Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har ikke trent på mange år, gått opp masse i vekt BMI på rundt 30...vil få opp kondisjonen. Tenkte jeg vil begynne med löpetrening. Er det noen som kan annefale noe "kom i gang" program? Fant ett på nettet, 12 ukers program hvor dag 1 bestod av å löpe 12 min. Tror ikke jeg klarer det en gang, orker kanskje max 5 minutter. Si ifra om dere har noen progrm å anbefale. Og ja har begynt å legge om kosten og skal også få inn litt styrketrening! Anonymous poster hash: 14c35...1b1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Jeg begynte med å gå tur. Etter noen uker jogget jeg fra en lyktestolpe til neste, så gikk jeg fire lyktestolper, før jeg jogget en til osv gjennom hele lysløypa. Når jeg kjente dette gikk greit økte jeg til å jogge forbi to lyktestolper osv. Anonymous poster hash: 988ce...e0b
*Nøtta* Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg gjorde som personen over meg her. Begynte med å gå, deretter fra lyktestolpe til lyktestolpe og økte gradvis. Når jeg startet var det tungt å jogge bare en lyktestolpe- så langt nede var kondisen. Så å klare 5 minutter sammenhengende lp hadde for meg vært umulig.
Gjest Gul stjerne Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Let opp et annet program som passer deg bedre. Det er lurt å gå mye først. Mitt beste treningstips jeg kan gi deg akkurat nå er:Ikke tenk, bare gjør. Kort forklart, ikke kjenn etter som du har lyst å trene, om kroppen har lyst. Bare bli zombi, ta på deg klærne og gå ut. Dette må gjenntas hver dag du på forhånd har bestemt deg for å trene en dag.
Pobie Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Jeg ville begynt med å gå tur i første omgang, deretter løpe og gå om hverandre, og deretter løpe mer og mer. Ville også lagt stor vekt på styrketrening. Dette får opp forbrenningen mye mer enn kun utholdenhetstrening, og strammer opp og hjelper på selvtilliten.
Hjerteskatten<3 Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har akkurat begynt å gå tur hver dag. Har sitti på ræva alt for lenge, nå har jeg bestemt meg for å ta opp kampen, og å gå ned ca 5 kg. Går veldig fort i 30 min, så jeg har pulsen oppe hele tiden. Har lagd meg en treningsliste på Spotify, utrolig deilig å gå til musikk. Skal prøve å løpe litt etterhvert, men tror jeg må vente en uke eller to :-D :-D :-D
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Med en BMI på 30 ville jeg vært utrolig forsiktig med å løpe før du har bygget litt muskler. Som de andre over her sier: Begynn med å gå, gjerne en time om dagen. Å gå tur for en utrent kropp med BMI=30 er ikke ulikt en rolig joggetur for en litt trent kropp med BMI=23. Jeg snakker av erfaring - hadde 30 for 2-3 år siden, har ligget på 23 en stund. Jeg startet med å gå, både på flatmark og på fjellet. Drøyde løpetreningen lenge! Men nå løper jeg glatt en mil. Begynner du rett på å løpe er faren overhengende for at knærne ikke tåler det. Anonymous poster hash: 5402a...42d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Tror ikke knærne dine tåler løping enda. Hva med å sykle eller gå tur? Eventuelt kan du ta kontakt med en personlig trener på et treningasenter nær deg, og få hjelp til både kostholdsprogram og trening Flott at du tar grep. Lykke til! Anonymous poster hash: b7839...d9d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg går til og fra jobb, ca 25 min hver vei. Har gjort det et par mnd. Men skal satse på litt lengre turer. Er det kanskje bra å sykle for å bygge opp benmuskulatur? Hi Anonymous poster hash: 14c35...1b1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Og takk for gode råd!! Blir mer motivert nå Anonymous poster hash: 14c35...1b1
Gjest Runforit Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Hei Så flott at du har lyst å komme i gang med jogging! Det er super trening og det er en stor motivasjon fordi en merker raskt progresjon Men det er viktig at du gjør det rett fra starten av for å unngå løpeskader. Det aller viktigste er gode løpesko. Gå på Løplabbet og få dem til å finne sko som er perfekt tilpasset tråkket ditt. Og dette programmet er skapt for nybegynnere: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå