Gå til innhold

Adjektivfortelling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil dele en adjektivfortelling med meg? Ikke si at jeg kan lage selv, er fryktelig dårlig på sånt. Kan heller tilpasse den så den passer.

Er til barnehagebarn.

 

Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe.

 

Anonymous poster hash: a2017...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne den på selv. Jeg lager alltid en fortelling som handler om barna som skal være med i besøket. Historien kan være helt utrolig enkelt - for eksempel om en utflukt, et besøk, el.lign.

 

Jeg kan forsøke å starte en eksempelhistorie for deg (med fiktive barnenavn).

 

Det var en gang en ________ barnehage der det var fryktelig mange ______ barn. Alle de voksne som jobbet der var veldig __________. En dag følte styreren seg helt _______ i hodet, og plutselig bestemte hun/han at alle de _________ barna skulle ut på en ______ utflukt. Ellen og Frida ble helt __________ da de hørte det, mens Oscar og Ole så helt _________ ut i fjeset. Julie var et veldig __________ barn, så hun ville gå først. Det var en ________ dag, og da barna la i vei sang de en ________ sang mens de gikk ________ bortover veien.

 

Osv. Kanskje finner de en (krøllete, tykk, knisete?) hoggorm eller de kommer til en (rutete, feit, lykkelig) elv som de må komme seg over.



Anonymous poster hash: 5e88b...a02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...