Gå til innhold

Til dere med 3-4 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ettermiddagen hos dere etter at barna har vært i Bhg? Er det sånn at de slapper av hjemme og nyter det til kvelden? Eller er de avhengige av å ha lag? Altså at de må ha noen å leke med, selv om de har vært i Bhg?

Her hos oss liker som regel 3.5-åringen å slappe av hjemme.. Blir gjerne med ut en tur dersom jeg spør.

Men vi har en nabogutt som er sønnen til et vennepar, som er like gammel. Han må leke hele tiden.. Også etter Bhg. foreldrene oppmuntrer også til dette hele tiden. Han kjenner alle barna som bor i nærheten, for han oppsøker alltid noen.

Jenta mi derimot kjenner ingen, utenom han (både dem og vi er nyflyttet hit). Men hun krever det liksom ikke heller enda, da hun trives med å roe ned etter dagen i Bhg.

Min tanke er at jeg tenker hun har fått nok stimuli for dagen. Med masse utfordringer både sosialt og motorisk. Mtp alderen.

Men jeg vil gjerne høre det dersom jeg tenker helt feil? Vet d ikke finnes svar sånn sett på dette. Men fortell meg hvordan det er hos dere?

:)

Anonymous poster hash: 136ae...3b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør jeg for lite for å sosialisere henne? Det var det jeg skulle spørre om ;)

Hi

Anonymous poster hash: 136ae...3b9

Skrevet

En mellomting. Noen ganger vil han leke med nabogutten etter barnehagen, andre dager er ikke det noe tema.

Anonymous poster hash: 43e81...5bb
Skrevet

Hun er nok sosial i barnehagen så hun trenger jo ikke være med andre barn de dagene hun er i barnehagen, men i helger og ferier synes jeg hun bør treffe andre. Enten det er nabobarn, besteforeldre, eller annen slekt og venner av dere foreldrene.

Anonymous poster hash: 43e81...5bb
Skrevet

Om hun er fornøyd, så er det jo ikke noe problem, barn er forskjellige. :) Jeg har en gutt på 3,5 år som er veldig sosial, og når han da i tillegg er enebarn så savner han ofte andre barn å leke med på ettermiddagene. Dessverre (for han) virker det som de som er sånn som jenta di er i flertall, så det er ikke så ofte noen her er tilgjengelige for lek etter barnehagen.

Anonymous poster hash: 49a4d...447
Skrevet

Nå er min 4 åring yngst av fire søsken, så det er ikke mye tid til å slappe av hjemme på ettermiddagen. Alltid en eller annen som skal på en aktivitet og da må hun være med meg på det..

Men da eldste var 4 år (da hadde jeg jo kun henne) så var vi hjemme etter barnehagen. Var det sommer og sol var vi ute fram til leggetid, men ved dårlig vær/vinter etc så slappet vi av inne.

Anonymous poster hash: c8811...76f

Skrevet

Min 4 åring liker å slappe av etter Bhg. Legge seg flat på sofaen å ser tv. Etter hvert løper han til naboene eller nabo ungene kommer her 😊

Anonymous poster hash: 68ab4...368

Skrevet

Slapp av. Han er bare 3,5 år. Han får sosialisert seg mer enn nok i bhg. Også lenge han selv ikke har et behov, så er det helt ok. Tida da det er mas om vennebesøk kommer tidsnok.

Min jente er snart 4 år og har kun besøk av bestevenninna på fritida sånn innimellom. Ser ikke noe poeng i å oversosialisere et barn på bare 3 år.

Skrevet

Jenta vår blir 4 i mai og vi har ganske rolige ettermiddager hjemme etter jobb og barnehage. Har også en lillesøster på 2 år så får selvfølgelig stimuli i forhold til lek der. Har bevisst valgt vekk fritidsaktiviteter i år da det er første året på stor avdeling ute dagsoving så blir mye hjemmetid i uka for oss. Når våren kommer og vi er mer utendørs blir det mer lek og sosialisering med nabobarna i hagen. 

Anonymous poster hash: 88df5...235
Skrevet

Nå som det er vinter har vi slappet av hjemme stort sett etter bhg, uten besøk av andre barn. Men i sommer var det lek ute etter bhg hver dag, da ville jo alle små i gata ut etter middag, så da var det stikk motsatt. Vår er 3 år.

Anonymous poster hash: 3bf63...18e

Skrevet

Har ei på 3,5. Hun er sliten etter barnehagen, hvertfall nå på vinteren, så hun sitter som regel på fanget og slapper av et par timer før hun leker litt

Anonymous poster hash: e6868...13e
Skrevet

Sønnen min gjerne leke med andre barn etter barnehagen men dessverre kjenner jeg ingen med barn på hans alder.

Han har selv spurt om han kan bli med hjem til en gutt han leker med i barnehagen,men faren til barnet svarte nei.

Får så vondt av at han ikke har noen å leke med annet enn i barnehagen.

Anonymous poster hash: 3307f...5c2
Skrevet

Har en gutt på 3 (akkurat fylt). Vi pleier å ta det med ro etter barnehagen - da har han flydd rundt og vært sosial hele dagen i bhg, og da er det helt greit å roe tempoet ned til middag og leggetid. Han er stuptrøtt allerede før kl 18 som regel (legger seg 19), så her er det ikke noe behov for mer sosialiering enda. Det kommer etterhvert når de blir litt større tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 36348...df2
Skrevet

Vår gutt på snart fire slapper av etter barnehagen, eller er med på tur ut sammen foreldre og søsken. Er ingen andre barn i nærområdet, så blir som oftest bare oss. Innimellom, ca 2-3 ganger i mnd, møter vi venner med barn han kjenner godt. Møter nesten alltid venner i helgene og finner på forskjellige aktiviteter. Vi har også familie som vi får besøk av eller besøker innimellom på ukedagene.

Anonymous poster hash: 7fabd...f55

Skrevet

Vi har en gutt på fire år. Vi kjenner ingen med barn på hans alder, men det er noen barn i boligfeltet her. Som regel er han mer enn nok fornøyd med å være sosial i barnehagen, men om sommeren er vi gjerne lenge ute etter barnehagetid. Det er deilig! Da blir det jo litt leking om man møter på noen utenfor. Neste sommer som kommer er jeg ganske sikker på unger begynner å ringe på døra her og gutten min drar på besøk til andre.

Han er enebarn, men ærlig talt - etter 6 timer i barnehagen sammen med andre så tenker jeg enhver kunne tenkt seg å slappe av litt.

Ettermiddager flest bruker vi på middag, litt ipad og tv, og masse kos med mamma og pappa:)

Anonymous poster hash: 7b137...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...