Gå til innhold

Norwegian.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere Kjos slår datterselskapet sitt konkurs i dag?

Anonymous poster hash: 30a5d...609
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: c6e8c...fde
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 10d0c...38b
Skrevet

Det er nesten så jeg håper det, pilotene bør innse realiteten og forstå at de er i ferd med å ødelegge sin egen arbeidsplass.

Anonymous poster hash: e36fc...d7a
Skrevet

Det er nesten så jeg håper det, pilotene bør innse realiteten og forstå at de er i ferd med å ødelegge sin egen arbeidsplass.

Det er heller Kjos som driver rovdrift på sine ansatte. De vil jo helst ikke ha noen ansatte i det hele tatt, bare leie inn folk. På den måten slipper Norwegian alt av arbeidsgiveransvar ved f.eks sykemeldinger, svangerskap, osv. Argumentet til Kjos for å slå datterselskapet konkuns er jo rett og slett fordi han ikke vil forholde seg til vanlig tariff. Boikott Norwegian! 

Anonymous poster hash: ae356...adc

Skrevet

Det er heller Kjos som driver rovdrift på sine ansatte. De vil jo helst ikke ha noen ansatte i det hele tatt, bare leie inn folk. På den måten slipper Norwegian alt av arbeidsgiveransvar ved f.eks sykemeldinger, svangerskap, osv. Argumentet til Kjos for å slå datterselskapet konkuns er jo rett og slett fordi han ikke vil forholde seg til vanlig tariff. Boikott Norwegian! 

Anonymous poster hash: ae356...adc

Sett deg litt inn i konsernstruktur! Det er ofte at morselskapet kun er et paraplyselskap, og at datterselskap opprettes for daglig drift og ansattelser. At pilotene mener at de reelt burde vært ansatt i morselskapet er ikke dermen sagt at de har rett, og slik parat holder på så er de en meget uprofesjonell part i denne konflikten. Forøvrig så er det ikke pga lønn at man eventuelt slår datterselskapet NPU konkurs, men fordi styret er forpliktet til å melde inn konkurs hvis man har negativ egenkapital og man ikke ser en løsning på grunnen til negativ egenkapital. Når situsjonen er slik at Parat nekter å møte NAN i det hele tatt så ses dette på som en langvarig konflikt som vil forverre den negative egenkapitalen, og det igjen vil til slutt tvinge styret til å begjære selskapet konkurs da de ikke klarer å møte sine forpliktelser. Dette fordrer selvfølgelig at styret i morselskapet vedtar å ikke pøse inn penger i et selskap som ikke har inntekt lenger, og sannsynligheten for det vil jeg tro er stor. 

Skrevet

Det beste hadde vært om Kjos hadde avviklet hele fly-opplegget sitt.

Anonymous poster hash: 668de...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...