Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Min svoger (mannen sin bror) og min svigerinne har det ikke så greit for tiden. For å gjøre en laaaaang historie kort: Ingen av de jobber, begge sliter psykisk. Hun har ett barn fra før, sammen har de ett barn. Hun prøver så godt hun kan, selv om ting er laaaangt ifra perfekt. Men - han er så stygg med henne. Kaller henne feit, ubrukelig, dum i hodet, er ikke verdt en dritt, kommer aldri til å klare seg uten han osv. Hun har prøvd å gjøre det slutt, men han sier at det er ikke opp til henne om det skal bli slutt mellom de eller ikke. Han snakker også stygt til barnet hun har fra før. Kaller barnet dum i hodet, drittunge, kjefter og smeller uten grunn. Men barnet de to har sammen behandler han som GULL! (Barnet hun har fra før er 8år) Han klikker hver eneste dag, banner og kjefter, smeller i vegger og dører. Han kan finne på å vekke henne på natten bare for han da vil snakke om noe som har skjedd tidligere. Og han snakker ikke, han skriker og vekker begge barna. Nå har det seg slik at min svigermor (hans mor) har spurt meg om jeg veit hvordan det går med disse to, og jeg fortalte sannheten. Jeg har sett mye selv og blitt fortalt en del fra min svigerinne.men svigermor bli skikkelig grinete, og nå lurer jeg på om jeg har blandet meg litt for mye. Svigermor er klar over at de begge har sine utfordringer, men hun beskytter han og hverken svigermor eller svigerfar liker henne. Hva hadde dere gjort. Anonymous poster hash: 7ac20...5d3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Du brøyt tilliten til din svigerinne ved å fortelle hva hun har sagt til deg. Det er litt i grenseland hva man bør fortelle videre om ting man ser hjemme hos andre. Jeg sier ikke at det alltid er feil, men man bør være forsiktig. Generelt sett så vil jo mødre beskytte sine barn, så å kritisere svogeren din, blir det litt å kritisere henne også for dårlig oppdragelse/gener. Dersom du virkelig bryr deg ville det vært bedre å hjelpe de direkte. Støtte henne. Få mannen din til å snakke med broren sin. Foreslå ekteskapsrådgivning. På det du skriver virker det som svigerinnen din trenger støtte i å komme seg langt unna fyren. Han ødelegger både henne og barnet hun har fra før. Anonymous poster hash: bd8d0...c2c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Bra at du stilte opp for din svigerinne. Min svigermor baktaler også min svigerinne omtrent hver gang vi møtes. Svigerinnen min er verdens søteste, snilleste og mest omsorgsfulle. Ikke den tøffeste, men har så utrolig mange andre gode egenskaper. Jeg tar henne i forsvar hver gang. Synes forøvrig det er både stygt og drepende kjedelig å prate negativt om folk som ikke er tilstede. Anonymous poster hash: 3f958...b38
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Min svigerinne vet at jeg har sagt dette til vår svigermor. Hun har prøvd å se det selv, men blir sett på som svarteper. Jeg har også sagt til min svigerinne at hun må velge mellom en mann som behandler henne som dritt eller datteren sin. Så har ikke sveket henne på noen måte. Hi Anonymous poster hash: 7ac20...5d3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Min svigerinne vet at jeg har sagt dette til vår svigermor. Hun har prøvd å se det selv, men blir sett på som svarteper. Jeg har også sagt til min svigerinne at hun må velge mellom en mann som behandler henne som dritt eller datteren sin. Så har ikke sveket henne på noen måte. HiAnonymous poster hash: 7ac20...5d3 Hun har prøvd å si det selv, skulle det stå. Anonymous poster hash: 7ac20...5d3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg syns du skal si til din svigerinne at hvis ikke hun forlater denne drittsekken så melder du henne til barnevernet. Du ser på barnemishandling uten å gjøre noe, det er faktisk straffbart. Datteren hun har fra før vokser opp med dette monsteret av en mann, og det er liksom helt greit!? Anonymous poster hash: 5b11e...441
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Damen har prøvd selv og si noe, men ble ikke hørt. Svigermor spør deg hvordan det går. Du gjorde rett i å være ærlig. Håper du støtter damen i kampen om å gå fra mannen, ikke minst for barnets skyld. Hvor er barnefar oppi dette? Kanskje barnet bør flytte til pappa. Anonymous poster hash: 5165d...a7e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Min svigerinne vet at jeg har sagt dette til vår svigermor. Hun har prøvd å se det selv, men blir sett på som svarteper. Jeg har også sagt til min svigerinne at hun må velge mellom en mann som behandler henne som dritt eller datteren sin. Så har ikke sveket henne på noen måte. Hi Anonymous poster hash: 7ac20...5d3 Hva ønsker dere å oppnå ved å si det til svigermor? Dama trenger hjelp til å komme seg unna denne fyren. Tror dere svigermor kan hjelpe på veien eller blir hun og sønnen sterkere sammen slik at han vil prøve å få omsorgen for felles barn? Svigerinnen din trenger hjelp til å komme seg unna. Anonymous poster hash: bd8d0...c2c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Barnevernet er i ne i bildet, men det er kun forhold til barnet hun har fra før. Jeg gir henne min fulle og hele støtte, og det vet hun. Hi Anonymous poster hash: 7ac20...5d3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Siden hun har forsøkt å si det selv så synes jeg det var det riktige å fortelle det til svigermor. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en alvorsprat med mannen din også, Hi. Dere VET at det er en 8-årig jente i den familien som lever under forhold som kan ødelegge henne psykisk for resten av livet. Din manns bror er tydeligvis stabil som vekker kona om natta for å rope og skrike til henne slik at barna våkner. Dette må dere ta til barnevernet hvis foreldrene selv ikke tar tak i det NÅ. Jeg synes du og mannen din bør støtte din svigerinne til å få flyttet fra mannen, for det virker som om han manipulerer henne og driver psykisk vold mot henne (og datteren hennes) slik han holder på - det er ikke normalt å behandle en 8-åring slik, å rope og skrike så barna våkner på natta, å si at din svigerinne ikke bestemmer om hun skal flytte fra ham eller ikke. Det siste der er typisk utsagn som en psykopat kan komme med, og dere kan ikke fortsette å se på dette. Det er din manns bror, men det gjør ikke at dere kan lukke øynene for hva som foregår i den familien! Gi dem én sjanse til å ta tak i det umiddelbart via familievernkontor eller barnevern, eller så melder dere dem til bv selv. Og støtt henne slik at hun kan komme seg unna mannen! Anonymous poster hash: 4b9b0...bd0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Å kjære... Og du og mannen gjør ingenting? ?? Mannen din burde virkelig ta tak i broren sin og få han oppetter veggen og fortelle han hvordan man behandler mennesker! At du klarer være passiv? Dersom bv er inne ifht hennes barn fra før,vil svogeren din ligge tynt an i en barnefordelingssak da han ikke er skikket til å ha barn med den adferden. Sjokkert over at du tillater dette! Anonymous poster hash: c10a4...654
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Å kjære... Og du og mannen gjør ingenting? ?? Mannen din burde virkelig ta tak i broren sin og få han oppetter veggen og fortelle han hvordan man behandler mennesker! At du klarer være passiv? Dersom bv er inne ifht hennes barn fra før,vil svogeren din ligge tynt an i en barnefordelingssak da han ikke er skikket til å ha barn med den adferden. Sjokkert over at du tillater dette! Anonymous poster hash: c10a4...654 Vi har snakket med han om det, men han slenger alt tilbake på henne. Hun er en dame som trekker seg veldig unna, så det er først nå vi har forståtr akkurat hvor j... det er. Jo, vi viste de kranglet og at ikke alt var som det skulle, men ikke at det var så ille!! Jeg vet vi må gjøre noe, og denne ballen har nå så vidt begynt å rulle. Jeg er ganske brutalt ærlig men min svigerinne. Hun tør ikke fortelle bv om hvor ille det er, men jeg har sagt hun burde det. Hi Anonymous poster hash: 7ac20...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå