Gå til innhold

Utredning for ADD hos voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal utredes for ADD. Hvordan foregår det? Er det masse spørreskjemaer som skal fylles ut, eller samtaler? 

Hva var evt dine symptomer? 

Veldig takknemlig for svar. :-) 

Anonymous poster hash: dff24...9ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp, jeg vil også vite dette :)

Anonymous poster hash: 95463...bc3
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 95463...bc3
Skrevet

Jeg vil tro det er ganske likt som for barn på mye. Du må helt sikkert fylle ut mange skjemaer, og antagelig vil andre nær deg bli bedt om det samme (for eksempel samboer/ektefelle, mor/søster el) dersom du synes det er greit. Så må du gjennom en utvidet somatisk undersøkelse og muligens også EEG og MR alt ettersom. Det vil også bli flere samtaler der ulike aspekt skal diskuteres. For barn er det hvordan de var som spedbarn og smårollinger og utfordringer i hverdagen, for deg som voksen vil jeg tro det gjelder spørsmål om egen barndom og ungdomstid og hvilke utfordringer du har i dag. I tillegg vil de nok kartlegge familiehistorien din så grundig som mulig.

Jeg er ikke utredet for ADD, men tror jeg har dette (har barn med ADHD). Mine symptomer er bl.a. at jeg sliter veldig med å konsentrere meg om alt som jeg ikke er engasjert i. Jeg kan fort lese samme siden i en fagbok 4-5 ganger og likevel ikke huske noe særlig etterpå. Kort tid etter at jeg har lært meg noe, har jeg glemt nesten alt. I tillegg har jeg dårlig oppmerksomhet, spesielt i situasjoner hvor jeg er ukomfortabel. F.eks. har jeg klart å rygge bilen vår inn i ting 7-8 ganger på de 16 årene jeg har hatt sertifikatet, mens å kjøre framover er null problem (heldigvis!). Jeg har alltid vært usedvanlig klossete og uvanlig (over)følsom for sanseinntrykk. Jeg hører f.eks. aldri på musikk frivillig fordi jeg synes det er så bråkete.

Anonymous poster hash: efca3...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...