Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har en sønn som ikke la på seg bra nok og fikk anbefalt av jm og gi tillegg..etter det så vil han ikke ha no mye pupp.Men brystene blir jo steinhardt og ømme og lekker noen ganger.Tok en kveld og håndpumpet noe melk ned på ei flaske og melken var nesten som vann....tok den med til jm (hadde time den dagen) hun mente at det så ut dom det ikke var noe fett i melken.Jeg spurte av det kom av og om jeg kan gjøre noe med det og det viste hun ikke...har ei veldig ung og litt uerfaren i mine øyner. Hun mente at det kanskje kan være noe sammen heng med at jeg ikke går ned i vekt osv. Hva mener dere osv.... Anonymous poster hash: 3ebf4...138
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Det går ikke an å stille noen diagnose basert på en skvett håndmelket. Morsmelk har alltid lite fett, men mye sukker, den ser ut som skummamelk. Den endrer dessuten sammensetning underveis, de første dråpene er sukkerrike, mot slutten av måltidet kommer mer fettrik melk.
BareMas Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 (endret) De første dråpene er som drikke å regne, de siste dråpene er "maten". Det er som pashla sier, fløten kommer til sist. Det er derfor det er viktig at barnet tømmer brystet før man bytter til neste, slik at barnet også får den fettrike melka. Synes det er veldig dumt og merkelig at jordmor basert på kun en skvett sier at den er næringsfattig, og at hun ikke har informert deg om morsmelkens sammensetning. Når det gjelder din vektnedgang og amming, så kn jeg fortelle deg at jeg har produsert fløte fra første dråpe til siste til mine to, men ikke gått ned så mye som et kilo selv. Det som kan være lurt er å legge barnet til brystet ofte, så ofte som barnet krever seg og kanskje mer en periode for å øke, men da er det også viktig å kontrollveie barnet. Og om barnet ikke legger på seg, da bør det få tillegg. Om du mener jordmor er uerfaren, snakk med en annen. Hva med helsesøsteren? (Skaff deg en pumpe, pump lår brystene er harde og lekker, om ikke barnet ønsker å spise da. Noen barn vil heller ikke ta brystet når det er sprengt, da det er vanskeligere å få godt tak.) Endret 4. mars 2015 av BareMas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå