Gå til innhold

Hvor nærme termin gav du mannen alkoholforbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri gitt han alkoholforbud, men ga beskjed om at skulle han drikke fikk han sjekke at han hadde en backup på kjøring om jeg plutselig måtte føde.

Han var ute noen ganger like før termin, passet meg helt supert å kunne breie meg på sofaen noen ganger alene. Da hadde han snakket med mine foreldre slik at han viste de kunne kjøre om noe skulle skje. Alkoholinntaket var alltid minimalt om det var noe. Hadde jeg hatt problemer med det så hadde jeg sagt noe, men jeg syns det var helt greit. Han var aldri den som drakk noe serlig, men med sin egen bursdag og ett rundt tall blandt annet rett før termin så syns jeg han kunne bli med kompisene sine og kose seg. Jeg var aldri redd for at skulle drikke så mye at han hadde gått glipp av fødselen.

Anonymous poster hash: b44b4...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fikk da aldri forbud. Heldigvis er han voksen nok til å tenke at han ikke drikker seg drita full rett før termin. Han tok seg en øl til maten noe som var helt greit. Jeg var førstegangsfødene så var sikker på at jeg ikke bare ville nyse ut ungen uansett 😉.

Skrevet

Å "gi mannen forbud" var en litt rar formulering for min del. Her blir vi enige om ting sammen.. Har lenge igjen til termin, men han kommer helt sikkert ikke til å røre alkohol den siste tiden. Det skjønner han selv, men kan alltids hende vi snakker om at det er kjekt, også. Ikke at han drikker så mye alkohol til vanlig, da. Taxi går sikkert helt fint, men vi vil helst kunne kjøre selv, vi.

Anonymous poster hash: d7004...9e7
Skrevet

Hahahaha, hvem i alle dager gir det? Snakker dere ikke sammen eller? Hvor gamle er dere? 

Anonymous poster hash: 4fa2a...274
Skrevet

Mannen her skal jeg ikke ha med på fødselen, så han kan ta en fest når han vil. Svigers skal passe barna vi har fra før, og jeg tar taxi til fødestua.

Anonymous poster hash: 477fa...610

Hvorfor det? Vil han ikke være med? Ønsker ikke du at han skal være med? 

Du behøver ikke svare, er bare nysgjerrig! :) 

Skrevet

Ettersom jeg er gift med en voksen mann og ikke en guttunge så har jeg ikke hatt behov for å forby han noen ting. 

Skrevet

Aldri. Han hadde ikke lappen ved barn nr 1, så det ble taxi på oss. Han trengte bare å alltid ha mobil i nærheten. Han er voksen nok til å ikke drikke for mye uansett om jeg er gravid eller ikke.

Om vi får et barn til vil han heller ikke få noe forbud. Er uansett nokså lite sannsynlig at han er med på neste fødsel og siden vi bor i byen blir det uansett taxi til sykehus denne gangen også.

Anonymous poster hash: e342f...0bb

Skrevet

Da jeg var fødeklar, altså 3 uker før termin, fant mannen ut at det var greit å holde seg edru i tilfelle kjærringa plutselig skulle finne på å føde. Glad jeg har en fornuftig mann og ikke en mann som setter alkohol foran kone og barn i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg har da ikke barn med en som er tilbakestående.

Skrevet

Mannen her skal jeg ikke ha med på fødselen, så han kan ta en fest når han vil. Svigers skal passe barna vi har fra før, og jeg tar taxi til fødestua.

Hvorfor det? Vil han ikke være med? Ønsker ikke du at han skal være med? 

Du behøver ikke svare, er bare nysgjerrig! :)

Jeg ønsker ikke at han skal være med.

Skrevet

Bestemmer ikke over han , men fra 3 uker før drakk han ikke en dråpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...