Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 På lørdag, med ca 10 gjester, menyen var klar men fikk nettopp vite at en av gjestene ikke tåler melk og gluten!! Hva serverer jeg da?? Forslag folkens?? Anonymous poster hash: 4ff35...926
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Hør med den allergiske hva som faktisk går bra å spise, hvilke produkter du kan erstatte med osv. For det er forskjell på å være melkeintolerant enn å være allergisk mot, er det, melkeprotein? Men de jeg kjenner med såpass store allergier pleier å ta med egen mat Anonymous poster hash: 97b79...569
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Hva hadde du tenkt å lage? Mye av maten kan tilpasses ved å bytte ut matvarene med annet eller bare gjøre litt om på det du tenkte lage. Anonymous poster hash: 080df...fbc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Litt vanskelig å si uten å vite menyen... Men d finnes jo laktosefri melk/fløte/rømme. Er d mel til f.x. saus, kan du bruke maizenna istedet. Hør med den d gjelder! Anonymous poster hash: 492bb...ae3
<3Miinsiin<3 Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Jeg får ikke tak i cottagechees og creme fraiche som er uten laktose, han er allergisk mot laktosen! :/ hva ville dere servert i en 30 årsdag?
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Tapas, kylling suppe ( kokt på kokosmelk) med ris, taco med skjell. Dessert: hjemmelaget sorbet? Om du går inn på allergikokken.no. Så velger du bare de allergier. Så får en tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå