Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Hvordan få i ungen på 1 år antibiotika? Skulle egentlig få en som er mer konsentrert så han bare trenger å få 1ml per dose, men det var de tom for på apoteket og hadde 17 ukers leveringstid. Gadd ikke kjøre langt til et annet apotek da jeg er syk selv med blant annet feber. Så han fikk en som er på 2,5 ml per dose, ikke enormt mye men jeg måtte bruke fysisk makt for å få det i han. Han vil jo ikke ha. Og ca halvparten kom ut igjen. Brukte en sprøyte. Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 uff, kjedelig...men du må bare få sprøytet det bak der hvor jekslene kommer og håpe at det meste kommer ned.. stakkar sliten, og god bedring til ham! Anonymous poster hash: c3267...94e
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Hva slags er det da? Sikkert en som smaker vondt? Vi har brukt makt på vår. hatt 9 runder på 9 mnd, men ber alltid om den som smaker greit nok...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Holde fast og sprøyte.. Er jeg alene setter jeg meg på gulvet med hode i fanget mitt. Så låser jeg kroppen hans med føttene mine.. Anonymous poster hash: 6f44d...4ea
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Er apocelin eller hva den heter. Vet ikke hvordan den smaker men den lukta godt. Så nettopp at det står at den må taes 7 dager og barnehagen gir ikke medisin, så han må være hjemme i 7 dager! Legen sa 5 dager til meg og jeg tenkte at det er greit siden to av dagene er helga. Mannen blir hjemme i morgen heldigvis. Hodet mitt holder på å eksplodere... Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Mother Gothel Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Holde fast og sprøyte.. Er jeg alene setter jeg meg på gulvet med hode i fanget mitt. Så låser jeg kroppen hans med føttene mine.. Anonymous poster hash: 6f44d...4ea Det ser og høres fælt ut, men det er det som virker.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Joda jeg brukte makt på han, "heldigvis" vrælte han så det ikke var vanskelig. Vanligvis så kniper han igjen munnen. Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Bland den i saft eller sjokomelk. Anonymous poster hash: 0d0ea...402
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Det går seg ofte til. Etter et par ganger forstår de at det ikke nytter med motstand. Det forutsetter at du er konsekvent og ikke viser antydning til å gi deg Anonymous poster hash: 552c7...30e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Du trenger ikke ha han hjemme i 7 dager! Bare levere seint og hente tidlig. Da gir du AB rett før og rett etter barnehagen, samt dobbel dose før leggetid. Ta en tlf til legen, så kan han bekrefte dette. Dette var vanlig dosering tidligere... Anonymous poster hash: 7bbf5...b47
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Den som finner opp antibiotika som stikkpiller kommer til å bli rik... Anonymous poster hash: 509ef...2dc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Bland den i saft eller sjokomelk. Anonymous poster hash: 0d0ea...402 Melk kan han ikke få pga veldig mye slim i systemet. Og saft vil han ikke ha av en eller annen grunn. Er nok like greit å gi det på sprøyte så vi vet at han får i seg alt. F.eks saft kan han f.eks nekte å drikke opp og vi har ikke uendelig mye antibiotika så vi kan sløse. Men takk for tipset! Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Vi hadde det samme problemet med vår ettåring, han hylte og spyttet alt ut igjen. Vi fikk tips om å bruke sånne sprøyter du gir tran med (easytran), de er så smale at de er lett å presse inn i munnen. Så puttet vi sprøyten langt bak i munnen helt på siden og sprøytet sakte inn og holdt for nesen hans slik at han måtte svelge det. Og så tullet og tøyset vi masse mens dette pågikk, samt gav han noe godt etterpå (sjokoladebit, potetgull o.l. alt er lov i sånne tilfeller). Etter noen dager så lo han bare han så sprøyten Anonymous poster hash: d66f8...e99 Anonymous poster hash: d66f8...e99
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Det går seg ofte til. Etter et par ganger forstår de at det ikke nytter med motstand. Det forutsetter at du er konsekvent og ikke viser antydning til å gi degAnonymous poster hash: 552c7...30e Får se, håper det skjer. Han hadde øyekatarr tidligere og han ga seg aldri med å være hysterisk og protestere når han fikk antibiotika som øyedråper. Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Vi hadde det samme problemet med vår ettåring, han hylte og spyttet alt ut igjen. Vi fikk tips om å bruke sånne sprøyter du gir tran med (easytran), de er så smale at de er lett å presse inn i munnen. Så puttet vi sprøyten langt bak i munnen helt på siden og sprøytet sakte inn og holdt for nesen hans slik at han måtte svelge det. Og så tullet og tøyset vi masse mens dette pågikk, samt gav han noe godt etterpå (sjokoladebit, potetgull o.l. alt er lov i sånne tilfeller). Etter noen dager så lo han bare han så sprøyten Anonymous poster hash: d66f8...e99 Anonymous poster hash: d66f8...e99 nytter ikke å tulle når han er rasende har en tynn sprøyte av samme type som tåler koking, så kan prøve den. Hadde transprøyter før, de grønne, men de tåler ikke koking og ble aldri ordentlig rene så de heiv vi. Han vil ikke spise noe (foreløbig), så nytter ikke med en sjokoladebit, men ser poenget ditt. Takk Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Du trenger ikke ha han hjemme i 7 dager! Bare levere seint og hente tidlig. Da gir du AB rett før og rett etter barnehagen, samt dobbel dose før leggetid. Ta en tlf til legen, så kan han bekrefte dette. Dette var vanlig dosering tidligere...Anonymous poster hash: 7bbf5...b47 Barnehagen ligger dessverre et godt sykke unna så er tidkrevende å hente og levere. Men kan vurdere å gjøre som du sier. Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 Den som finner opp antibiotika som stikkpiller kommer til å bli rik... Anonymous poster hash: 509ef...2dc åja! Anonymous poster hash: c7ac3...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Den som er konsentrert smaker MYE dårligere enn den andre. Anonymous poster hash: 90c54...8a4
uanonym Skrevet 5. mars 2015 #19 Skrevet 5. mars 2015 Av alle de penicillin sortene vi har prøvd så er appocillin den med desidert styggeste smak. Vi klarte å tvinge medisinen i gutten, men han kastet det opp igjen like fort. Va om et annet merke, og det gikk greit.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #20 Skrevet 5. mars 2015 Vi fikk en rosa en som lukta tyggis. Så jeg hadde ringt legen å få skrevet ut en annen en. Anonymous poster hash: 7731f...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå