Gå til innhold

Hvem kontakter jeg (lege/sykehus)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 år har vert plaget med hard mage i flere år. Hun har gått på parafinemulsjon i nesten et år uten virkning og nå den siste mnd har hun brukt flytende parafin i steden.

Vi trodde vi hadde fått tømt henne skikkelig etter ar vi gikk over til flytende parafin, da hun har hatt noen store tømminger og går ganske regelmessig på do for å bæsje nå.

Nå en mnd etter at vi startet med flytende parafin var hun på sykehuset å tok ultralyd og røntgen med kontrast for å sjekke tarmene.

Fikk brev i dag fra barnelege der det stod at de ikke fant noen årsak men at det fortsatt var mye avføring i tarmene. Da vi var på røntgen sa røntgenlegen at hun hadde utvidet nedre del av tarmen, noe som var tegn på langvarig obstipasjon.

Det sto i brevet at det var viktig at vi fortsatte med de rutinene vi var enig om ved konsultasjon hos barnelege for en mnd siden.

Men vi har fulgt rutinene slavisk og ble sjokkert over at der fortsatt er mye avføring i tarmene da vi trodde hun nå hadde fått tømt seg skikkelig.

Er nå redd for at hun kanskje trenger hjelp fra sykehuset for å få tømt seg skikkelig slik at hun kan begynne på "null" igjen.

Tar jeg da kontakt med vår fastlege, eller kan jeg ringe barnepoliklinikken for å forhøre meg med barnelegen som hun gikk til?

Beklager langt innlegg, men håper noen kan svare meg.

Anonymous poster hash: 4d909...4ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere allerede er i kontakt med sykehuset ville jeg ringt dit.

Anonymous poster hash: 56789...57a

Skrevet

Prøv poliklinikk og barnelege først. Er du heldig får du napp der. Hvis ikke du får hjelp ved å ringe, må du kontakte fastlegen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 62cee...527

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Du sier jo selv hva barnelegen sier dere skal gjøre, nemlig å fortsette med de tiltakene som ble avtalt med dem?

Skrevet

Tusen takk for svar.

Var det jeg håpte jeg kunne gjøre. Blir tungvindt å måtte gå gjennom fastlege igjen.

Da prøver jeg å ta en telefon i morgen.

Hi

Anonymous poster hash: 4d909...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...