Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Idag har vi vært på sykehuset og fått konstatert at jenta mi er langsynt. Pluss 7 skal brillene være. Men jeg får så vondt av henne...Hun er en forsiktig unge rødslig hår..tenker at dette vil hun bli mobbet for. Vet at unger kan være utrolig slemme. Siden jeg er alene med henne er det sånn at far skal betale noe for briller når de ikke blir dekket? Anonymous poster hash: 3fc9d...6d1
nimmelim Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 nav dekker briller. og en egenandel på 430(?) kr på innfatning. Resten dekker du.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 nav dekker briller. og en egenandel på 430(?) kr på innfatning. Resten dekker du. Optikeren på sykehuset sa at nav ikke dekker briller i det hele tatt da det ikke er sjeling eller stor forskjell på høyre og venstre øye. Anonymous poster hash: 3fc9d...6d1
nimmelim Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 nav dekker briller. og en egenandel på 430(?) kr på innfatning. Resten dekker du. Optikeren på sykehuset sa at nav ikke dekker briller i det hele tatt da det ikke er sjeling eller stor forskjell på høyre og venstre øye. Anonymous poster hash: 3fc9d...6d1 jeg fikk nå iallfall dekket og har mye svakere styrke enn jenta di.... :S og vi har også gått jevnlig til sykehus osv... men da skal ikke jeg uttale meg, for jeg sitter ikke med fasiten,MEN det er slik for barnet mitt iallfall
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Har ikke opplevd at mine barns venner og bekjente har blitt ertet for briller. Derimot har min eldste lyst på briller for det er kult. Du har nå muligheten til (om ikke helt ennå) å finne briller som gjør at hun ser stilig ut. Ikke velg de dølle brillene i årevis. Anonymous poster hash: 24dee...6fb
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Min sønn fikk konstatert at han er langsynt da han var tre år. Han har briller 5 pluss. De blir dekket av NAV, har aldri vært snakk om noe annet. Snakke med optikeren, de vet alt sånt. Vi dro dit og bestilte briller, optikeren ordna alle søknadsskjemaer. Kan vel anbefale å ikke dra til feks Specsavers, men et sted man får litt mer service.. Når det gjelder det å bli mobba - det burde da virkelig ikke være et problem. Velg noen fine briller, og viktigst, noen lette og gode med perfekt passform. Hun vil mest sannsynlig oppdage hvor fantastisk det er med briller, siden hun plutselig ser, og da vil hun ikke ta dem av seg. Sånn var det i hvert fall hos oss. Nå er hun så liten, unger i den alderen mobber neppe med vilje. I bhg var det slik at de spurte i starten om hvorfor han hadde briller, de fikk svar og så var det greit. Etter en tid er det helt vanlig at han har briller, ingen som tenker over det lenger. Dette går mest sannsynlig veldig bra! :-) Anonymous poster hash: c8a24...e10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå