Gå til innhold

Utstyr, septemberbaby


Allecra

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å handle noe utstyr eller klær enda, da? :) Eller begynt å planlegge hva dere skal ha? Første barnet her, så har ingen ting fra før. Hadde vært gøy å høre hva dere andre tenker at dere må ha. Ikke kjøpt noe her, men tenkt en del.

 

Noe fra min liste:

 

Barnevogn: denne har vi bestemt, blir Emmaljunga Mondial Duo

Stelleveske

Seng: ikke bestemt oss for hvilken, lurer på en sprinkelseng fra IKEA + en vugge til den første tiden

Stellebord (evt. bare stellematte til benk)

Bæresele og bæresjal fra Ergobaby

Bilstol: sannsynligvis fra Recaro

Babycall

Badebalje

Vognpose: blir nok fra Voksi eller Easygrow

Tripp trapp-stol med Newborn-del

 

Og masse småting, da, og klær. Listen er lang;)

 

Prøver å tenke på årstiden, særlig i forhold til klær. Er jo fortsatt ganske varmt og sommerlig i begynnelsen av september, men så blir det fort kjøligere. Blir nok mye i ull, tenker jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynt så vidt å lage liste - vil ut og teste vogner snart :) ang stellebord har jeg fått anbefalt kommode - støver så fort til de åpne stelleborda. Hva med å føye til vippestol? de er visst veldig poppis blant småttisene - jeg tenker å kjøpe babybjørn, hørt mye bra om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt så vidt å lage liste - vil ut og teste vogner snart :) ang stellebord har jeg fått anbefalt kommode - støver så fort til de åpne stelleborda. Hva med å føye til vippestol? de er visst veldig poppis blant småttisene - jeg tenker å kjøpe babybjørn, hørt mye bra om den.

Hm, kommode er sikkert ikke dumt, nei. IKEA har et stellebord med skuffer, lurer litt på den, da. Men kommer an på plassen på badet. 

 

Newborn-delen til tripp trapp-stolen skal ha vippefunksjon. Ønsker ikke å ha barnet i en slik stol mer enn i korte perioder av gangen, da det visstnok ikke er så bra for ryggen (samme gjelder bilstol), så ønsker ikke en egen vippestol i tillegg. Dessuten er det så viktig å ha de mye på magen og på gulvet på dagen, så de får bygget opp muskulatur og motorikk. Men veldig kjekt f.eks. hvis man skal dusje eller når man skal gi mat etter hvert. :) Og vi synes det er koselig å sitte sammen under måltider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget meg en liste med 3 vogner vi tenker på,

stellebord & seng blir fra ikea + en vugge type til de første mnd & litt dag soving. 

mamma har hentet fram endel klær hun kjøpte til meg før jeg ble født som er gutte klær eller hvitt. mye er ubrukt med lappene på enda så regner med å få brukt noe av det. ellers har jeg valgt ut en stelleveske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye jeg trenger "heldigvis"

Untatt:

 

Sportsvogn som har trilles begge sider

Okbaby stellebord man kan klappe sammen

frister ikke å bruke bæresele pga ryggen, men får se.

Så blir det garantert noe klær! Selv om jeg har endel fra før

 

Vi kjøpte en ganske robust sprinkelseng på IKEA for 9 år siden, den ser like ny ut selv etter 2 barn :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oktober baby sist, og fant ut at noe av de beste kjøpene mine var voksipose til bilstol, samt lekematten fra Dwingler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...