Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Har en på snart 7 som går på fotball en gang i uka. Det blir ikke til at vi møter opp hver gang, men veldig ofte. Jeg føler ikke gutten min har behov for det heller. Han går på skole hver dag 5 dager i uka ,og i tillegg har han sfo. Noen ganger får han ha med besøk hjem eller han besøker andre, prøver også å være flink å ta han med på skitur, svømming eller lekeland, sånne ting som som han synes er gøy, men det blir jo ikke akkurat så ofte. Han er uansett sluten når kvelden kommer, hverdagen krever jo sitt. Får det inntrykket at mange foreldre er bare såååå fantastiske når det gjelder fritidsaktiviteter at de ikke driver med annet. Jeg ønsker å følge opp sønnen min å la han få prøve seg på enkelte ting, men det kjøret som tydeligvis alle er med på det gidder jeg rett å slett ikke! Ønsker jo å ha et liv utenom også der vi ikke har planer 24/7. Sikkert mange turbokjærringer her inne som får hakeslepp nå ,men vi møter altså ikke på trening hver eneste gang, og han får heller ikke delta i absolutt alle bursdager han blir invitert i siden det er maaange og også koster oss litt. Har flere barn, ikke bare en å følge opp. Hva synes dere om det? Er jeg ei drittmor? Hvordan har dere det? Anonymous poster hash: 1af00...58e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Hvis gutten går på fotball bør dere gjøre deres beste for å få ham til å møte hver gang (utenom sykdom ol). En ting er at det betyr noe for gutten selv, men det er dumt for laget å måtte "drasse på" unger som ikke gidder møte på trening. Dere voksne trenger jo ikke være med hver gang, men gutten bør komme seg dit. Når det gjelder bursdager synes jeg også det er ufint å ikke gidde å møte opp. Om der har for dårlig råd til å hoste opp 50 kr til gave så vær åpne om det. For de aller fleste er det det å få besøk som betyr noe, ikke at barnet får gaver. Hadde noen av mine barns venner fotalt at de ikke hadde råd til presang hadde vi selvfølgelig ordnet det på en grei måte. Slik du beskriver deg selv synes jeg du virker som en lat mor som bryr deg lite om både hva som er viktig for gutten din og hva som betyr noe for vennene hans. Anonymous poster hash: 6685f...fba
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Ikke hør på burugla over her. Skjønner godt at alle bursdager ikke er aktuelle. Trening derimot er vel bare en gang per uke så det ville jeg personlig opprettholdt. Besøk kan man jo ha resten av uka Anonymous poster hash: c0919...a04
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Her går vi på alle treningene fordi jeg ønsker at gutten skal lære at den typen aktiviteter krever arbeid og engasjement. Men han er ikke tvunget til å delta på aktivitet, han valgte selv å drive med ishockey og piano. Og jeg ville ikke gått med på flere aktiviteter nå. Når det gjelder bursdager har vi ikke hart det problemet så langt fordi vi bor i utlandet og her er det ikke vanlig å ha store bursdager. Blir til at man blir invitert til kanskje 5-6 bursdager ila året og det pleier å gå. Men det kunne blitt en utfordring iom at vi driver med alpint alle sammen og er stort sett på fjellet om helgene i perioden januar-april. Jeg er faktisk på vei dit nå, mann og sønn blir hjem i helgen, nettopp pga bursdagsfest. Om det ble for mange invitasjoner på vinterstid, ville vi blitt nødt til å plukke hvilke vi går på. Ellers tilbringer gutten stort sett ettermiddagene etter skolen for seg selv. Han er sliten etter en lang skoledag (08.30-16.00) og vil gjerne leke for seg selv når lekser og pianoøving er unnagjort. Om helgene prioriterer vi familien siden vi ser lite til mannen mandag-fredag, blir ikke så ofte barnebesøk heller. Jeg har på følelsen at det er veldig viktig at norske barn er hyper sosiale til enhver tid. Her er det ikke noe forventning om at man alltid skal være med venner, tvert imot er det ansett som normalt at barn trenger egen tid og at tid med familie kommer først lørdag og søndag. Anonymous poster hash: 00a2a...b06
Gjest Mamma 2015 Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Men jeg har tre unger som alle blir invitert i svært mange bursdager i året. Minste (og i enkelte tilfeller mellomste) må ha med følge. Hvordan klarer dere det? Tipper det blir sånn ca 30 bursdagsinvitasjoner i året.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Men jeg har tre unger som alle blir invitert i svært mange bursdager i året. Minste (og i enkelte tilfeller mellomste) må ha med følge. Hvordan klarer dere det? Tipper det blir sånn ca 30 bursdagsinvitasjoner i året. De fleste unger klarer seg jo fint selv fra de er ca 4 år gamle. Etter det er det greit å avtale samkjøring med andre slik at en bringer og en annen henter. Det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: 6685f...fba
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Hjelpes! EN unge?! Har fire unger som går på alt mulig! Vi følger opp uten problemer! Travelt innimellom, men mest GØY! Dette er viktig for ungenes sosiale liv, og selvsagt også d sportslige. Når man begynner på noe, så følger d alltid forpliktelser med! Spesielt dersom man er en del av et LAG!! Du lærer ungen din dårlig lagmoral! Og dårlig selvdisiplin! (ungen vil bli som deg!) Og selvsagt går de i alle bursdager de blir inviterte til!! Hjelpes... Du driter ikke i et barns bursdag for å spare penger! For DIN del skulle jeg ønske at INGEN kom i din sønns bursdag! (for din sønns del håper jeg de andre foreldrene er litt mer oppegående!!) Dersom ungene skulle være syke, eller vi er bortreist, slik at de ikke kan gå! Så sier vi fra, beklager og vi gir likevel en gave! Anonymous poster hash: 5aa37...cc6
Førstemann Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Vi strekker oss langt for å gå på hver eneste trening. Har et barn med mild CP og et barn som er stor og tung så for begge er det å få etablert gode treningsvaner svært viktig. Bursdager er det morsomste i verden, så aldri om jeg ville nektet de å prioritere bursdager foran alt annet. Vi har 2 aktive barn og de har kveldsaktiviteter 2-3 ganger i uka. Det går fint, vi fordeler oppgavene mellom oss og har også samkjøring med andre foreldre.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Oi...så stress med ET barn? Hvis man går på en idrett stiller man opp. Det er EN dag i uka! Vi har tre stykker. Alle går på to idretter hver og de skulker ikke unna bursdager. Tåpelig. Anonymous poster hash: f6040...52b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Går man på lagsport så møter man på trening. Viss man ikke gidder gå på trening får man heller gå på feks kampsport som er individuell sport. Hva med å lære ungen at går man på en aktivitet/lagsport så har man et ansvar. Man kan ikke bare møte på turneringer man må faktisk møte opp på trening i pøsregn. Når det gjelder bursdager så høres du ut som en mor som lar sønnen gå i de bursdagene dere synes er viktige og lar de andre være. Hva om din sønn inviterte til selskap og halvparten gadd ikke komme pga det var så stress og mor gadd ikke prioritere. Her går man alltid i selskap. Selskap går før fritidsaktiviteter. Går man på aktivitet så møter man opp. Det er faktisk viktig for barna å røre på seg i løpet av uka. De bør lære å trene og ikke bare sitte hjemme. De sitter mye rolig på skolen. En dag i uka bør dere iallefall gidde stille på trening. Her trener fotballen 2 ganger + kamp og de er 9 år. Jeg kan ikke tro at gutten din blir invitert i utallige selskap hver uke. Er de så mange i klassen? Du er en lat mor. Anonymous poster hash: 6f2c6...c3c
Gjest Mamma 2015 Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 De er 23 i klassen. Jeg har ikke et barn men tre. Alle blir invitert i store selskaper og da oftest på store forsamlingshus slik at de kan invitere hele barnehagen, eller flere klasser fra skolen. Pga størrelsen på selskapene her så har jeg vurdert det som uforsvarlig å la ungene være der alene, pga at det kan gå litt hardt for seg
aanonym Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Hvis gutten går på fotball bør dere gjøre deres beste for å få ham til å møte hver gang (utenom sykdom ol). En ting er at det betyr noe for gutten selv, men det er dumt for laget å måtte "drasse på" unger som ikke gidder møte på trening. Dere voksne trenger jo ikke være med hver gang, men gutten bør komme seg dit. Når det gjelder bursdager synes jeg også det er ufint å ikke gidde å møte opp. Om der har for dårlig råd til å hoste opp 50 kr til gave så vær åpne om det. For de aller fleste er det det å få besøk som betyr noe, ikke at barnet får gaver. Hadde noen av mine barns venner fotalt at de ikke hadde råd til presang hadde vi selvfølgelig ordnet det på en grei måte. Slik du beskriver deg selv synes jeg du virker som en lat mor som bryr deg lite om både hva som er viktig for gutten din og hva som betyr noe for vennene hans. Anonymous poster hash: 6685f...fba Om du er burugle, så er vi flere. Bursdager betyr så mye for den som har bursdag at det er skikkelig ufint å ikke komme. Det handle rom prioriteringer, og å være en god venn. Det er forsåvidt greit å droppe en trening nå og da, så fremt man sier fra. På den annen side er det gjerne mange som venter på å få plass på laget, og da er det dumt at plassen er opptatt av noen som slenge innom nå og da. Og ganske snart vil du se at de som trener mest blir best, og det er jo rettferdig at de får mest spilletid.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Du er helt sikkert ikke en drittmor Fritidsaktiviteter som lagidrett, korps etc krever dedikasjon, hvis ikke går det ikke bare utover ditt barn, men hele laget. Kan man ikke følge opp (fordi man ønsker mer fri i hverdagen) får man heller droppe det. Bursdager møter man selvfølgelig i, medmindre man har tungtveiende grunner som sykdom. Hilsen fembarnsmor som har satt fredag som fridag Anonymous poster hash: ef8c1...996
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Jeg mener gode treningsvaner må inn fra småskolealder, og er man med på lagidrett er det ihvertfall viktig å være med hele veien. Man dropper ikke trening og stiller på kamp, skal man være med på lagidrett stiller man opp for laget, på trening OG på kamp. Etterhvert som de blir eldre får de ikke være med på kamp om de ikke følger opp treningene. Fra 2.klasse begynner de med 2 treninger i uken, fra 4.klasse har de 3 treninger i uken. Min 8.klassing har 4 fotballtreninger i uken pluss en frivillig femte trening. De fører fravær og tar ut lag til kamp etter hvem som kommer på trening, er man med i lagidrett er det sånn det må være. Bursdager går man i så sant man kan, det er en viktig dag for bursdagsbarnet og man prøver så godt man kan å stille opp. Vi har fire barn og det er ikke noe problem å følge dem opp synes jeg. Følge i bursdag trenger de ikke etter fylte 4-5 år, og vi er to foreldre som kan dele på oss i tillegg til at vi også avtaler samkjøring med foreldrene til venner. Det blir travle ettermiddager selvfølgelig, men sånn er det når man har valgt å få flere barn. Barna skal selvfølgelig ikke lide under det, å måtte bli hjemme fra en bursdag det blir snakket om i barnehagen/skolen før og etter selskapet fordi vi foreldre synes det er slitsomt med alle disse selskapene er ikke aktuelt altså. Ungene elsker jo å gå i bursdag. Anonymous poster hash: 7b293...a13
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Synes du er urimelig . Kan ikke skulke treninger uten god grunn, hva slaga holdninger og forbilde er du for barnet? Han kommer til å få den holdninga til mer . Kanskje også å skulke skolen? Idag gidder vi ikke dere ..... Er man med så er man med. Kun sykdom eller annet viktig er grunn nok her. Anonymous poster hash: 2265e...1a4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Har en på snart 7 som går på fotball en gang i uka. Det blir ikke til at vi møter opp hver gang, men veldig ofte. Jeg føler ikke gutten min har behov for det heller. Han går på skole hver dag 5 dager i uka ,og i tillegg har han sfo. Noen ganger får han ha med besøk hjem eller han besøker andre, prøver også å være flink å ta han med på skitur, svømming eller lekeland, sånne ting som som han synes er gøy, men det blir jo ikke akkurat så ofte. Han er uansett sluten når kvelden kommer, hverdagen krever jo sitt. Får det inntrykket at mange foreldre er bare såååå fantastiske når det gjelder fritidsaktiviteter at de ikke driver med annet. Jeg ønsker å følge opp sønnen min å la han få prøve seg på enkelte ting, men det kjøret som tydeligvis alle er med på det gidder jeg rett å slett ikke! Ønsker jo å ha et liv utenom også der vi ikke har planer 24/7. Sikkert mange turbokjærringer her inne som får hakeslepp nå ,men vi møter altså ikke på trening hver eneste gang, og han får heller ikke delta i absolutt alle bursdager han blir invitert i siden det er maaange og også koster oss litt. Har flere barn, ikke bare en å følge opp. Hva synes dere om det? Er jeg ei drittmor? Hvordan har dere det? Anonymous poster hash: 1af00...58e Drittmor? Sikkert ikke. Men du er lat og fører din latskap over på ungene. Du nevner jo ikke hva de andre barna gjør av fritidsaktiviteter da! Har tre barn og klarer da fint å følge opp på fritidsaktiviteter og bursdager! Det er ikke så smart å få fler barn enn man klarer å følge opp! Anonymous poster hash: 344ef...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå