Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 jeg og mannen skal flytte fra hverandre, og jeg bekymrer meg så for hvordan jeg skal få det til å gå rundt økonomisk. Jeg har regnet ut at jeg sitter igjen med 2000 kroner etter alt av utgifter er betalt. Er vell ikke mulig å leve av det? Jeg skal ha barnet vårt 60 prosent, men jeg får vell ikke noe støtte av nav da, siden jeg har fast jobb? Noen som kan hjelpe meg? er helt blank på dette her Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Overgangsstønad, ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn og bostøtte er noe av det du kan søke om. Anbefaler deg å gå på nav sine sider og lese litt om aleneforsørgere der. Anonymous poster hash: b1c5a...f78
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Overgangsstønad, ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn og bostøtte er noe av det du kan søke om. Anbefaler deg å gå på nav sine sider og lese litt om aleneforsørgere der. Anonymous poster hash: b1c5a...f78 Men kan man få overgangsstønad om man jobber? og har jo bare barnet 60 prosent, er jeg aleneforsørger da? tenkte å ta meg en tur til nav i morgen. Så håper jeg blir litt klokere av det Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Noen andre her som kanskje er i lignende situasjon, og vet litt om hvordan dette fungererer? Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Har du barnet mer enn 50% er du pr.definisjon enslig forsørger og får støtte som det. Det første du må gjøre er å forandre skattekortet ditt, du får en betydelig skattelette som enslig. Et særfradrag som du kan trekke av på skatten. Så får du en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Dette er ting alle får uansett hva de tjener. Støtte til barnetilsyn er behovsprøvd, men de fleste med normale lønninger får det. Mener djt må tjene over 500.000 i året før du mister den. Da betaler nav ca 70% av utgiftene du har til barnehage og sfo Overgangsstønad er også behovsprøvd, men den gis gradert. Du kan altså få den selv om du jobber og tjener penger, men jo mer du tjener jo mindre får du i os. Anonymous poster hash: 40b7e...2b7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Da har jeg vært på nav. Men ble ikke så mye klokere der. Ble fortalt hva jeg kunne søke på, men ikke hvor mye jeg kan få. Kan ikke søke før flytting er meldt og samværskontrakten i boks. Er ennå en måned til jeg får flyttet inn i leiligheten jeg har fått. Så da får jeg vell bare vente og se. Blir noen veldig tøffe første måneder tenker jeg, tar jo litt tid før søknadene går i orden også. Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Men du har vel bestilt time på familievernkontoret så dere får meklingsattesten og samværet på plass? Greit å ha det dokumentet på plass før du flytter, da sender du bare det inn sammen med flyttemeldingen til folkeregisteret. Anonymous poster hash: 40b7e...2b7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Men du har vel bestilt time på familievernkontoret så dere får meklingsattesten og samværet på plass? Greit å ha det dokumentet på plass før du flytter, da sender du bare det inn sammen med flyttemeldingen til folkeregisteret. Anonymous poster hash: 40b7e...2b7 Ja det har jeg gjort. har time til uken Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg mener du kan skrive søknadene og sende de inn også jeg, og bare skrive på at dokumentene som mangler (meklingattest og bekreftelse fra folkeregisteret blir ettersendt), sa blir ikke behandlingstiden etterpå så lang. Men sjekk det opp for jeg er ikke helt sikker, bare mener jeg leste det her inne en gang.. Anonymous poster hash: 40b7e...2b7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Ikke glem bostøtte, fordi om det ikke er en NAV stønad. Det er mye penger. Enslige forsørgere i jobb har det som oftes temmelig ok økonomisk. Anonymous poster hash: cb913...158
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Ikke glem bostøtte, fordi om det ikke er en NAV stønad. Det er mye penger. Enslige forsørgere i jobb har det som oftes temmelig ok økonomisk. Anonymous poster hash: cb913...158 ja bostøtte skal jeg søke om Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Jeg mener du kan skrive søknadene og sende de inn også jeg, og bare skrive på at dokumentene som mangler (meklingattest og bekreftelse fra folkeregisteret blir ettersendt), sa blir ikke behandlingstiden etterpå så lang. Men sjekk det opp for jeg er ikke helt sikker, bare mener jeg leste det her inne en gang.. Anonymous poster hash: 40b7e...2b7 takk. det skal jeg sjekke ut Anonymous poster hash: 17d1e...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå