøkkelen hvis den ikke står i park!

Anonymous poster hash: f840b...330
Skrevet

Jeg får ikke dratt ut nøkkelen i andre modus enn park.

Skrevet

Bilen vår har nøkkelfri start, så det går..

Anonymous poster hash: 7679e...95a

Skrevet

Du får ikke tatt ut nøkkelen hvis den ikke står i park! Anonymous poster hash: f840b...330

Å joda. Husk at du ikke har fasiten for alle biler.

Skrevet

Bilen vår har nøkkelfri start, så det går..

Anonymous poster hash: 7679e...95a

Men får du slått av motoren mens bilen står i drive? Sånn at når du starter bilen så risikerer den å kjøre med en gang om du ikke holder inn bremsen? Høres merkelig ut..

Skrevet

Du får ikke tatt ut nøkkelen hvis den ikke står i park!Anonymous poster hash: f840b...330

Bilen vår har nøkkelfri start, så det går..Anonymous poster hash: 7679e...95a

Men får du slått av motoren mens bilen står i drive? Sånn at når du starter bilen så risikerer den å kjøre med en gang om du ikke holder inn bremsen? Høres merkelig ut..

Min automatgirede bil kan kun startes med girspaken i P. Hva girspaken står i når jeg stanser og tar ut nøkkelen, er fullstendig likegyldig.

Skrevet

Det gjør ingenting, så lenge du har håndbrekket på :) Verre om du hadde glemt det, og stått i en bratt bakke. Men selvsagt er det best at det står på park og håndbrekke på.

Anonymous poster hash: aa523...75f

Skrevet

Du får ikke ut nøkkelen og er den nøkkelfri vil den ikke slå seg av.

Skrevet

Du får ikke tatt ut nøkkelen hvis den ikke står i park!Anonymous poster hash: f840b...330

Bilen vår har nøkkelfri start, så det går..Anonymous poster hash: 7679e...95a

Jeg er ikke HI, men vi har en VW Passat med 6 trinns DGS automat girkasse, og den kan jeg slå av motoren mens bilen står i drive.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men VW Passat som vi har både nøkkelfri og med 6 trinns DSG automatgir, og det er ingen problemer å slå av motoren når den står på drive.

Skrevet

Tøys! Det kommer an på hvilken bilmodell hun har.

Skrevet

Jeg har nøkkelfri bil og trenger ikke sette bilen i park for å skru den av. Men når jeg skrur bilen på neste gang starter den i park automatisk uansett hva den stod i da jeg skrudde av bilen. aner ikke om jeg har brekk heller, har ihvertfall ikke sett noe annet enn park-knappen

Anonymous poster hash: dc6d8...f32

Skrevet

Jeg har nøkkelfri bil og trenger ikke sette bilen i park for å skru den av. Men når jeg skrur bilen på neste gang starter den i park automatisk uansett hva den stod i da jeg skrudde av bilen. aner ikke om jeg har brekk heller, har ihvertfall ikke sett noe annet enn park-knappenAnonymous poster hash: dc6d8...f32

Hvilke bil har du/ dere? Vi har VW Passat, og der er det elektrisk håndbrekk :)

Skrevet

Prius kan man hvertfall ikke slå av i drive. Den er ogsæ nøkkelfri. Man må sette den i park. Men så lenge brekket er på så har det vel ingen betydning.. :P

Skrevet

Jeg har nøkkelfri bil og trenger ikke sette bilen i park for å skru den av. Men når jeg skrur bilen på neste gang starter den i park automatisk uansett hva den stod i da jeg skrudde av bilen. aner ikke om jeg har brekk heller, har ihvertfall ikke sett noe annet enn park-knappenAnonymous poster hash: dc6d8...f32

Hvilke bil har du/ dere? Vi har VW Passat, og der er det elektrisk håndbrekk :)Anonymous poster hash: aa523...75f

Nissan leaf

Anonymous poster hash: dc6d8...f32

Skrevet

Oj her var det mye respons! Jeg løp å sjekka, og jeg hadde satt den i park med brekket på. Så alt vel, og jeg blir nødt å teste teoriene om å ta ut nøkkeln i drive neste gang jeg skal noe sted ;)

HI

Anonymous poster hash: c6bbd...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...