petitt Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Noen som har erfaringer med det? Jeg sto i dusjen lenge ved min første fødsel og fant vannet veldig smertelindrende. Har sett litt på vannfødsler på YouTube (alt man ser på når man er gravid) og jeg tenker det må være ekkelt når baby kommer ut om man må balansere kroppen sin, baby og navlestreng for å få satt seg? Eller er det bare jeg som overtenker?
Hjerteskatten<3 Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fødte i badekar, å kan ikke tenke meg noe annet neste gang :-) Jeg fikk regulere varmen selv, å kunne ligge hvordan jeg ville. Lå der fra jeg hadde 4 cm til han var ute, ca 6 timer. Det var en fantastisk opplevelse! Fikk akupunktur og petitin. Anbefales!
Hjerteskatten<3 Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg forresten vanlig, som man ligger når man bader :-D
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Forstår ikke problemstillingen? Fødte i vann og det var helt fantastisk! Bedre enn å føde på land! Anonymous poster hash: 46ce4...588
Lillefugl🐦 Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er nysgjerrig på vannfødsel selv. Hvordan blir det ned avføring, blod etc som havner i vannet når man presser??
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er nysgjerrig på vannfødsel selv. Hvordan blir det ned avføring, blod etc som havner i vannet når man presser?? Det blir en salig blanding. Anonymous poster hash: 3185e...c0e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er nysgjerrig på vannfødsel selv. Hvordan blir det ned avføring, blod etc som havner i vannet når man presser?? Pleier det å komme avføring når man presser? Jeg har født to barn, og har trodd begge ganger at det kom avføring, men det gjorde ikke det. Det bare føltes slik. Så jeg har tenkt at man bare tror at det kommer avføring. Anonymous poster hash: d1b85...0eb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er nysgjerrig på vannfødsel selv. Hvordan blir det ned avføring, blod etc som havner i vannet når man presser?? Jm fjerner avføring så godt hun kan! ☺️ Det er ikke noe særlig blod. Det kommer gjerne etterpå når du har gått ut av vannet. Anonymous poster hash: 46ce4...588
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er nysgjerrig på vannfødsel selv. Hvordan blir det ned avføring, blod etc som havner i vannet når man presser??Pleier det å komme avføring når man presser? Jeg har født to barn, og har trodd begge ganger at det kom avføring, men det gjorde ikke det. Det bare føltes slik. Så jeg har tenkt at man bare tror at det kommer avføring. Anonymous poster hash: d1b85...0eb Ja veldig ofte kommer det avføring. De fleste legger ikke digre kabler altså men stort sett ligger det alltid litt avføring i tarmen og det blir presset ned og ut sammen med barnet. Jeg hadde litt avføring begge gangene og jordmoren satt parat med varm klut og tok det bort kjapt og greit. Det plaget med ikke og jeg hadde ingen tanker om det hverken før eller etter. Anonymous poster hash: b2fd6...11a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har brukt vann som smertelindring begge gangene. Andre gang vurderte jeg å føde i vannet, men klarte ikke å finne en god stilling å ligge i når riene ble for intense, så fødte i senga. Ikke noe problem å bytte underveis hvis man vil prøve. Anonymous poster hash: 6849a...9b8
petitt Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2015 Forstår ikke problemstillingen? Fødte i vann og det var helt fantastisk! Bedre enn å føde på land! Anonymous poster hash: 46ce4...588 Det er ingen problemstilling, jeg tenkte på om det blir knotete med den navvlestrengen som sitter fast i baby og morkaka som er inni deg enda, enn om jeg "snubler" i navlestrengen og mister babyen - altså, jeg har jo ikke gjort det før så jeg ser jo for meg alt mulig
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 jeg fødte nr 2 i vann - skal gjøre det med nr 3 og dersom jeg får mulighet uproblematisk, klipte navlestrengen (pappan gjorde det) mens jeg hadde baby på brystet i badekaret og så fikk pappaen holde mens jeg kom meg opp i stående før morkaka kom - deretter la jeg meg i en seng for å sjekke om jeg trengte sting Ble ikke mye gris, jeg lå bare noen minutter i vannet etter at babyen var ute. Anbefales!! Anonymous poster hash: 201eb...716
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Forstår ikke problemstillingen? Fødte i vann og det var helt fantastisk! Bedre enn å føde på land! Anonymous poster hash: 46ce4...588 Det er ingen problemstilling, jeg tenkte på om det blir knotete med den navvlestrengen som sitter fast i baby og morkaka som er inni deg enda, enn om jeg "snubler" i navlestrengen og mister babyen - altså, jeg har jo ikke gjort det før så jeg ser jo for meg alt mulig Jeg tok imot jenta selv da hun kom ut. Løftet henne opp på brystet mitt. Navlestrengen er lang, den tenkte jeg ikke noe særlig på. Flott og surrealistisk opplevelse! Anonymous poster hash: 46ce4...588
petitt Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2015 Dette høres ut som noe jeg skal lufte til fødselsteamet, jeg skal på det pga denne vanskelige fødselen jeg hadde sist, og ser for meg at vannfødsel er veldig behagelig. Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å skrive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå