Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Som sikkert mange andre er jeg fra tid til annen belemret med en mann som tar dumme valg. Det dreier seg ikke om hårreisende svik, men ting jeg synes er dumt, fortvilende, idiotisk, og gjerne i kombinasjon med alkohol. Nå nettopp kom han hjem fra kontoret, mye senere enn avtalt og er tydelig beruset. Altså ikke stup full, men han har åpenbart fått i seg en del. Dette etter at jeg har hentet unger, laget middag og er i ferd med å få nr. 2 i seng. Ett barn er altså våkent og hadde helt fint oppdaget at faren ikke var helt ved sine fulle fem. Jeg sendte ham rett ut igjen, og har nå fått begge i seng. Så - at han gjør sånt en sjelden gang er på ingen måte greit, forstå meg rett, men problemet mitt nå er all frustrasjonen det skaper hos meg! Jeg synes rett og slett at det er flaut og føler ikke jeg har noen å snakke med om det. Overfor min familie ønsker jeg jo at han skal fremstå best mulig, og like så overfor mine/våres felles venner. Det hjelper liksom ikke å kjefte på ham heller, det letter ikke på frustrasjonen.. Jeg er egentlig ikke så opptatt at fasade og de rundt meg vet jo at han, som alle andre, har sine sider, men jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre?! Anonymous poster hash: 31e90...f7c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Dette høres ikke greit ut i det hele tatt. Nettopp kommet hjem fra kontoret, og tydelig beruset høres ut som om han har et alkoholproblem. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Hadde aldri kunne levd med en som plutselig kan komme hjem fra jobb en helt vanlig arbeidsdag, som har rørt alkohol i det hele tatt. Alkohol utenom festligheter tilknyttet helg/ferie passer seg ikke når det gjelder en familiefar i det hele tatt. Anonymous poster hash: 4d850...43f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Det ER ikke greit! Men hvem kan jeg prate med om det? HI Anonymous poster hash: 31e90...f7c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Har du snakket med han selv om det? Hva sier han selv? Dersom han vet at du ikke aksepterer dette, og fortsatt gjør det innimellom, ville jeg foreslått familierådgivning for han tror jeg. Anonymous poster hash: 4d850...43f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Men herregud, å komme hjem tydelig beruset mens barn er våkne på en hverdag?? Hvem gjør sånt? Lurer på hva slags forsvarstale som kommer fra han her... Anonymous poster hash: bd5c7...d29
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg vet godt hva han kommer til å si. "Ja, jeg vet det var dumt" "skal ikke skje igjen" etc. Skal sies at det faktisk ikke har skjedd før at han har kommet beruset hjem mens barna har vært våkne, og mulig han tenkte de var i seng, men sånn var det nå engang ikke. MEN! Igjen. Hvem kan jeg snakke med? Jeg blir jo smågal. Det skjer såpass sjelden at jeg "glemmer" frustrasjonen fra gang til gang, men denne episoden i dag tok igrunn kaka. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: 31e90...f7c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Hvordan kommer han seg til og fra kontoret? Anonymous poster hash: 2cb4c...e7e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Ja, hvordan kommer han seg til og fra kontoret? Anonymous poster hash: 4d850...43f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Her tenker jeg hyppighet er viktig. Skjer dette stadig? En gang i året? Aldri skjedd noe lignende? Jeg hadde nok glemt det fort om det var en engangsforteelse, men selvsagt snakket med han om det. Og sagt klart fra om mine synspunkter. Men om han ofte er uetterrettelig. Kommer senere hjem uten å si fra, lar deg ta ansvar for henting og oppfølging av barn, hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg rett og slett gitt han et ultimatum. Anonymous poster hash: c18b0...5f5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Hvis han kjører bil i beruset tilstand skal du først og fremst ringe politiet. Deretter tar du kontakt med fastlegen hans og får en time, hvis han er alkis må han få hjelp. Spørsmålet er vel om du orker å bo med ham mens han får hjelp/hvis han får hjelp. Anonymous poster hash: a4d32...37a
Gjest Antarctica Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Han er vel ikke alkis om han ramler på en galei en sjelden gang. Men det er dumt og hensynsløst mot dere. Og dere må kanskje ta dere en liten prat om hva som er ålreit å gjøre, og hvordan han utøver sin foreldrerolle. Han overlater jo alt til deg og leker russ på en vanlig hverdag. Det forskyver balansen mellom dere hvis du må være vaktbikkje og hønemor for både voksne og barn i huset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå