Gå til innhold

Hjemme med "syke barn" og dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sies jeg ikke har vært mest hjemme, men begynte i ny jobb i høst og begge barna var syke de 2 første ukene jeg jobba. Var da hjemme 3 dager kanskje.

Nå har vi en runde med masse snørr, slapp øyne, surklete bryst og stygg hoste på minste (1,5 år). Vært hjemme hele uken  (jeg og mannen tar annenhver dag). Har ikke hatt så mye feber, rundt 38 på kveldene, men ikke ellers. 

Eldste (5 år) hadde 38 i går kveld, kjennes varm ut og er helt klart tett. Mannen bestemte seg for å være hjemme.

Men jeg er redd vi bruker opp alle sykt barn-dagene på bare "tull".

Redd influensa kommer og biter oss i ræva neste uke, siden vi bruker dager når de ikke har feber… :( Hadde de bare hatt masse feber hadde ikke samvittigheten vært så svart heller :(

Anonymous poster hash: 8efde...c63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke tull og 38 er feber - i  vår barnehage må barna være hjemme 1 feberfri dag før dem kommer tilbake!

Anonymous poster hash: 6b943...03f
Skrevet

38 grader er feber - dvs at barna skal være hjemme fra bhg og skole neste dag, helt til de har hatt en hel feberfri dag.

Anonymous poster hash: 09596...5a7
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Tenk deg hvordan de hadde vært om de var i bhg. Eller, de ville blitt sendt hjem rimelig kjapt vil jeg tro. Trolig ville feberen kommet rimelig fort, eller så ville minste grått store deler av dagen. Eldste ville nok vært rimelig slapp. Syke barn skal være hjemme. Sånn er det bare. Bruker dere opp dagene får dere være hjemme uten lønn da.

Skrevet

Begge mine holdt på sånn, de var sjuke i 8 dager hver,

De hadde tre dager med feber, tre dager hoste og 2 dager slappe, sløve øyne og elendig form.

Kunne ikke falt meg inn å sende de hverken hit eller dit.

Skrevet

Det er et kraftig virus som går nå, som har alle de symptomer du beskriver. Min yngste hadde det samme, var hjemme med han i 1 uke. Må man, så må man. Barna er ikke syke på trass, og jobben må så absolutt vike for barna.

Skrevet

Her fikk vi 'heldigvis' influensaen i ferien. Vi rakk to dager på jobb før hele familien unntatt yngstemann fikk streptokokkhalsbetennelse..

Nå barna ikke er i form, så har de det best hjemme. Vi skal bruke helga på å bli friske.. Satser på noen uker uten sykdom nå.

Anonymous poster hash: c8be5...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...