Gå til innhold

Student og støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er blitt gravid, og jeg er i uke 6 så det er jo enda usikkert. Men, jeg er student på høyskole og studerer barnehagelærer, første året mitt. Det er treårig studie, altså bachelor. Men jeg vil da få termin i november en gang. Jeg lurer derfor på hva jeg skal gjøre til neste år. Har egentlig tenkt på å fryse utdanningen min, ta et eller to pause år, tenker det er dumt å "hoppe av" midt i studiet. Men det jeg lurer på da, om jeg gjør slik jeg har tenkt, hva kan jeg få i støtte? Noen av dere som har vært i samme situasjon? Burde vel nevnest at jeg bor sammen med barnefar, han eier ene delen av en tomannsbosted, som jeg betaler litt leie av, 3500 i mnd. Han jobber fast, 4 på jobb 4 veke hjemme. Han tjener 20 000 kr i mnd, også er det oppgjør to ganger i året, og det kan gå begge veier, siden de 20 000 kr han får hver måned er forskudd på det oppgjøret. Han betaler også ca 15 000 i regninger hver måned, om det har noe å si. Så han klarer ikke forsørge både meg og barn, om det er eneste mulighet.

Anonymous poster hash: 8ea96...19c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke går videre til høsten har du ikke rett på støtte fra lånekassen så da blir det kun engangsstønaden om du gjør slik du tenker.

Lurere å faktisk fortsette til høsten og ta pause når du må. Da får du foreldrestipend fra lånekassen i tillegg til engangsstønaden.

Anonymous poster hash: 31c05...e6d
Skrevet

Du kan ta fødselspermisjon fra studiene. Da får du engangsstønaden + at du vil få fødselspenger fra Lånekassen.

Anonymous poster hash: 86ef2...db1
Skrevet

Når må jeg søke om fødselspermisjon da?

Skrevet

Når må jeg søke om fødselspermisjon da?

Du må høre med studiestedet ditt og lese på Lånekassen sin nettside

Anonymous poster hash: 86ef2...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...