Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Før satt jeg å leste artikler, forskningsrapporter ja, jeg visste vell "alt" og kunne svare for det meste. Nå har jeg gått hjemme ganske lenge og jeg har falt helt ut av alt. Har ikke lyst til å se en dokumentar engang. Det eneste er hjernedøde serier. Artiklene er byttet ut med kryssord. Jeg er blitt så DUM, hva gjør man for å bli "smart" igjen? Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738
sug lut Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 (endret) Hjernen er som en muskel, og det er ikke nødvendigvis lystbetont i starten å trene noen som helst muskel. Men går du hjemme i perm eller i sykdom? Perm=ammetåke, mens sykdom og alt rundt den ofte tar så mye krefter at det nesten ikke er mulig å få til mer. Hvis ingen av disse stemmer så begynn å lese, kryssord er flott, utfordre hjernen litt etter litt - det er mulig å komme ut igjen av gørra! Endret 5. mars 2015 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Hehe, syntes tittelen var så passende med tema Anonymous poster hash: e0d7b...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738 Ikke misforstå meg, men det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kanskje det er noe som skjer rent fysiologisk etter man får barn? Hjernen er som en muskel, og det er ikke nødvendigvis lystbetont i starten å trene noen som helst muskel. Men går du hjemme i perm eller i sykdom? Perm=ammetåke, mens sykdom og alt rundt den ofte tar så mye krefter at det nesten ikke er mulig å få til mer. Hvis ingen av disse stemmer så begynn å lese, kryssord er flott, utfordre hjernen litt etter litt - det er mulig å komme ut igjen av gørra! Går hjemme pga sykdom. Gleder meg til å komme meg ut i jobb hvor jeg blir "tvunget" til å trene hjernen, men jeg er så redd for at dette er det nye meg Jeg vil ikke være dum! Sånn - nå har jeg fått litt oppmerksomhet Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6
sug lut Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738 Ikke misforstå meg, men det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kanskje det er noe som skjer rent fysiologisk etter man får barn? Hjernen er som en muskel, og det er ikke nødvendigvis lystbetont i starten å trene noen som helst muskel. Men går du hjemme i perm eller i sykdom? Perm=ammetåke, mens sykdom og alt rundt den ofte tar så mye krefter at det nesten ikke er mulig å få til mer. Hvis ingen av disse stemmer så begynn å lese, kryssord er flott, utfordre hjernen litt etter litt - det er mulig å komme ut igjen av gørra! Går hjemme pga sykdom. Gleder meg til å komme meg ut i jobb hvor jeg blir "tvunget" til å trene hjernen, men jeg er så redd for at dette er det nye meg Jeg vil ikke være dum! Sånn - nå har jeg fått litt oppmerksomhet Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6 Det er bare det midlertidige deg. Du er neppe dummere nå enn før, men du har brukt mentale krefter på å være syk og alt rundt det, tipper jeg - det skjer de fleste ved langvarig sykdom (og kortvarig også, men da tenker man ikke over det, ingen leser forskningsartikler mens man har influensa). Å ikke ville være dum er et godt utgangspunkt, synes jeg, for en skummelt stor andel mennesker er hjertelig fornøyde med å være dumme og uopplyste.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738 Ikke misforstå meg, men det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kanskje det er noe som skjer rent fysiologisk etter man får barn? Hadde ikke forundret meg. Venter nr fem, så jeg er vel snart på minussiden når det gjelder IQ. Er noe med distraksjonene også. Ikke lett å konsentrere seg om jobb mens man lurer på om småtten har regnvotter i bhg, bekymrer seg for seksåringen som har vært pjusk i det siste, prøver å få hverdagskabalen til å gå opp og har tusen andre tanker i hodet samtidig... Anonymous poster hash: 414ea...738
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738 Ikke misforstå meg, men det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kanskje det er noe som skjer rent fysiologisk etter man får barn? Hjernen er som en muskel, og det er ikke nødvendigvis lystbetont i starten å trene noen som helst muskel. Men går du hjemme i perm eller i sykdom? Perm=ammetåke, mens sykdom og alt rundt den ofte tar så mye krefter at det nesten ikke er mulig å få til mer. Hvis ingen av disse stemmer så begynn å lese, kryssord er flott, utfordre hjernen litt etter litt - det er mulig å komme ut igjen av gørra! Går hjemme pga sykdom. Gleder meg til å komme meg ut i jobb hvor jeg blir "tvunget" til å trene hjernen, men jeg er så redd for at dette er det nye meg Jeg vil ikke være dum! Sånn - nå har jeg fått litt oppmerksomhet Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6 Det er bare det midlertidige deg. Du er neppe dummere nå enn før, men du har brukt mentale krefter på å være syk og alt rundt det, tipper jeg - det skjer de fleste ved langvarig sykdom (og kortvarig også, men da tenker man ikke over det, ingen leser forskningsartikler mens man har influensa). Å ikke ville være dum er et godt utgangspunkt, synes jeg, for en skummelt stor andel mennesker er hjertelig fornøyde med å være dumme og uopplyste. Ja, du har vell rett. Sykdommen tar litt på så jeg får skylde på det. Før når jeg var belest var det mest irriterende i verden "dumme" mennesker, litt rart å sitte på den andre siden av bordet nå. Vell, kanskje jeg bare har godt av det og kjenne på hvor flaut det er hvis noen stiller spørsmål eller forklarer ting som jeg ikke aner bæra av HI Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Jeg også! Jobber som stipendiat, men føler neg dummere og dummere for hvert barn. På seminarer må jeg hele tiden konsentrere meg for ikke å falle helt av. Skjønner ofte ikke hva som blir sagt, og ender med å konsentrere meg om å se interessert ut. Føler det blir en lang vei tilbake etter denne permisjonen Anonymous poster hash: 414ea...738 Ikke misforstå meg, men det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kanskje det er noe som skjer rent fysiologisk etter man får barn? Hadde ikke forundret meg. Venter nr fem, så jeg er vel snart på minussiden når det gjelder IQ. Er noe med distraksjonene også. Ikke lett å konsentrere seg om jobb mens man lurer på om småtten har regnvotter i bhg, bekymrer seg for seksåringen som har vært pjusk i det siste, prøver å få hverdagskabalen til å gå opp og har tusen andre tanker i hodet samtidig... Anonymous poster hash: 414ea...738 Er sant det. Imponerende at du har hele 5 barn snart! Er vell ikke rart at IQ'en ikke viser utad til å være på topp, er nok ikke IQ*en som er gått ned, er vell heller mange baller i lufta konstant Anonymous poster hash: 7c9e6...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå