Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Vi kjøpte en valp for 5 dager siden. Og da vi kom for å hente den, såg vi att den hadde "skadet" seg på øye. Dei sa att den hadde sloss med en valp, og att dei hadde vert hos dyrlegen med han, og da hadde dyrlegen sagt att det ville gå tilbake. Vi trodde jo det siden det sto i hundeboken med underskrift av dyrlegen😊 siden han ikke er blitt bedre på øye enda, klør og hyle samtidig, tok vi han med til dyrlegen her vi bor. Og hun sa med engang att han må operere, att det ikke vil gå bort av seg selv. Og det kommer på 4000,- vi betalte 6500,- for hunden. Hva ville dere gjort? Krevd litt penger tilbake? Eller skal vi bare glemme saken? Det er ikke oppdretter, så ingenting er skriftlig. Så kommer vell ingen veg uansett 😕 Anonymous poster hash: eff31...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Heter "cherry eye" det han har fått 😊 HI Anonymous poster hash: eff31...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Krevd penger av selger. Dere har vel en salgskontrakt? Dere har der forhåpentligvis betalt for en frisk valp. Og så håper jeg dere har forsikring, for det blir mange utgifter framover uansett. Anonymous poster hash: 50718...69a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Du har noen rettigheter ift kjøpslovem Anonymous poster hash: e75e3...a90
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Forøvrig er ikke cherry eye en skade fra slåsskamp. Anonymous poster hash: 50718...69a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Forøvrig er ikke cherry eye en skade fra slåsskamp. Anonymous poster hash: 50718...69a Er vell noe dei bare sa til oss da 😡 hi Anonymous poster hash: eff31...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Dårlig gjort av selgerne, hi. Jeg hadde møtt opp på døren til dem og krevd penger. Fy faen, så provosert jeg ble. Anonymous poster hash: cfd52...672
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Huff, ikke bra å kjøpe hund utenom seriøs, NKK-registert oppdretter. Også uten kontrakt...Da har du ingen rettigheter, så da ville jeg bare betalt veterinæren og sørget for å forsikre hunden nå. Anonymous poster hash: 51a1d...754
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Dårlig gjort ja! Har ikke ord selv 😕utrolig hvor useriøse enkelte kan bli. Men rart att dyrlegen dei har vert hos ikke hadde skreve om det i boka. HI Anonymous poster hash: eff31...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Lukter svindel lang vei.... ALDRI kjøp blandingshunder eller hunder uten reg. I NKk fra oppdrettere med godt rykte. Anonymous poster hash: e75e3...a90
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Dårlig gjort ja! Har ikke ord selv utrolig hvor useriøse enkelte kan bli. Men rart att dyrlegen dei har vert hos ikke hadde skreve om det i boka. HI Anonymous poster hash: eff31...6fc For alt du vet, så kan de ha løyet om at de har vært hos veterinær med den. Anonymous poster hash: cfd52...672
MissYou Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Støtter dem som sier, aldri kjøp en hund uten reg i nkk. For skjer det sånne ting så har du rettigheter og uten det så kan du bare glemme det. Sørg for å ta han med til veterinær og ikke la valpen lide noe mer, stakkar! Det med penger kan du ordne etterhvert. Har du forsikret hunden?
skjotta Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Cherry eye er en tilstand der kjertelen i det tredje øyelokket prolapser. Den er ikke "fororsaket" av noe. Følg nøye med på hundens andre øye, da det ofte skjer på begge. Høres ut som om du har betalt overpris for en blandingshund av tvilsomme "oppdrettere" og derfor ville jeg ikke hatt forhåpninger om å få penger fra dem.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ville kontaktet dyrelegen som hadde skrevet og signert i hundeboka. Tatt kontakt for å høre hva han/hun hadde gjort og hvorfor det ikke var blitt bort noe mer for valpen. Anonymous poster hash: 722e0...64c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Nei er vell i grunn bare å glemme og få penger igjen 😕 har ikke rukket å forsikre den enda. Typisk 😣 så det skal vi fiske i dag, tilfelle det skjer med det andre øyet og. Bare irritert over hvor uærlige folk kan bli 😡 hunden har jo vondt, hyle av smerte når den prøver å klø seg der. Klør sikkert mye og 😕 får vondt i mamma hjerte mitt. Må gå slik i 5 dager til før dyrlegen hadde ledig time 😞 HI Anonymous poster hash: eff31...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Jeg ville kontaktet dyrelegen som hadde skrevet og signert i hundeboka. Tatt kontakt for å høre hva han/hun hadde gjort og hvorfor det ikke var blitt bort noe mer for valpen. Anonymous poster hash: 722e0...64c Takk for tips. Det skal jeg gjøre med engang 😀 HI 😉 Anonymous poster hash: eff31...6fc
sug lut Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 Nei er vell i grunn bare å glemme og få penger igjen har ikke rukket å forsikre den enda. Typisk så det skal vi fiske i dag, tilfelle det skjer med det andre øyet og. Bare irritert over hvor uærlige folk kan bli hunden har jo vondt, hyle av smerte når den prøver å klø seg der. Klør sikkert mye og får vondt i mamma hjerte mitt. Må gå slik i 5 dager til før dyrlegen hadde ledig time HI Anonymous poster hash: eff31...6fc Da kontakter du en annen dyrlege.
Dr. Fyll Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Nei er vell i grunn bare å glemme og få penger igjen 😕 har ikke rukket å forsikre den enda. Typisk 😣 så det skal vi fiske i dag, tilfelle det skjer med det andre øyet og. Bare irritert over hvor uærlige folk kan bli 😡 hunden har jo vondt, hyle av smerte når den prøver å klø seg der. Klør sikkert mye og 😕 får vondt i mamma hjerte mitt. Må gå slik i 5 dager til før dyrlegen hadde ledig time 😞 HI Anonymous poster hash: eff31...6fc Du kan ikke vente 5 dager. Siden hunden klør så voldsomt og har det vondt, må den få øyeblikkelig hjelp, ellers kan den risikere å klø hull på øyet. Om operasjonen kun koster 4000 er dere heldige. Forsikring hadde nok ikke dekket operasjon uansett, siden skaden/sykdommen allerede hadde oppstått før dere kjøpte hunden.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #19 Skrevet 5. mars 2015 Nei hi, 5 dager er lenge å vente for den stakkars hunden. Får helt vondt i magen jeg nå. Om den dyrlegen du har vært hos ikke har ledig time så drar du til en annen. Det må da finnes flere dyrleger i nærheten vel?? Her jeg bor er det 2 dyreklinikker og når hunden min skulle opereres så måtte vi kjøre en time en vei til den dyrlegen som skulle operere han. Hente han samme dag, og neste dag for kontroll og igjen 2 dager etterpå. Penger var ikke viktig idet hele tatt, hunden min skulle ikke lide noe mer enn han måtte og ville bare at han skulle ha det bra. Skjerp deg hi og hjelp hunden din!!!! Anonymous poster hash: cfd52...672
Pobie Skrevet 5. mars 2015 #20 Skrevet 5. mars 2015 Snodig at du ikke har fått time hos dyrlegen før om 5 dager?? De må vel ta høyde for nødstilfeller, slik at de alltid har ledige plasser, evt be dere komme med hunden etter normal åpningstid. Eller kansellere et av rutinebesøkene (f eks vaksinering) slik at dere kan komme inn med en valp som har smerter og lider. Hvis de helt seriøst ikke har mulighet til å gi dere time før om 5 dager, må dere ringe en annen dyrlege og heller kjøre litt lenger. Stakkars valpen kan da ikke gå og lide i 5 dager. Cherry eye er en ekstremt smertefull tilstand.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #21 Skrevet 5. mars 2015 Kjøp ALDRI hund/katt/kanin eller hva enn det er hvis det ikke er en kontrakt inni bilde, men nå er skaden allerede skjedd. Men da vet du til en annen gang iallefall Hvis veterinæren ikke har ledig time før om 5 dager må du få time NÅ til en annen dyrlege!! Vi hadde noe lignende som skjedde i vårt oppdrett og det var rimelig akutt. Jeg heiv meg bare i bilen med hunden uten å ringe eller noe og løp inn på kontoret og forklarte situasjonen for den ansatte. Alt av timer den dagen ble avlyst kun pga hunden vår. Det ble en operasjon på hele 4 timer. Sier den veterinæren at hunden din må vente i hele 5(!) dager så bryr ham seg ikke noe særlig om dyr! Anonymous poster hash: f1d45...24f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #22 Skrevet 5. mars 2015 Ta vare på valpen og gi den operasjonen den trenger nå. Anonymous poster hash: 0f19e...18b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #23 Skrevet 5. mars 2015 Takk for mange fine svar 😃 no er han operert 😃 stakkaren ligge i halv svind i fanget mitt. No er det forsikring next‼️ Skal prøve og ta en tlf til selger og, og spør om dei vil betale halve regninga. HI Anonymous poster hash: eff31...6fc
Jezebel Skrevet 5. mars 2015 #24 Skrevet 5. mars 2015 Ta vare på valpen og gi den operasjonen den trenger nå. Anonymous poster hash: 0f19e...18b Har HI på noen som helst måte gitt uttrykk for at hun ikke har tenkt å la hunden opereres? Det er sine rettigheter med tanke på selger hun lurer på.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #25 Skrevet 5. mars 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har kontaktet dyrlegen som signerte?? Anonymous poster hash: c1666...40f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå