Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Jeg jobber i en kiosk, men vi har overvåkningskamera som de fleste andre. Dette er for å forebygge tyveri og ran. Jeg vet at sjefen min har som uvane å gå gjennom overvåkningskameraene og se hva vi gjør, - eller hva vi ikke gjør. Om vi tar fram tlf, eller om vi ikke gjør rutinene skikkelig. Jeg har ingenting å skjule, men jeg synes det er ubehagelig å være på jobb da jeg vet at dagen etter så kan det hende sjefen går igjennom videoene. Jeg VET at dette ikke er lov. Man har kun lov til å gå igjennom videoovervåkningene hvis det er pga ran eller tyveri. Burde jeg ta dette opp med han, altså at jeg føler ubehag eller burde jeg bare overse det? Anonymous poster hash: 9ea07...344
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Ta det opp med tilitsvalgte, evt fagforening. Anonymous poster hash: df9fc...0e9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Jeg hadde sett meg om etter en ny jobb. Hadde ikke orket å jobbe for noen som ikke har tillit til meg. Anonymous poster hash: a5a4c...180
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Ta det opp med tilitsvalgte, evt fagforening. Anonymous poster hash: df9fc...0e9 Sjefen min, er også den som er tillitsvalgt. Og som selger så er man sjeldent fagorganisert. Jeg slutter om 3 mnd, så sånn sett er det ikke krise mtp ny jobb. Men burde jeg konfrontere han med dette? Fordi, dette er ulovlig, sant? HI Anonymous poster hash: 9ea07...344
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ble i mange år kamera-overvåket i jobben min (utlandet), og hadde ingen problemer med det. Kan ikke helt skjønne hvorfor du synes det er ubehagelig så lenge du gjør jobben din slik det skal gjøres?! Men sjefen har ikke lov til å overvåke dere. Du kan lese mer om dette på linken under: http://www.arbeidstilsynet.no/arbeidervernartikkel.html?tid=89736 Anonymous poster hash: d7f1a...6c3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ble i mange år kamera-overvåket i jobben min (utlandet), og hadde ingen problemer med det. Kan ikke helt skjønne hvorfor du synes det er ubehagelig så lenge du gjør jobben din slik det skal gjøres?! Men sjefen har ikke lov til å overvåke dere. Du kan lese mer om dette på linken under: http://www.arbeidstilsynet.no/arbeidervernartikkel.html?tid=89736 Anonymous poster hash: d7f1a...6c3 Du kan ikke skjønne at hun reagerer når sjefen gjør noe ulovlig? Anonymous poster hash: 86b9b...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå