Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har tre barn med vanlig døgnrytme, altså har stort sett kunnet legge dem i 19-20 tiden og så har de sovnet greit og våknet i 6.30-7.30-tiden dagen etter. Litt senere i seng med alderen så klart. Det har selvsagt vært perioder med litt tull rundt leggingen og sånt, men ikke noe vedvarende. Så er det minsten da. Hun har alltid vært et lite mareritt å legge. Kunne bruke 2-3 timer på å sovne om kvelden og måtte gjerne vekkes dagen etter. Kun om sommeren og i julen da vi har fri over en lenger periode har hun fungert optimalt fordi hun da har blitt lagt i 22-23-tiden. Da er hun naturlig trett og har sovnet fort og sovet til rundt 8.30-9.30 dagen etter. Problemet er jo at dette ikke fungerer på vanlige hverdager og helger (det tar litt tid å snu rytmen på når hun våkner, så vi må ha fri litt lenger enn noen få dager), og i samråd med legen får hun derfor Melatonin-tilskudd nå for å sovne til "normal" leggetid for en 5-åring. Andre som har samme problem? Anonymous poster hash: b8a48...08b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har en som sovner sent.. Han legges i 7tiden, og sovner ALDRI før klokken er 9... Han våkner i halv 6 tiden. Man skulle tro at han var overtøtt, men det hjelper ikke å legge han tidligere eller senere.. Anonymous poster hash: 00b37...9c0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Vi har samme rutiner i hverdagen som helgene, av og til får guten ( 6 år ) være Voken 1 time lenger i helgene, men ikke ofte, sovner alt fra 18.30-19.00, tar 2-5 min fra han er i sengen til han sovner. Hadde problemer før, brukte evigheter på å få han til å sovne, innførte derfor klisstermerke på ark ordning om han la seg å sovner fint fikk han klistremerke på mårningen. Gjor dette en stund, å nå er det en drøm å legge han. Anonymous poster hash: fd6d9...02d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Alle mine fire har vært sånn. En av de er verre enn de andre, kan ligge i senga si og drive på med fex håndarbeid til langt på natt. Minstemann på snart to legger seg i ni-ti tida og våkner 09 ca om morgenen. Jeg har sluttet åmstresse med legging. Vi har den fordelen at vi jobber turnus og han har enda ikke begynt i barnehage, så jeg er litt spent på hvordan det blir når han begynner der til høsten. Anonymous poster hash: 09b9c...fdf
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Alle mine fire har vært sånn. En av de er verre enn de andre, kan ligge i senga si og drive på med fex håndarbeid til langt på natt. Minstemann på snart to legger seg i ni-ti tida og våkner 09 ca om morgenen. Jeg har sluttet åmstresse med legging. Vi har den fordelen at vi jobber turnus og han har enda ikke begynt i barnehage, så jeg er litt spent på hvordan det blir når han begynner der til høsten. Anonymous poster hash: 09b9c...fdf Vi må ut av huset klokken 8 senest fordi vi har tre skolebarn også og begge vi voksne har relativt normal arbeidstid. Vi har ikke noe valg i forhold til å "ikke stresse" med leggetider Til deg lenger oppe. Hun her sovner ikke uansett hva vi gjør/har gjort, det er derfor vi har fått Melatonin. Før dette hadde vi enorme problemer, ikke minst med at hun ble stuptrøtt siden hun aldri sovnet tidligere selv om hun ble vekket tidlig hver morgning. Nå får hun i det minste nok søvn. HI Anonymous poster hash: 8bfa1...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå