Gå til innhold

Vaffler, sunne OG gode.....det er ikke lett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en oppskrift på aldeles nyyyyydelige vaffler. Men DE kan man ikke spise til annet ennn fest, så full av godsaker, som de er.

Men hva med hverdagsvafflene, de vafflene man kan lage noen plater av på en heilt vanlig torsdag, eller søndag, eller mandag.

Jeg har prøvd noen oppskrifter, men 10 åringen snøfter og blir sur hver gang han smaket og kjenner at det må være noe sånn sunne vaffler, for de smaker dritt.....

Er det ett triks til noe man kan søte slike hverdagsvaffler med?

Anonymous poster hash: bc38f...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan i røra?

Eller ha syltetøy på

Anonymous poster hash: 1d65a...ec4

Skrevet

Har du prøvd å ha en godt moden most banan i? Det gir en søt smak.

Alle typer yoghurt kan du ha i, hva med en mager variant av vanijeyoghurt.

Mine barn er overhodet ikke kresne på vafler heldigvis, her går de ned på høykant selv om de inneholder både grovbakstmel og havregryn ;)

Anonymous poster hash: 6cdf6...36e

Skrevet

Åh, min svært kresne seksåring er veldig glad i slumsevaflene våre.

Masse egg, ett beger vaniljekesam, fibra mel, havremel, melk, kanel, kardemomme, gresk youghurt og ellers hva som måtte befinne seg av utgåtte melkeprodukter i kjøleskapet 🙊. Ja, det er det vel sånn ca vi har i dem. kan søtes mer med vaniljesukker, eller annet ønsket søtningsmiddel, men vi syns der er bra sånn :)

Anonymous poster hash: c4417...a65

Skrevet

To egg, en til to bananer og 40 gram havregryn. Funker fjell, og syvåringen og jeg elsker det. 

Anonymous poster hash: 59f88...7f3
Skrevet

Jeg lager pannekaker av kun bananer og egg. Regner med du kan lage vafler av denne røren og. Kan tilsette andre ting og. Jeg  bruker proteinpulver og litt melk, men man kan bruke forskjellige typer mel isteden for proteinpulver, og tilsette bær i røren.

Skrevet

Sunne vafler er ikke videre godt. Omtrent like spennende som å tygge i seg en tørr brødskive.

Anonymous poster hash: c9e72...176

Skrevet

Jeg har en oppskrift på aldeles nyyyyydelige vaffler. Men DE kan man ikke spise til annet ennn fest, så full av godsaker, som de er.

Men hva med hverdagsvafflene, de vafflene man kan lage noen plater av på en heilt vanlig torsdag, eller søndag, eller mandag.

Jeg har prøvd noen oppskrifter, men 10 åringen snøfter og blir sur hver gang han smaket og kjenner at det må være noe sånn sunne vaffler, for de smaker dritt.....

Er det ett triks til noe man kan søte slike hverdagsvaffler med?

Anonymous poster hash: bc38f...72c

Jeg tror rett og slett jeg ville ha prøvet å gjøre noe med innstillingen til vafler. Vafler er usunn kosemat og kan nytes en sjelden gang da i en helg. Til vanlig spiser en sunn mat og kan kose seg med andre ting enn mat. Lykke til!

Anonymous poster hash: 8f8df...3b1

Skrevet

Jeg kjenner at jeg har mer lyst på oppskriften på disse nyyyyydelige usunne vaflene. ;)

Anonymous poster hash: 431b9...5cd
Skrevet

De her er gode med pålegg på ihvertfall, isteden for en brødskive

1 1/2 dl fullkorn hvetemel

1 1/2 dl sammalt hvete, fin

1 dl havregryn

2 egg

4 dl melk

2 ss flytende margarin

1/2 ts salt

1/2 ts bakepulver

Anonymous poster hash: aad1f...620

Skrevet

Jeg har en oppskrift som mine sære barn elsker. Finner den bare ikke nå. Men kan legge ut senere i dag.

Men den inneholder egg, kesam, havregryn, melk, grovt mel og fint mel.

Skrevet

En vaffel....flere vafler...

Forenklet konsonant.

Anonymous poster hash: 1a218...a5b
Skrevet

Jeg synes disse er ok, altså jeg synes selvfølgelig "søndagsvaflene" mine er bedre, men disse her blir uansett mer som et alternativ til brød. Mener å huske at det er rundt 100 kcal i en plate og røren holder seg ganske lenge i kjøleskapet :)

2 egg

3 dl skummet kultura

5 dl skummet melk

1 ts bakepulver

1 ss olivenolje

1 ss sukker

4 dl fin sammalt hvete

3 dl havregryn (jeg bruker lettkokte)

Skrevet

Jeg lager vafler med 50/50 havremel og hvetemel. Ikke av de aller groveste kanskje, men de går ned på høykant her i huset hvertfall .Med en dæsj vaniljesukker i så smaker de "søtt" selv med lite sukker.

Anonymous poster hash: f81d3...588
Skrevet

Egg, mel, havregryn, smør, vaniljekesam, raspa gulrot eller eple, smør, vaniljeessens, kardemomme, kanel, melk og vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...