Gå til innhold

Mammabesøk - kun for guttemammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange hyggelige mammaer i min sønns klasse. Vi hatt hatt et par treff tidligere, i regi av foreldreutvalget, både med mammaer og pappaer, bare mammaer, bare pappaer, og for hele trinnet (3 klasser).

Nå har jeg lyst til å ha et besøk hjemme hos meg selv. Og så har jeg litt lyst til å begrense det til kun guttemammaer i min sønns klasse. Blir det feil? Det er ca 50/50 gutter og jenter i klassen. Guttene er en utrolig fin gjeng og mammaene er kjempekule, morsomme og interessante. Det er jo jentemammaene også (jeg er selv jentemamma for mine to andre barn, så det er ikke dét som er poenget), men da blir det så mange og så "uintimt". Har lyst til at alle skal kunne sitte rundt et bord, at alle skal kunne følge samtalen osv.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: abc54...000
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit. Det er jo ikke sånn at man ekskluderer en.

Anonymous poster hash: 4f7be...9f0

Skrevet

Uff, hvorfor...HVORFOR må dere plage andre med å invitere til sånt tull???

Anonymous poster hash: 802a7...542

Skrevet

Eneste jeg reagerte på var benevnelsen "guttemammaer".... Hvorfor ikke bare poengtere at du gjerne vil be rundt halvparten av mammaene i klassen, da dette blir mer hyggelig? ;) Hvis ikke det er poenget ditt at det kun guttemammene du faktisk vil ha der. For man kunne jo ha bedt halvparten av mammene både gutte og jente mammaer? Bare noen tanker fra en kverulant ;)

Uansett så blir ikke det dumt å be halvparten mammene ;) Ingen som blir holdt utenfor da uansett ;)

Skrevet

Ikke alle er like usosiale som deg, vet du.

Skrevet

Jeg VET at dette er noe de andre mødrene vil - det er ikke å plage andre. Det er jo bare å la være å komme hvis man ikke liker sånne ting, men de mammaene jeg har tenkt å be KOMMER på sånt, og vi har mye moro sammen uansett når/hvor vi treffes.

Grunnen til at jeg deler ettergutte-/og jentemammaer er at da vil ingen føle at de ikke ble invitert fordi jeg ikke ville ha akkurat DEM der, så føler man seg ikke utestengt. Ideelt sett er det kanskje én eller to av guttemammaene jeg helst ikke vil be, og et par jentemammaer jeg gjerne skulle ha bedt i stedet, men da blir det jo straks et spørsmål om hvem man iker/ikke liker, og det blir fort leit for dem som ikke inviteres.

HI

Skrevet

Jeg VET at dette er noe de andre mødrene vil - det er ikke å plage andre. Det er jo bare å la være å komme hvis man ikke liker sånne ting, men de mammaene jeg har tenkt å be KOMMER på sånt, og vi har mye moro sammen uansett når/hvor vi treffes.

Grunnen til at jeg deler ettergutte-/og jentemammaer er at da vil ingen føle at de ikke ble invitert fordi jeg ikke ville ha akkurat DEM der, så føler man seg ikke utestengt. Ideelt sett er det kanskje én eller to av guttemammaene jeg helst ikke vil be, og et par jentemammaer jeg gjerne skulle ha bedt i stedet, men da blir det jo straks et spørsmål om hvem man iker/ikke liker, og det blir fort leit for dem som ikke inviteres.

HI

Jeg synes det er en veldig fin måte å gjøre det på. :) Jeg hadde nok vært en av de guttemammaene du egentlig ikke ønsket å be, men det hadde vært veldig fint å bli invitert med på noe for en gangs skyld likevel... i alle fall hvis det ikke ble vist tydelig at jeg egentlig ikke var ønsket.

Anonymous poster hash: 99e05...a5d

Skrevet

Ikke noe problem å bare be guttemammaene. På skolen så er jo guttene mest sammen med guttene, og jenten mest sammen med jentene. Jeg hadde ikke blitt fornærma om jeg hørte at alle guttemammaene hadde hatt damekveld uten å invitere noen av oss jentemammaene. Har faktisk vurdert å invitere til noe tilsvarende for jentemammaene i vår klasse. 

Anonymous poster hash: e6d1c...363
Skrevet

Fordi foreldrenettverk er utrolig viktig!

De skolene som nå har best resultater når det kommer til antimobbing, inkludering osv er de skolene som jobber aktivt med foreldrenettverk. 

Det at foreldrene kjenner hverandre, kjenner hverandres barn og ikke minst har en lav terskel for å ringe hverandre når det oppstår episoder er det som fungerer aller best mot mobbing. 

Anonymous poster hash: 7c97b...74a

Skrevet

Hvorfor skal du invitere dem på besøk? Helt sånn uten grunn? Merkelig.

Anonymous poster hash: e62bd...f87
Skrevet

Hvorfor skal du invitere dem på besøk? Helt sånn uten grunn? Merkelig.

Anonymous poster hash: e62bd...f87

Det er jo ikke uten grunn. Det er av samme grunn som jeg pleier å invitere tli besøk: At det er hyggelig! Dette er damer jeg liker å være sammen med!

Og, som en annen sier: det virker veldig forebyggende mot mobbing å ha god kontakt foreldre imellom. Vi har alt hatt to "saker" om tilløp til mobbin, som sporenstreks ble kvalt i fødselen, dels pga handlekraftig skoleledelse, men ikke minst fordi vi foreldre har så lett for å snakke sammen at vi hiver oss på telefon til hverandre hvis vi oppdager at noen av guttene oppfører seg utilbørlig mot andre - enten det er våre egne sønner eller klassekameratene.

HI

Skrevet

Hvorfor skal du invitere dem på besøk? Helt sånn uten grunn? Merkelig. Anonymous poster hash: e62bd...f87

Hun forklarer jo grunnen grundig?

Syns det hørtes koselig ut, og så syn jeg argumentet ditt for å dele opp i gutte og jentemammaer var fornuftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...